Sålde min Hypermotard på ett par dagar. En snygg och informativ annons med bra bilder är guld värt när man annonserar, fattar inte vad det är för puckon som slänger ut annonser utan miltal, servicehistorik, skick på däck och drivpaket osv? Är man så slö att man inte orkar skriva en vettig annons ska man inte förvänta sig att få sälja heller...
Min hoj var en av dom dyraste på blocket men full servicehistorik, nya däck och massor av tillbehör motiverade prisbilden. Är man sedan trevlig, ärlig och tillmötesgående som säljare så underlättar det markant.
När killen kom för att titta på hojen var den nytvättad och vaxad, framställd på depåstödet i solen. Bredvid hojen stod ett bord med samtliga tillbehör uppradade, tillsammans med servicebok, kvitton och övrig dokumentation. Vi kom överens om att jag skulle ta med mig hojen till Uppsala (har kontoret där), vilket sparade honom totalt 20mil när han skulle hämta den idag. Hjälpte sedan till att spänna fast den på hans släp då han var lite osäker på hur man gjorde detta bäst.
Mitt tips är att anstränga sig lite mer så är det större chans att både säljare och köpare blir nöjd. Skulle det trots detta inte bli affär är det bara att inse att priset är för högt jämfört med vad folk är villiga att betala, då sänker man priset eller behåller hojen ett tag till.
Jag har arbetat som säljare i över 10år.