Tommet
SFSMC
Efter en duktig krasch i förra månaden så har jag haft en heldel problem med hojen. Största problemet är att jag inte får igång den.. Går runt på starten men sås pumpen slår inte till.. Även röda lampan för startspärren blinkar..
Lämnade in hojen på mc varuhuset föra veckan föra att koda nycklarna.
Men så lätt var det inte
Jag hade en felkod lagrat i motorstyrdonet felkod nr:52
som måste bort innan den går att starta.
Det roliga är att felkoden jag har ska inte existera. Finns tydligen bara upp till 50 på min hoj. Inte ens Yamaha Svergie vet vad det är för fel min hojen.
Verkstan misstänker att motorstyrdonet är paj efter smällen och vill byta den. Dock är det inga biliga grejer. Motorstyrdonet kostar 15 000:- plus att jag måste byta tändningslås för att koda nycklar till styrdonet som kostar 5 000:- så si så där 20 000:- och då är det inte säkert att den startar.
Så nu ber jag er om Hjälp
Är det någon som har haft samma problem, vet något eller har något bra tips så tveka inte att höra av er
Tack på förahand
Lämnade in hojen på mc varuhuset föra veckan föra att koda nycklarna.
Men så lätt var det inte
Jag hade en felkod lagrat i motorstyrdonet felkod nr:52
som måste bort innan den går att starta.
Det roliga är att felkoden jag har ska inte existera. Finns tydligen bara upp till 50 på min hoj. Inte ens Yamaha Svergie vet vad det är för fel min hojen.
Verkstan misstänker att motorstyrdonet är paj efter smällen och vill byta den. Dock är det inga biliga grejer. Motorstyrdonet kostar 15 000:- plus att jag måste byta tändningslås för att koda nycklar till styrdonet som kostar 5 000:- så si så där 20 000:- och då är det inte säkert att den startar.
Så nu ber jag er om Hjälp
Är det någon som har haft samma problem, vet något eller har något bra tips så tveka inte att höra av er
Tack på förahand