Fartgalen Ninja - KvP Hojtest

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Köpte kvällsposten idag och stötte på ett test på ZX10an.
Jag kunde inte låta bli att garva när man läser t,ex minus = att inget centralstöd finnes o vändradien :D
Likadant slutklämmen "Om du vågar"

Kan ju undra om hur många sporthojar han har testat tidigare??
Förgyllde min lördag iallafall

Bifogat

• FartgalenNinja1.jpg
    FartgalenNinja1.jpg
    164.8 KB · Visningar: 1,120

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är som om jag skulle testa motordrivna golf-vagnar...

Jag skulle bedöma acceleration, räckvidd och manöverbarhet.

Inte ett ord om hur många sånadär drajvers och klot man kan ha med sig, för det vet jag inget om....

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det är som om jag skulle testa motordrivna golf-vagnar...

Jag skulle bedöma acceleration, räckvidd och manöverbarhet.

Inte ett ord om hur många sånadär drajvers och klot man kan ha med sig, för det vet jag inget om....

Man får ha 13 klubbor plus putter i bagen. så nu fick du lära dig något idag oxå.:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man får ha 13 klubbor plus putter i bagen. så nu fick du lära dig något idag oxå.:D

Jag är lite outlaw så jag skulle klämma i femton, jag skulle stoppa två i samma mössa...

Förövligt, är det sån skillnad i grepp på varma och kalla klubbor att dom måste ha mössa?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag är lite outlaw så jag skulle klämma i femton, jag skulle stoppa två i samma mössa...

Förövligt, är det sån skillnad i grepp på varma och kalla klubbor att dom måste ha mössa?

Mössan är till för att de fina titanskallarna inte ska repas mot de vanlifa järnklubborna. Det har alltså inget med grepp att göra. Möjligtvis skulle det kunna bli skillnad på trampolineffekten vid olika temperaturer, men den är nog i det närmaste försumbar när det gäller titan. Bollarna trivs däremot mycket bättre när dom är varma.

Nu är jag ohyggligt OT

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Mössan är till för att de fina titanskallarna inte ska repas mot de vanlifa järnklubborna. Det har alltså inget med grepp att göra. Möjligtvis skulle det kunna bli skillnad på trampolineffekten vid olika temperaturer, men den är nog i det närmaste försumbar när det gäller titan. Bollarna trivs däremot mycket bättre när dom är varma.

Nu är jag ohyggligt OT

Man har väll klätt sina racketar innan titan blev ett materiel i fjollboll:arsele Golf spelar man bara om man är gammal/sjuk/trött på livet mm, likvärdigt med Boule fast lite dyrare.

Toro

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Husaberg Motard o Enduro
Rättså säker på att reportern körde BMW förr i tiden.
Hur det är idag vet jag inte, men då kan man ju förstå hur han tänker på en sporthoj.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Rättså säker på att reportern körde BMW förr i tiden.
Hur det är idag vet jag inte, men då kan man ju förstå hur han tänker på en sporthoj.

det ser man ju dIrEkT på hans mc utrustning att han är BMW lirare

• Gilla
Reaktioner: MaG

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Man har väll klätt sina racketar innan titan blev ett materiel i fjollboll:arsele Golf spelar man bara om man är gammal/sjuk/trött på livet mm, likvärdigt med Boule fast lite dyrare.

Ja golf är stadiet innan boule, bara därför att man måste gå så långt. Tyckte det var kul att spela i ett par år, men jag tröttnade rätt ordentligt så nu kör jag hoj istället. Från en gubbsyssla till en annan. :sissy :D

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
körde en väldigt kort runda med en ZX10R förra helgen (vet en exakt årsmod, men nyare), det jag reagerade på var den GODA vändradien på den !
man kunde ju vrida styret dubbelt så mkt som på min R6:a
Kändes som att det hade betydligt mkt bättre vändradie än min iallafall !! (vände på vanlig en väg, slapp stanna å backa :tummenupp)

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Kvp har det som standard när de testar hojar.
ABS & centralstöd anser de är viktigt. Dock ingen annan.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men vänta nu... Han klagar på placeringen av bromsvätskebehållaren.. Exakt vart skulle den sitta då?? dom brukar behöva sitta ovanför handtaget... :hihi

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Vem fan köper en zx10r för att "backspeglarna är relativt vibrationsfria och lätta att justera" HAHAHA!:rofl:rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati