Fartgalen Ninja - KvP Hojtest

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Men herregud!Har ni inte läst gode Kennet Larssons intressanta mctest innan? :)
Punkt 1:Allt utom BMW suger,2:Abs är ett måste,3: centralstöd,utan det ingen mc...
Gubben måste vara köpt av BMW,inget snack om saken.Förövrigt en helt blase´gubbe som inte riktigt är uppdaterad,ja förutom abs å c-stöd då...

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Det var väl det Christer Glenning byggde hela sin karriär på?!!!:tummenupp

HAHAH.... tänkte också på det.
Jag kommer ihåg något avsnitt där de testade en Porsche, eller om det var en Ferrari, där de berättade att det inte fanns fästen för en bilbarnstol i passagerarsätet... Tycker det testet påminner lite om det utomordentligt sneda reportaget i tidningen.
Kul var det iaf! :tummenupp

Ancalagon

Snart i ett räcke nära dig.
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
N/A
Men herregud!Har ni inte läst gode Kennet Larssons intressanta mctest innan? :)
Punkt 1:Allt utom BMW suger,2:Abs är ett måste,3: centralstöd,utan det ingen mc...
Gubben måste vara köpt av BMW,inget snack om saken.Förövrigt en helt blase´gubbe som inte riktigt är uppdaterad,ja förutom abs å c-stöd då...

Japp, kardandrift är hans stora käpphäst, allt annat är kasst.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Man har väll klätt sina racketar innan titan blev ett materiel i fjollboll:arsele Golf spelar man bara om man är gammal/sjuk/trött på livet mm, likvärdigt med Boule fast lite dyrare.

Det är dock svårare att spela golf än att köra hoj! Så det kan ju vara om man vill ha en "utmaning" + pröva sitt tålamod nåt så in i h*lvete ;)

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Kennet klagade även på att Ducati Streetfighter saknade centralstödet 2ggr i samma artikel.
Och jag citerar (2009-09-19):
"Men att inte utrusta en sådan här fartmaskin med ABS är nära nog kriminellt."

Han är ju iaf konsekvent. :)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Kennet klagade även på att Ducati Streetfighter saknade centralstödet 2ggr i samma artikel.
Och jag citerar (2009-09-19):
"Men att inte utrusta en sådan här fartmaskin med ABS är nära nog kriminellt."

Han är ju iaf konsekvent. :)

Jo men kan han inte ha lite rätt att i ABS är väldigt bra för de allra flesta hojåkare?

zizolo

Jag kan, men varför?
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Honda CBR 954 -03
hey! den fick ju 2 av 5 getingar i komfort i alla fall, fjädringen var antagligen inställd på mjuk mjuk.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Verkar som att killen är praktiskt lagd. Jag skulle troligen titta efter liknande saker som han i artickeln gjorde... :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Verkar som att killen är praktiskt lagd. Jag skulle troligen titta efter liknande saker som han i artickeln gjorde... :rolleyes:

Jag är också praktiskt lagd, men jag förstår varför en banmaskin med lysen inte har kardandrift centralstöd och ABS...

Den har inte heller fiffiga packväskor, cigarettändare, ute/inne temeraturmätare, elektrisk höj och sänkbar ruta, farthållare, backväxel, mugghållare, inbyggd stereo och mycket annat som en GoldWingåkare anser hör till absoluta måsten.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Jag vet, syftade mest på att jag med min obefintliga sporthojerfarenhet skulle troligtvis också påpeka rätt meningslösa detaljer om jag gjorde ett liknande test..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet, syftade mest på att jag med min obefintliga sporthojerfarenhet skulle troligtvis också påpeka rätt meningslösa detaljer om jag gjorde ett liknande test..

Aha, tja, jag skulle inte heller kunna säga om hojen behöver två klick till på returen från fabriksinställningen, men jag skulle nog avhålla mig från att påpeka att den inte har dimbakljus ändå...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Såna här tester är så sjukt dåliga. När det står att komforten är dålig och går alldeles för snabbt, har de inte fattat vad det handlar om? Att låta nån med gore-tex jacka och öppningsbar hjälm prova en sporthoj, är ju som att sätta en norrlänning på sergelstorg - De förutfattade meningarna finns ju redan där!

För mig är en extrem sporthoj gjord för en anledning, sportig körning (bana, aktiv körning, och att såklart vara konurrenskraftig i Superbike-tävlingar som isig är en stor reklampelare för motorcyklarna, mm). För att ens få ut dem på marknaden sätter man på lite lysen och ett par blinkers.
Men att låta nån trogen mc-förare som kört Goldwing halva sitt liv köra denna hoj, ja man fattar som sagt hur det ska sluta...
De testförarna får hojjen att utså som något med "problem"! Inget centralstöd, man får ont i ryggen etc. FATTA vad den är byggd för INNAN du drar ut och åker 68 på 70-vägarna. :huvet
Jag blir förbannad. Testet säger ju ingenting egentligen. Bilderna visar fan mer än vad texten gör, som nån stackare försökt knåpa ihop...

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
S1000RR BMW 2011
Då när jag kör min zx10r det är det sista jag tänker på om bromsvätskebehållaren sitter rätt eller fel placerat. Vem fan bryr sig det ända jag tänker på är att hålla mig på vägen ;)

Kneedrag

Guest
Hojen är ju ett fartmonster den måste de skriva dåligt om. Man dör ju DIREKT om man kör en sådan maskin.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nja.
Jag tycker att upplägget är ganska OK.
När en icke MCinriktad tidning gör en serie test av motorcyklar, så är det inte alls dumt att testa alla hojjar efter samma kriterier.
Då är centralstödet ett rimligt krav.
De flesta är väl övertygade om att ABS skulle vara trevligt på alla hojjar som går på allmän väg.
Varför stryka det önskemålet bara för att hojjen är snabb?
Kanhända hjälper det någon att välja rätt(are) modell vid hojbyte?
Kanhända är det värt en något sämre prestanda att få touringegenskaper?
Christer Glenning var dock bättre på att antyda att "det spelar ingen roll på denna modell".

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati