Fartgalen Ninja - KvP Hojtest

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men han gubben som testar hojar för DN då. En Conny i svart/gult MC-ställ som man kan anta har kört kromsläde hela sitt vixna liv efter 50....

njelger

Guest
HAHAH.... tänkte också på det.
Jag kommer ihåg något avsnitt där de testade en Porsche, eller om det var en Ferrari, där de berättade att det inte fanns fästen för en bilbarnstol i passagerarsätet... Tycker det testet påminner lite om det utomordentligt sneda reportaget i tidningen.
Kul var det iaf! :tummenupp

Vafan ska du köra när du får barn? v70? I alla fall i Stockholm finns det många porschekörandes föräldrar.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hur många av er som gnäller skulle klara av att skriva en objektiv artikel om Guldvingen?

Det är inte speciellt lätt med de preferenser sporthojsåkare har:)

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Men han gubben som testar hojar för DN då. En Conny i svart/gult MC-ställ som man kan anta har kört kromsläde hela sitt vixna liv efter 50....

hahaha han är ju en riktig mupp.

Det var någon av de nyare 1000cc sporthojarna han testade i våras och klagade på att det var för kort avstånd mellan sadel och tank. Dvs han fick inte plats med magen :p

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hur många av er som gnäller skulle klara av att skriva en objektiv artikel om Guldvingen?

Det är inte speciellt lätt med de preferenser sporthojsåkare har:)

Det där ska en riktig motorjournalist kunna!

En helt objektiv test skulle givietvis innehålla exakt samma parametrar för att bli rättvisande men detta är ingen vetenskaplig artikel eller avhandling!

Ska du testa en sporthoj bör du testa den som en sporthoj dvs inte förvänta dig bekvämlighet och centralstöd!

Jag skulle lätt kunna testa en guldvinge som just en lyxtourer och ge den ett bra betyg! Att släpa ut den på en bana och klaga på markfrigången känns inte relevant!

Har läst flera liknande artiklar där samma misstag begås!

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Ja som man inte vill ha.. Extra vikt ju:)

Som man märker av med +190hk så väl som vid resan till/från jobbet som bandagsträffen när man slår sitt personbästa där hojen sätter gränsen och inte föraren - typ! :va :D

Kvp har det som standard när de testar hojar.
ABS & centralstöd anser de är viktigt. Dock ingen annan.

Jo, jag! ABS är bra på allmän landsväg men jag vill kunna stänga av det när JAG vill! Och centralstöd är praktiskt inte viktigt! :tummenupp

Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Jo men kan han inte ha lite rätt att i ABS är väldigt bra för de allra flesta hojåkare?

Typ nära nog 100% av oss som åker på gatan emellanåt! Tävlingsbruk, nope men när Sture 83 bast svänger framför galferskivorna är det gött att kunna/våga kramat fullt och glömma allt utom undanmanövern! :tummenupp

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det där ska en riktig motorjournalist kunna!

En helt objektiv test skulle givietvis innehålla exakt samma parametrar för att bli rättvisande men detta är ingen vetenskaplig artikel eller avhandling!

Ska du testa en sporthoj bör du testa den som en sporthoj dvs inte förvänta dig bekvämlighet och centralstöd!

Jag skulle lätt kunna testa en guldvinge som just en lyxtourer och ge den ett bra betyg! Att släpa ut den på en bana och klaga på markfrigången känns inte relevant!

Har läst flera liknande artiklar där samma misstag begås!

Visst är det så, men det skulle inte bli lätt för en inbiten sporthojsåkare som föraktar allt vad kromslädar står för att vara positiv....

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati