En av morsans enda söner drog förbi en fartkamera som blixtrade så fint så med hennes bil, men hon fick då inget brev. Kanske för att han som körde hade extremt hög krage på polotröjan och kepan väldigt långt ner
Men allvarligt, hög polo och smäck?
En av morsans enda söner drog förbi en fartkamera som blixtrade så fint så med hennes bil, men hon fick då inget brev. Kanske för att han som körde hade extremt hög krage på polotröjan och kepan väldigt långt ner
Egentligen var det en M/90-tröja, och planen var faktiskt att se om kamerorna blixtrar i dagsljus, jag brukar inte gå runt och se ut såMen allvarligt, hög polo och smäck?
Blixtrade ens kameran? ... kamerorna är inte aktiva så ofta som folk tror
Hur lång tid tar det innan brevet kommer?
Råkade bli fotad i en hyrbil för typ 2 månader sedan och hade tänkt supa upp de pengar jag fonderade för bötern...
... att se om kamerorna blixtrar i dagsljus...
Jo, det är just det, jag har aldrig sett dom blixtra, och så mörkt är inte mitt spegelvisir, och även om jag inte blåser förbi dom i 3x skyltad hastighet så kanske det är nån km för fort, ibland Så jag var helt enkelt nyfiken för att se om dom verkligen blixtrade dygnet runt, och dom hade gått ut med att just den helgen skulle det minsann trafikövervakas nå förbannat, och då passade jag på, och blixtrade gjorde detMen du som hojförare vet väl att de blixtrar i dagsljus? Jag brukar kalla det för funktionstest av fartkamera Det är förvånantsvärt sällan de är inkopplade/fungerar.
This.Det är väl bara att neka till att det var du och ta det till rätten. Jag vet inte om det är mindre beviskrav vid fortkörningsböter än andra brott. Fast vid andra brott vet jag att det är djävligt svårt att fälla någon bara på bild. Har nämligen själv varit med om det.
Jo, det är just det, jag har aldrig sett dom blixtra, och så mörkt är inte mitt spegelvisir, och även om jag inte blåser förbi dom i 3x skyltad hastighet så kanske det är nån km för fort, ibland Så jag var helt enkelt nyfiken för att se om dom verkligen blixtrade dygnet runt, och dom hade gått ut med att just den helgen skulle det minsann trafikövervakas nå förbannat, och då passade jag på, och blixtrade gjorde det
Så uppenbarligen är dom väääääldigt sällan inkopplade, ja. I början var väl alla på hela tiden, men dom blev översvämmade med inrapporteringar så dom blev tvingade att stänga av dom pga arbetsbelastningen. Så synd...
Aldrig sett en skylt framför mobilaFör det första sitter det en gigantisk varningsskylt före kameran (även de mobila).
.
Då är du förmodligen blind.Aldrig sett en skylt framför mobila
Då bryter man mot lagen. Anmäl.Vid närmare eftertanke har jag faktiskt sett endel ha skylt, hör dock till ovanligheterna här omkring. Vägen till o från jobbet brukar dom ställa ut en mobil kamera med jämna mellanrum, men aldrig nån skylt.
Då bryter man mot lagen. Anmäl.
Frågor och svar om trafiksäkerhetskameror - skyltning
Är alla kameraövervakade sträckor skyltade?
Ja, alla kameraövervakade sträckor är skyltade. På huvuddelen av sträckorna sitter ett vägmärke med kamerasymbolen före varje kamera. Inför många kameror finns det även ett märke som visar vilken hastighet som gäller.
Vägmärken visar var kamerorna finns
På alla sträckor med trafiksäkerhetskameror finns vägmärken som informerar dig om att vägen har automatisk trafiksäkerhetskontroll. Trafiksäkerhetskamerorna kan vara fast placerade vid vägkanten eller monterade i en polisbuss eller släpvagn.
Borde inte trafiksäkerhetskamerorna vara dolda?
I vissa länder har man valt att placera kamerorna på dolda ställen. I Sverige använder vi i stället en öppen modell med vägmärken som informerar dig om att du kommer in på en vägsträcka där det finns trafiksäkerhetskameror. Framför de flesta kamerorna finns det också en skylt som visar vilken hastighet som gäller på vägen. Genom att vi informerar om var kamerorna finns får du som trafikant stöd för att hålla rätt hastighet på den farliga vägsträckan så att olyckor kan undvikas.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|