Fanken vad trögt det går att sälja hoj

Hudik-Lars

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
2014, Suzuki Gladius 650
har sålt bilar, skotrar, mc och allt möjligt

vill ja bli av med grejerna snabbt så skriver jag det tydligt i annonsen, då vet folk att det går att pruta

säljer jag för att bli av med den och inte är i akutbehov av nya leksaker eller pengar får jag räkna med att det tar lite lägre tid, men att jag istället får mer pengar

och ärlighet är bland det bästa när man ska sälja, folk har ögon att se med så lägg ut bilder på lackskador, repor osv direkt för det ser dom på plats annars och då blir det mer sura miner än om det visste det innnan
har dom sett bilderna och ändå kommer då är det troligare det blir affär

kom också ihåg att göra rent innerskärmar från gummi :)

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Jag köper!! Skicka ditt kontonr och vilket belopp som ska föras över!
Vad du sålt till mig kan vi ta senare!
Huvudsaken jag får kööööpa!!

Låt pengarna rulla kära smålänningar!! :tuttar

Haha! :yoparty

Förstår jag dig rätt när du säger att du prutar på något och vill pruta så mycket att du kan vara säker på att få igen pengarna efter att du använt den ett tag och då egentligen sänkt värdet istället för att höja det, sen undrar du varför säljaren inte är med på noterna.

Du får nog vara beredd på att det kostar att ha kul, oavsett vad det är du tycker är kul, jag gillar enduro och har köpt några nya endurohojar, underligt nog så har handlarna inte velat pruta så mycket att jag fått köpa så billigt att jag får igen pengarna när jag sedan säljer.

Hm. Uttryckte mig klumpigt. Försöker säga att jag ändå är osäker på om jag prutat så mycket att jag nått ett korrekt marknadsvärde, alltså att den nuvarande säljaren skulle få hojen såld till nån annan än jag till det priset.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har haft ute min en vecka nu. Inga napp. Allt enligt plan. :)

Men visst, är det någon som vill köpa för priset jag satt (kanske med en liten twist), då snackar vi affär.
Men visst, marknaden känns lite kall. I alla fall för seriösa köpare. Scam verkar det vara gott om.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är priser för lågt blir potentiella köpare misstänksamma tror jag. En kompis skulle sälja en gammal bil för många år sedan. Han annonserade ut den för 8k. Ingen var intresserad. Då satte han in en ny annons, nu kostade den 12k. Folk ringde diRecKt, och den blev såld på nolltid.

Exakt som jag gjorde. Ledsnade på prutare och sista-priset på en redan billig bil. En del skavanker förstås då den inte var ny, men en del ville tydligen ha en ny bil utan minsta rostfläck för några futtiga lax. Bara däcken kostade mer och hade bara rullat någon månad.

Jag höjde priset med 50% och kunde efter någon dag byta rakt av mot en motoriserad leksak värd mycket mer.

Man ska inte sälja sig för billigt...

Men tycker man att det är svårt med hojar - då har man inte försökt sälja husvagn. Marknaden har helt kraschat det senaste året och man får slumpa bort vagnar i nyskick för växelpengar. Bara nypriserna ligger kvar där de var tidigare. Övermättat utbud.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har haft ute min en vecka nu. Inga napp. Allt enligt plan. :)

Men visst, är det någon som vill köpa för priset jag satt (kanske med en liten twist), då snackar vi affär.
Men visst, marknaden känns lite kall. I alla fall för seriösa köpare. Scam verkar det vara gott om.

Det är ju ingen större sorg om du får ha kvar en Ducati Sport i garaget direkt. Skulle inte ha någon brådska att sälja en sådan hoj.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Generellt borde det väl också vara så att det är lättare att få något bättre betalt för sin hoj om man bor i till exempel Stockholm eller Malmö jämfört om man bor i till exempel Haparanda eller Kiruna.

MC Doktorn

Guest
Hojar är ofta impulsköp och det gäller bara att ha rätt timing, tålamod och inse att de knappast ökar i värde.

Har sålt minst 14 hojar senaste 8 åren och för mig är det bara leksaker som jag betalat cash.
Vågar knappt räkna på förlusten men det har vart värt vartenda krona :).

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring