Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten?
2Late skrev:Du får prova. Sträck fram ansiktet och brassa på. Sen kan du informera oss andra.
Har de din bild på plåt, blir det vääääldigt svårt att förklara att det inte var du som körde så där väldans mycket för fort.
A.K.O.A skrev:Det måste väl rimligtvis vara någon här som vet, eller???
A.K.O.A skrev:Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten?
obruT skrev:Japp dom kan ta körkortet...(om reg plåt syns och föraren går att se)
dom kollar pass och körkort på alla i familjen
Har hört att det bara är att säga att man lånat ut bilen till en nära släkting som man inte vill uppge namn på! Då är man ej skyldig att vittna.A.K.O.A skrev:Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten?
Nått annat som funkar är ju att hålla hastigheten när man kör förbi kamerorna annars.Itacha75 skrev:
Forkman skrev:Nått annat som funkar är ju att hålla hastigheten när man kör förbi kamerorna annars.
Gsxraren skrev:Har hört att det bara är att säga att man lånat ut bilen till en nära släkting som man inte vill uppge namn på! Då är man ej skyldig att vittna.
Gsxraren skrev:Har hört att det bara är att säga att man lånat ut bilen till en nära släkting som man inte vill uppge namn på! Då är man ej skyldig att vittna.
Forkman skrev:Nått annat som funkar är ju att hålla hastigheten när man kör förbi kamerorna annars.
Va! skämtar du med mig, funkar det inte annars?Mr.Dna skrev:Om man vet var de är ja, inte annars
A.K.O.A skrev:Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|