Fat Club Sporthoj!!!!!!!!

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
eus skrev:
Jepp.. då vet du :tummenupp
Säg till om det är nåt mer du undrar om mejeribranchen :hihi


Jag vill veta hurvida det är samma innehåll i yoghurt som det är i tex jordgubbsfilen.
Energivärdet är i stort det samma, men det jag undrar över är om det är hugget som stucket att välja ngn av dem, el om filen är nyttigare? (Mindre energi från socker)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
OLDEN skrev:
Jag vill veta hurvida det är samma innehåll i yoghurt som det är i tex jordgubbsfilen.
Energivärdet är i stort det samma, men det jag undrar över är om det är hugget som stucket att välja ngn av dem, el om filen är nyttigare? (Mindre energi från socker)

alltså basen är ju samma.. högpastöriserad mjölk.. sen är det olika kulturer "bakterier" men deras energivärde är nog försummbart :D

Smaksatt fil är ju nyttigare som du säger pga lägre sockerhalt.
Det bästa är ju att välja nåt naturellt alternativ.
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Smaksatt fil är ju nyttigare som du säger pga lägre sockerhalt.
Det bästa är ju att välja nåt naturellt alternativ.[/QUOTE]


Jo jag förstår det, men den smaksatta filen är ju så söt o god :tungan ! Men men det finns väl inga genvägar :( . Fast jag gärna ville höra det :D
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
eus skrev:
Ska vi komma överens om att en bra dag ser ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt + mjölk, mörkt fullkornsbröd med skinka, kalkon, leverpastej el dyl.

Mellanmål: en Banan

Lunch: pasta, potatis, ris + kött, fisk, fågel + Grönsaker + nån knäckemacka + mjölk/vatten kanske en lättöl :)

Mellanmål igen: en banan till kanske?

Middag: Samma som lunch :)

Kanske en kvällsmacka å lite te

:tummenupp

OBS Man bör RÖRA på sig också, gå en promenad(45-60 min) några gånger i veckan, spring, simma, cykla, spela fotboll vad som helst
Sen mår man hur bra som helst.

Det kan vi komma överrens om, dagen ser bra ut. Men som ni påminde mig innan faktiskt så ska jag göra det nu, beror ju på vad man är för människa. Vill man gå ner i vikt så ska man inte äta för mycket bananer, var på ett annat forum där han visade sin livsdag och då vill gå ner i vikt var ungefär samma som din, verkligen folk som har koll på det svarade att man helst ska skippa och ta något annat till mellan mål istället för det var bättre ( kommer inte ihåg vad man skulle ta )

Men för en vanlig människa som inte vill bli sådär en fitness-kille så ser dagen bra ut som du skrev fast kanske bara 1 av måltiderna skulle varit en banan sen den andra kunde bestått av lite av frukosten..... grovbröd med något smör och pålägg till en måtta.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Ravetrancer skrev:
Jag började på 130,5kg för 6 veckor sedan och har gått ner 14 kilo sen dess.
Timmy polarn började på 128,5 och har på 6 veckor gått ner till 105kg det är 23,5kg, fast då har han inte ätit nåt utan gått på ren kur.....

//R

Okej där ser man vad bra det kan gå, men är inte det lite väl tok för mycket nergång? Tycker det ser ut som den snabba viktminskingen så får man nog se till att ta i hårdhandskarna sen också för att inte gå upp igen... eller hur är det egentligen att banda på en sådan kur?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Quaya skrev:
Okej där ser man vad bra det kan gå, men är inte det lite väl tok för mycket nergång? Tycker det ser ut som den snabba viktminskingen så får man nog se till att ta i hårdhandskarna sen också för att inte gå upp igen... eller hur är det egentligen att banda på en sådan kur?
stenhård kostomställning måste det bli, annars e man körd......
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Quaya skrev:
Det kan vi komma överrens om, dagen ser bra ut. Men som ni påminde mig innan faktiskt så ska jag göra det nu, beror ju på vad man är för människa. Vill man gå ner i vikt så ska man inte äta för mycket bananer, var på ett annat forum där han visade sin livsdag och då vill gå ner i vikt var ungefär samma som din, verkligen folk som har koll på det svarade att man helst ska skippa och ta något annat till mellan mål istället för det var bättre ( kommer inte ihåg vad man skulle ta )

Men för en vanlig människa som inte vill bli sådär en fitness-kille så ser dagen bra ut som du skrev fast kanske bara 1 av måltiderna skulle varit en banan sen den andra kunde bestått av lite av frukosten..... grovbröd med något smör och pålägg till en måtta.

Ja vafan.. ta ett päron å en macka då :7peta

Jag tror man kan bli lagom fit med den här kuren + träning
Vill ni se? :drool :lol
 

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
Hur går det för alla?
Minus 7kg hittils, stabilt runt -0,9 i veckan. :banana
Att tillägga är att jag var i spanien i tre veckor och åt och drack kungligt, ändå gick jag ner, det tackar jag promenader för! Dom ger mer än vad man tror :tummenupp
Har även börjat träna och känner verkligen resultat, både vad gäller kondition och styrka, man har en ganska skarp förbättringskurva i början, det är härligt för man behöver det verkligen som mest då!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top