Fejkkrock?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tror att ni är dumm i huve allihop.
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag tror också det är fejk...
För det ser ju ut som en docka när han flyger upp i luften.
sen om man kollar precis innan föraren går ut ur bilen så laggar bilden till lite och det är först då "dockan" börjar röra på sig.

fast å andra sidan vet jag inte det ser ju jävligt äkta ut..
äckligt om det är på riktigt.

Kolla på trafiken, den rör sig som den ska.

Själv tror jag det är äkta.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag tror den är fejk. ang. den där plastbiten som flyger iväg så ser ju det väldigt konstigt ut. Visst kan den åka åt det hållet, men knappast i den farten och spikraka riktningen.
Saker kan flyga rätt så konstigt vid en olycka.

Var en startkrasch i 250 eller 125 i år där en förares sko flög ungefär som denna plastbit. Hittar tyvärr inget klipp från den kraschen.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Kvalitén på filmen känns alldeles för bra för att vara äkta.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Nu förstår jag inte riktigt va du vill få fram...? Jag vet varför jag skrev mitt inlägg? :)
.

Varför?

Du hade naturligtvis ett syfte/en orsak till att skriva, eller hur?
Samma sak gäller för dem som gör en film! Så varför är frågan "Varför skulle man göra en sådan fejk-film!" så konstig?

// Niklas

Jag tror att ni är dumm i huve allihop.

Absolut, vi kör ju hoj allihop!!! :D

Förutom det faktum att det är irrelevant, igentligen, om filmen är fejk eller inte. Vad är skälet till ditt något aggresiva uttalande!? :D

// Niklas
P.S Jag bryr mig bara om vad mina nära och kära samt vänner tycker/tror om mig!
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Däremot finns det andra fejkade filmer. Fast med lite större budget..

Milleniets största bluff!


Om du är intresserad, se igenom serien september clues.

:rofl Det är fantastiskt vad ett klipp på youtube kan övertyga en del idioter. Bra gjort att lyckas få med samma "fejkade" flygplan på två av varandra helt oberoende kameror må jag säga!
Dårar :näsblod
Och då det var ett stort antal människor på plats som ögonvittnen + direktsänd tv och ändå såg ingen någon missil. Lär dig tänka.
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
:rofl Det är fantastiskt vad ett klipp på youtube kan övertyga en del idioter. Bra gjort att lyckas få med samma "fejkade" flygplan på två av varandra helt oberoende kameror må jag säga!
Dårar :näsblod
Och då det var ett stort antal människor på plats som ögonvittnen + direktsänd tv och ändå såg ingen någon missil. Lär dig tänka.

Ok smartskaft, jag ska försöka tänka lite i fortsättningen.

Du som förmodligen redan har tänkt på det kan förklara för mig vad det var som flög in i pentagon. För visst är det väl märkligt att planet bara försvann?
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Varför?

Du hade naturligtvis ett syfte/en orsak till att skriva, eller hur?
Samma sak gäller för dem som gör en film! Så varför är frågan "Varför skulle man göra en sådan fejk-film!" så konstig?

// Niklas

Naturligtvis har jag ett syfte med mitt inlägg. Frågan varför någon vill göra en sådan film är konstig därför att det kan vara ett klipp från en film, reklam för något eller vad som helst.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Absolut, vi kör ju hoj allihop!!! :D

Förutom det faktum att det är irrelevant, igentligen, om filmen är fejk eller inte. Vad är skälet till ditt något aggresiva uttalande!? :D

// Niklas
P.S Jag bryr mig bara om vad mina nära och kära samt vänner tycker/tror om mig!


Jag orkar bara inte skriva om jag tror den är på riktigt eller inte, alla andra skriver ju sånt. Så för att sticka ut ur mängden så slänger jag in nåt som jag vet är sant. ;)
 

didde

Northstunt
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Ume
Hoj
Kawasaki 636 stunt och
Är de bara jag som tycker att den krockade bilen, dockan/människan på moppen/hojen och själva moppen/hojen har en helt annan färgnyans än övrig trafik? eller råkar den blåa bilen vara nyvaxad tro?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Naturligtvis har jag ett syfte med mitt inlägg. Frågan varför någon vill göra en sådan film är konstig därför att det kan vara ett klipp från en film, reklam för något eller vad som helst.

OK, ett avsnitt ur en spelfilm. Låt oss fundera lite kring det scenariot då!

Är det inte lite underligt med den statiska placeringen av kameran straxt efter kraschen? Om det hade varit en spelfilm med action i hade du som åskådare då inte velat se, närmare, vad som händer i händelsernas centrum?

Reklamfilmsscenariot:
I princip samma sak, om det hade varit reklam för "kör med hjälm"-typ hade det inte också då varit mer av intresse, om man nu bemödar sig att kosta på en sådan inspelning, att fånga vad som händer där framme EFTER krocken?

Eller kan det var reklam för schampo? :D

Ja, ja, tro vad du vill så tror jag vad jag vill! Det är ju fritt i vårat land, som tur är! Bara du är nöjd och glad! :tummenupp :D

// Niklas
P.S Frågan om varför (syftet) man lägger ut en kort sekvens med en olycka på Internet är ingen som kan/vill svara på! Är det verkligen nödvändigt?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ok smartskaft, jag ska försöka tänka lite i fortsättningen.

Du som förmodligen redan har tänkt på det kan förklara för mig vad det var som flög in i pentagon. För visst är det väl märkligt att planet bara försvann?

Nu ska vi inte förstöra denna tråd med sånt som inte hör hit, då är det bättre att starta en tråd i "Överflödiga..."
Men för att svara på din fråga; Jadu, jävligt konstigt att det inte bara tog stopp för planet och att det ramlade rakt ner på gatan utanför. För alla vet att höghusen är så enormt stabila så de står emot för den kraften ett jävla jumbojet står för när det bränner fram i ca 500km/h eller vad det nu kan vara för hastighet. *ironi för de som inte fattar*
Men jag anar fortfarande ett uns av ironi hos dig, eller jag hoppas åtminstone. För idioten som hade gjort just den där YT-filmen kan inte vara på riktigt.
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Nu ska vi inte förstöra denna tråd med sånt som inte hör hit, då är det bättre att starta en tråd i "Överflödiga..."

Du har rätt.
Kolla in bilderna från pentagon. Fundera på vart planet är och vilken skada som dess vingar har gett byggnaden. Funder även på varför som lägger grus och jord på den fina oskadda gräsmattan.

End of off topic. Sorry.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Du har rätt.
Kolla in bilderna från pentagon. Fundera på vart planet är och vilken skada som dess vingar har gett byggnaden. Funder även på varför som lägger grus och jord på den fina oskadda gräsmattan.

End of off topic. Sorry.

Om relationen av skalen/kompaktheten (hmm, ingen tekniskt term) mellan flygplan/byggnad hade varit samma som mc/skoter vs. bil OCH byggnaden hade rört på sig i en ansenlig hastighet (ung. samma relation som mc/skoter vs. bil i filmen skulle scenarit "krasch flygplan-byggnad sett annorlunda ut! :D

NU är det end of topic!

// Niklas
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
det som jag tycker gör att det ser ut som en docka är att jackan nästan åker av när han snurrar upp i luften, vilket gör att armarna ser ut att flyga o fara lite konstigt.

jag har en annan film från SM@Sviesta för några år sen, där det syns ganska tydligt att smalbenet "snurrar" runt på Harms när han krashar ut på start/mål, ser mycket overkligt ut, dock var det skapligt mos av benet efteråt, så det var nog på riktigt ändå...
han flyger också stelt och konstigt, ser ut som en docka... men jag tror det var han som körde hojen...
 
Last edited:

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Det är heltklart en fejkkrock, FÖRKLARING snuten som man ser på filmen har inte det minsta bråttom fram till "olyckan". Personen i den krockade bilen går ut och petar lite på "moppefuckot" men fortsätter prata i telefonen. :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top