Fel på antal mil som visas?!

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Satt mig vid datorn och kollade på lite bilder som förra ägaren av hojen ja köpte skickat till mig för några månader sedan, och såg då på en bild på hur många mil den hade gått, nämligen 2900. nu har jag kört i ca 2 månader i alla fall och kört runt 200 mil +/- men den har inte slagit över på 3000 mil ändå?? vad kan problemet vara? är det så att den endast visar hälften av vad den har gått så borde 3000 mil servicen vara ganska så sen!. den blev gjord då hojen hade gått "2800" sa förra ägaren, stod även på kvitto vilket datum det var så.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Drevad är den inte, bytte själv bak och framdrev samt kedja för någon vecka sedan bara.
och skruvad, på vilket sätt? jag har då inte gjort något eller fått veta något. Tror inte förra ägaren var så insatt heller, då han köpte den för att han höll på med körkortet men det blev aldrig av. han körde bara några mil. dum fråga kanske, men om den skulle vara importerad från t.ex. england, skulle den kunna vara inställd på miles då?? det står dock km/h på hastighetsmätaren. och trippmätaren går efter vanliga mil. den har blivit nollställd efter 100 mil då den inte kan visa mer. kan som sagt inget om det här så
har jag dumförklarat mig så får det vara så hehe.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Drevad är den inte, bytte själv bak och framdrev samt kedja för någon vecka sedan bara.
och skruvad, på vilket sätt? jag har då inte gjort något eller fått veta något. Tror inte förra ägaren var så insatt heller, då han köpte den för att han höll på med körkortet men det blev aldrig av. han körde bara några mil. dum fråga kanske, men om den skulle vara importerad från t.ex. england, skulle den kunna vara inställd på miles då?? det står dock km/h på hastighetsmätaren. och trippmätaren går efter vanliga mil. den har blivit nollställd efter 100 mil då den inte kan visa mer. kan som sagt inget om det här så
har jag dumförklarat mig så får det vara så hehe.

Garanterat skruvad. :)

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Kör 1km och kolla om den stämmer.

Om den stämmer så var förra ägaren ett busfrö.

Tidigare ägare är alltid ett gissel.
Nuvarnade ägare är alltid änglar.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Kör 1km och kolla om den stämmer.

Om den stämmer så var förra ägaren ett busfrö.

Tidigare ägare är alltid ett gissel.
Nuvarnade ägare är alltid änglar.

hehe det stämmer, jag är oftast rätt godtrogen med, illa nog. Ska återkomma då jag kört 1km då.
Ska för övrigt åka ca 60mil imorrn, så då borde man få ganska klar bild annars.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
kollade du inte vad den stog på när du köpte hojen??:va

jo? den stod på 2900 då med, men jag tänkte inte på att kolla milen efter det.
har aldrig varit med om detta förut och eftersom tripp mätaren fungerade så tänkte jag inte mer på det.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
jo? den stod på 2900 då med, men jag tänkte inte på att kolla milen efter det.
har aldrig varit med om detta förut och eftersom tripp mätaren fungerade så tänkte jag inte mer på det.

Det råkar inte va en hoj från uk eller dylikt så det står igentligen Miles :näsblod , så hojen har gått 2900Miles = mycket mer än 2900Mil

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Det råkar inte va en hoj från uk eller dylikt så det står igentligen Miles :näsblod , så hojen har gått 2900Miles = mycket mer än 2900Mil

Den är importerad det vet jag, men konstigt om dem har bytt från miles till km/h i hastighetsmätaren då, + trippmätaren ??

Den var i bruk första gången: 1997-04-10 i utlandet, i sverige första ggn: 1998-04-23. Dessutom har företaget som gjorde servicen skrivit på för 3000mil -service, men dem kanske inte kollar sånt alls?, + besiktningen där den också står på mil och inte miles.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Du har trippen i miles, hade det på min gamla Fireblade, det tar ett tag att lära sig att multiplicera med 1.6 men du vänjer dig! :)

google: 1 engelsk mil = 1,609344 kilometer

Förresten, mäts inte hastigheten i england också i km/h, är väl främst staterna som visar mp/h... eller? :va

mph i England.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom