Fejkkrock?

vmax03

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2008
Ort
Fjugesta
Hoj
sv 650s -03
Jag tror det är fake. Om man pausar precis efter krocken kan jag inte se någon skada på bilen.
 

Kryptus

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR1000rr
Det kan va delar av däcket som smäller som flyger iväg. Och när man snurrar runt så fort så ser man ut som en docka särskilt när man är medvetslös. Tycker att det ser äkta ut. Ni kan ju gå in på exet och jämföra döds crasher om ni vill se hur det ser ut när det garanterat är äkta.
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
jag kan bekräfta att denna film är helt äkta...och att motorcykel föraren blev lite skadad.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Det är heltklart en fejkkrock, FÖRKLARING snuten som man ser på filmen har inte det minsta bråttom fram till "olyckan". Personen i den krockade bilen går ut och petar lite på "moppefuckot" men fortsätter prata i telefonen. :va

Hmm, hur hade de agerat i en spelfilm? Lojt eller hade regisören velat ha lite ACTION!? :D

// Niklas
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
1.samma klipp har diskuterats på ett annat forum.

2.Kolla uppe i vänstra hörnet åt vilken riktning ena biten flyger, om man jämför de olika rörelseenergina med varandra så är det fysikaliskt omöjligt att den biten flyger så högt och i den riktningen. Man ser rätt klart och tydligt att det är en trickfilm.

/ mvh linkan

som vanligt uttrycker sig 1337 folket på SH..
 

sid1996

The Dude
Gick med
23 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Gangsta-orange
Mina två cent:

För det första, jag tror att den är äkta av den enkla anledningen att allting runt omkring rör sig helt naturligt under hela filmen. Naturligtvis går även det att fejka, men jag anser det vara så oerhört osannorlikt att man bemödat sig att göra det.

För det andra anser jag, förutsatt att den är äkta, att det är oerhört tragiskt för de inblandade att man försöker påstå att det är en fejkad film bara för att man själv inte vill inse den bistra sanningen om vilka faror man utsätter sig för som motorcyklist.

Och för det tredje, angående den andra filmen - WTC - som dök upp mitt i tråden, så anser jag att det inte finns några som helst tvivel om att det inte finns någon konspiration. Detta baserar jag på mitt sunda förnuft samt min före detta kollega, som jobbade i det andra tornet men lyckligtvis tog sig ut fysiskt oskadd. För de som ändå tvivlar så hänvisar jag till There is no 9/11 conspiracy you morons.
 
Last edited:

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Det var i starten av Superbike på Phillip Island i år. Iannuzzo blev svårast skadad, men det är Fabrizios stövel(?) som sticker som en missil.

http://www.youtube.com/watch?v=oKPBBN7lOXw&fmt=18

Jo det klart, men där kommer ju någonting bakom och drar iväg stöveln(?) framåt. I filmen med moppen så är det ju som att någonting studsar in i bilen och sedan iväg vilket gör det lite konstigt.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Jo det klart, men där kommer ju någonting bakom och drar iväg stöveln(?) framåt. I filmen med moppen så är det ju som att någonting studsar in i bilen och sedan iväg vilket gör det lite konstigt.

Om det nu inte var så att bilen också rör på sig innan kraschen och inte var det åt samma håller eller 90 graders täff.

Nåja, vad spelar det för roll?

Ha ett gott liv och kör snyggt (mc) så lämnar denna diskussionen för den här gången. Ni kommer nog överens vad tiden lider...om någonting! :D

Buy, buy!
// Niklas
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du har rätt.
Kolla in bilderna från pentagon. Fundera på vart planet är och vilken skada som dess vingar har gett byggnaden. Funder även på varför som lägger grus och jord på den fina oskadda gräsmattan.

End of off topic. Sorry.

Nu tummar jag på gränserna igen, men jag kan inte låta bli... Det var de höga husen vi talade om antog jag, Pentagon har jag inte ens reflekterat över förrän nu. Dock ser jag inget direkt konstigt i det heller, vem säger att planet var i horisontellt läge när det kraschade?
Visst går det att fejka riktigt snyggt, jag säger ej emot dig där. Men man kan inte få ca 500 miljoner människor att gemensamt ljuga och säga att det var plan det handlade om. Eller du menar att det inte var direktsänd tv när plan nummer 2 kraschade i tornet?

Skitsamma, NU är det slut på offtopic som trots allt hör hit då vi snackar fejkad film :gnissla

sauber, du kan inte bara kasta ur dig något sådant och sedan inte ange källa på hur du vet det. Hur vet du det? Berätta så vi kan få ett slut på det här nu :D
 

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
gbg
Hoj
hojlös
Nu tummar jag på gränserna igen, men jag kan inte låta bli... Det var de höga husen vi talade om antog jag, Pentagon har jag inte ens reflekterat över förrän nu. Dock ser jag inget direkt konstigt i det heller, vem säger att planet var i horisontellt läge när det kraschade?
Visst går det att fejka riktigt snyggt, jag säger ej emot dig där. Men man kan inte få ca 500 miljoner människor att gemensamt ljuga och säga att det var plan det handlade om. Eller du menar att det inte var direktsänd tv när plan nummer 2 kraschade i tornet?

Skitsamma, NU är det slut på offtopic som trots allt hör hit då vi snackar fejkad film :gnissla

sauber, du kan inte bara kasta ur dig något sådant och sedan inte ange källa på hur du vet det. Hur vet du det? Berätta så vi kan få ett slut på det här nu :D


http://www.kontraband.com/videos/13038/Amazing-911-Unseen-Footage/#show

hmm det verkar mer som att flygplanet putter ner byggnaden?eller att den faller innan planet har träffat byggnaden?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Min utsago :)

Otroligt hur lite vissa här vet om krockar och vad som händer med kroppen vid sån här olycka. Troligen fick personen i fråga en rejäl smäll i huvet som låser kroppen i spasmer. Ni kan se otal skateboardingvurpor där sådant sker.

Kroppen är inte ledlös, den är uppgjord av ben och "kan" inte böjas på fel ledd såvida du inte hamlar i en mangler eller under en lastbil.

2 ton bil mot 70kg = du studsar / flyger som en projektil, och vad än som träffar bilen kommer flyga i drekt motsatt vinkel, eller det håll vinkeln är.. typ.

Ni bör lägga märka till mopedisterna i bakgrunden oxå, som vid olyckan vänder sig om och ser det hela och åker tillbaka.

Att det hackar till några sekunder efter olyckan kan vara för att det är just, framspolat med mening. Troligen sitter bilföraren i chock över vad som hänt. Så fort hinner nämligen inte även bilföraren annars ta upp mobilen och ringa. Det är nog inte det första han gör inom 2 sekunder efter krocken. Han själv slår nog sig lätt o blir förvirrad.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jo det klart, men där kommer ju någonting bakom och drar iväg stöveln(?) framåt. I filmen med moppen så är det ju som att någonting studsar in i bilen och sedan iväg vilket gör det lite konstigt.
Vet du hur en slangbella fungerar? Vad än som sitter på styret eller på framändan av mopeden som är löst, kommer slungas iväg likt en projektil när styret / hjulet viker sig.

Jag tror det är fake. Om man pausar precis efter krocken kan jag inte se någon skada på bilen.
Glasögon? Se lite närmare så ser du att bilens högersida får en smäll. Men vi pratar om en kanske 50kgs moppe som slår emot sidan av bilen. Klart det inte får samma effekt som att köra in i en betonkloss. :rolleyes:

Det är heltklart en fejkkrock, FÖRKLARING snuten som man ser på filmen har inte det minsta bråttom fram till "olyckan". Personen i den krockade bilen går ut och petar lite på "moppefuckot" men fortsätter prata i telefonen. :va
Du skulle likt en 100 m löpare springa fram o, göra vadå? Vore jag polis skulle jag troligen göra samma sak och ta tag i radion o rapportera in olyckan. Vad ska polisen göra, som gör att det hela vore mer äkta? Springa fram, operera ihop frakturer på huvet o leda iväg honom och klappa han på axeln o säga att han hade tur?
 
Last edited:

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Vet du hur en slangbella fungerar? Vad än som sitter på styret eller på framändan av mopeden som är löst, kommer slungas iväg likt en projektil när styret / hjulet viker sig.

Nä ja använde mig bara av luftgevär som liten. Det hela ser ändå mycket onaturligt ut. Tänk på att bilen tar upp stor del av smällen, annars borde ju allt flyga iväg så som "grejen"... enligt din teori. :)

Du skulle likt en 100 m löpare springa fram o, göra vadå? Vore jag polis skulle jag troligen göra samma sak och ta tag i radion o rapportera in olyckan. Vad ska polisen göra, som gör att det hela vore mer äkta? Springa fram, operera ihop frakturer på huvet o leda iväg honom och klappa han på axeln o säga att han hade tur?

Eller första hjälpen kanske?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top