sege
Fy fan jävla skit-
Tuta och kör, vet många som kört länge med betydligt mer slitna däck. Det är flera lager gummi/väv och det där är väl första lagret du ser om du inte kört så där länge.
KÖR!
KÖR!
MasRetta skrev:Tagit några bilder på däcket...
Lam-Kaka skrev:Mycket kvar av det däcket jag åkte 16 mil på ett som såg betydligt väre ut...
Lam-Kaka skrev:Mycket kvar av det däcket jag åkte 16 mil på ett som såg betydligt väre ut...
gurra snurra skrev:coooolt
per.b79 skrev:Gud vad du e modig
Ähhh, kör bara försiktigt, skiten hållerMasRetta skrev:Mitt bakdäck är slut Beställt nytt men vet ej om jag vågar köra iväg hojen till däckfirman (ca 3 mil). Man kan nämligen se väven på vissa ställen...
Vad säger ni? Kan jag köra hojen till verkstan eller bör jag ta bakdäcket i bilen?
Paroxyst skrev:Asså, håller med Gurra snurra att köra med kordan framme är så puckat att man förtjänar att köra omkull. Det absolut viktigaste delen på hojen är ju den lilla gummifläck man har kontakt med asfalten. Sånt ska man aldrig tulla på utan byta däck så fort det närmar sig slätt. Sen tjänar man oftast lite pengar på att montera bort det själv eftersom de flesta firmor tar betalt för av/på montering på hojen. Själva däckkrängningen brukar va inbakat i priset. Har man stålkordan framme så kan ni tänka er själva hur mycket bromsverkan är stål mot asfalt, praktiskt taget inget alls. Att köra med dåliga däck är enbart dumt, att dessutom skryta att man kört ändå är bara tragiskt, moppephukkovarning!
SuckaRobbe skrev:
Paroxyst skrev:Har man stålkordan framme så kan ni tänka er själva hur mycket bromsverkan är stål mot asfalt, praktiskt taget inget alls.
Din lillagurra snurra skrev:Byt eller DÖ, du borde bytt när det är 2mm kvar.
DU kör olagligt!!!! galning!!!
tros-kaffe skrev:När ni ändå snackar däck,, vet ni om dessa däcken e något att ha?
Någon som har erfarenhet av dom?
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm?ARTIKELNR=TEPGA001198975
Tyckte att det var ett tufft mönster i dessutom.
Gixxer skrev:
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |