MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hade egentligen tänkt bygga fighter på en 1000cc hoj, men pga olika anledningar så kommer jag att behöva strama åt min ekonomi ganska rejält över sommaren. Kan lägga ungefär 30k på en hoj som skall byggas om till fighter.
Har åkt motard tidigare vilket var skitkul, köpte sedan ZX12:an i höstas men den har visat sig vara alldeles för stor och tung för min smak. Så det jag är ute efter nu är en lätt hoj som är så lik en motard som möjligt i köregenskaper när det gäller kontroll på bakhjulet (tänker då främst på att svänga på bakhjulet)
Har tänkt dreva om hojen en hel del, den ska fortfarande vara dräglig att åka i >150km/h men det viktigaste är att den blir rolig och lätt att få upp på bakhjulet.
Har själv provkört en Fazer 600 för ett par år sedan, som jag minns den så hade den helt ok bromsar och hyffsat klipp i motorn för att vara en "nertrimmad" 600cc motor. Väger 189kg och har ca 100hk har jag för mig?
SV 650 har jag aldrig kört, men ser man till specen så borde den också kunna funka, väger väll runt 169kg? Mindre effekt än Fazern, men har vridet längre ner i registret vilket är mer likt effektutvecklingen i en motard. Runt 70hk ligger väll SV:n på tror jag...
Hojen kommer att byggas om till fighter, och är först och främst tänkt för buskörning på små kurviga "motardvägar", långa bakhjulskörningar och stoppies. Det ska dock inte vara någon ren stunthoj utan ska även kunna köras ett antal mil på större landsvägar om det behövs.
Vikten gör ju jävligt mycket för hur kul en hoj är att leka med så det och vridet långt ner i registret talar ju för sv:n. Det som talar för Fazern är mer effekt och bättre bromsar.
Vilken ska jag välja tycker ni?
Film som bevisar att Fazern funkar att busa på.... http://video.google.com/url?docid=4...er+600&usg=AL29H20qHPrECWc1TIsaeT7cyVquZwhS2Q
Samma sak med SV:n, fast mer renodlad stunthoj.... http://video.google.com/url?docid=-...eW8ffA&usg=AL29H21jEQHdwGuWz3kaLD4xogBJSX-w5w
Har åkt motard tidigare vilket var skitkul, köpte sedan ZX12:an i höstas men den har visat sig vara alldeles för stor och tung för min smak. Så det jag är ute efter nu är en lätt hoj som är så lik en motard som möjligt i köregenskaper när det gäller kontroll på bakhjulet (tänker då främst på att svänga på bakhjulet)
Har tänkt dreva om hojen en hel del, den ska fortfarande vara dräglig att åka i >150km/h men det viktigaste är att den blir rolig och lätt att få upp på bakhjulet.
Har själv provkört en Fazer 600 för ett par år sedan, som jag minns den så hade den helt ok bromsar och hyffsat klipp i motorn för att vara en "nertrimmad" 600cc motor. Väger 189kg och har ca 100hk har jag för mig?
SV 650 har jag aldrig kört, men ser man till specen så borde den också kunna funka, väger väll runt 169kg? Mindre effekt än Fazern, men har vridet längre ner i registret vilket är mer likt effektutvecklingen i en motard. Runt 70hk ligger väll SV:n på tror jag...
Hojen kommer att byggas om till fighter, och är först och främst tänkt för buskörning på små kurviga "motardvägar", långa bakhjulskörningar och stoppies. Det ska dock inte vara någon ren stunthoj utan ska även kunna köras ett antal mil på större landsvägar om det behövs.
Vikten gör ju jävligt mycket för hur kul en hoj är att leka med så det och vridet långt ner i registret talar ju för sv:n. Det som talar för Fazern är mer effekt och bättre bromsar.
Vilken ska jag välja tycker ni?
Film som bevisar att Fazern funkar att busa på.... http://video.google.com/url?docid=4...er+600&usg=AL29H20qHPrECWc1TIsaeT7cyVquZwhS2Q
Samma sak med SV:n, fast mer renodlad stunthoj.... http://video.google.com/url?docid=-...eW8ffA&usg=AL29H21jEQHdwGuWz3kaLD4xogBJSX-w5w