Plåtnicklas: Inom 18 månader så gör man om operationen gratis. Ålderssynfel får ju alla, men om det finns utrymme så är det bara att lasra vidare.
Blip: Du gör en ny synundersökning och skickar in en ny ansökan om nytt körkort.
Sharpedge: Om jag inte minns fel så fixar LASIK-metoden (den jag gjorde) det synfelet till perfekt. Tror man kan fixa ner till -8. Annars finns ju PRK (den gamla metoden) som fixar det. Läkningsprocessen är dock längre på PRK
Chrille D: ta GENAST reda på mer om det av din polare och PM:a informationen eller lägg den här. Pengar är pengar! Snälla?
R1 Racer: Det gör inte ont alls. Efterråt gjorde det ont pga ljuskänsligheten, men det går över snabbt. Pupillerna är ju stora som tefat så man tar in lite för mycket ljus
Angående problem med linser och datorer. Av linser blir man torr i ögonen. När man sitter framför en skärm så blinkar man för lite normalt sett. Och vi talar inte 8 timmar här, jag var/är datornörd och levde framför datorn. Det gick så långt att jag droppade ren linsvätska i ögonen för att få bort den äggvitebeläggning som bildades på linserna pga att mina ögon mådde så dåligt. Läkaren sa såhär: "Vanligen ser man liknande kärlutväxter på män i 45-55 års åldern. Vad har du gjort?!". Polly verkar ju kunnig inom detta område, hon kanske vet vad det beror på?
/Freppa