Felparkare

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Min parkering parkeras det Ofta andra på. Har lust att göra något som gör att dom aldrig mer parkerar där igen, utan att "fatta" att det är jag som gjort det. Lite fegt kanske, men ack vad jag är förbannad.

Just nu står det en dyr merca av nyare modell som dubbelparkerat över 2 platser. Min och en icke-P plats. 1 meter fritt på sidorna. Antar han inte vill att något ska parkera jämnte...

Har just nu satt en lapp på bilen där jag påpekar att jag låter det gå för den här gången. Och sen några punkter efter.....

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Var det inte någon härifrån som gjorde en likande tråd för en tid sen? Kommer inte ihåg vem det var, men killen parkerade helt enkelt sin bil bakom felparkeraren så att denne inte kunde köra ut. :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Halogen skrev:
Var det inte någon härifrån som gjorde en likande tråd för en tid sen? Kommer inte ihåg vem det var, men killen parkerade helt enkelt sin bil bakom felparkeraren så att denne inte kunde köra ut. :tummenupp

Verkligen smart då man åker dit för "egenmäktig förfarande" som är värre brott än den som felparkerat...:7peta

Base

Guru
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
På G
Samma problem här, 2 platser och ofta nån jävel som står framför nån av bilarna för att "hämta nått" så man inte kommer ut :mad:

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Swedie skrev:
Min parkering parkeras det Ofta andra på. Har lust att göra något som gör att dom aldrig mer parkerar där igen, utan att "fatta" att det är jag som gjort det. Lite fegt kanske, men ack vad jag är förbannad.

Just nu står det en dyr merca av nyare modell som dubbelparkerat över 2 platser. Min och en icke-P plats. 1 meter fritt på sidorna. Antar han inte vill att något ska parkera jämnte...

Har just nu satt en lapp på bilen där jag påpekar att jag låter det gå för den här gången. Och sen några punkter efter.....
Händer ibland att dom snor min p-plats.
Den är tydligt märkt, och kan inte misstas för nåt annat, så det är enbart uppsåtligt alltså.

Gatukontoret kan ej göra nånting, då det är privat mark, och fastighetsvärden har inga p-vakter.
Finns inga platser på gatan när jag kommer hem, och har ingen lust att parkera i en annan stadsdel.

Så, jag sliter ut dom i gatan med bogserlinan, parkerar min bil på min plats.
Sen ringer jag gatukontoret och säger att det står en bil mitt i gatan och blockerar.
Dom kommer och sätter en 700:-/biljett på hans vindruta.

Det kallas egenmäktigt förfarande, vilket är samma brott felparkeraren gör sig skyldig till.
Så ev. utredningar bör nog hamna i samma soptunna.
(Så länge man inte hamnar på film)

Detta har jag väl fått göra ca: 5 ggr på 9 år, men det har visat sig vara det enda som riktigt går in i skallen på dessa "Men jag ska bara"-typerna.
Så gör jag iallafall, så får alla moraltanter skrika sig hesa nu.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ringa en bärgare och bogsera bort bilen? Han lär ju inte parkera där igen sen iaf...

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Swedie skrev:

Välkommen till Södertälje! :)

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
War-psycho skrev:
Ingen bärgare som gör detta, det är olagligt.
(Svårt att tro att dom låter sig mutas.)
Blir nog svårt att göra något öht som inte är olagligt.. iaf om det ska göra nån nytta.

Ett annat (olagligt) tips är att kedja fast bilen i nåt lämpligt så att det lossnar lite dyra delar när bilägaren åker därifrån.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Halogen skrev:

Jag parkerade bakom en bil som hade ställt sig på min p-plats. Och jag tror de skiter fullständigt i om det är egenmäktigt förfarande eller inte. Min tanke var att de skulle söka upp mig för att få bort min bil och då skulle jag säga dem ett och annat. Nu blev det itne så, på nåt jävla vis lyckades de ta sig därifrån fast min bil var låst. Nästa gång så ska jag ställa min stora LT35:a bakom den som står på min p-plats, ska bli kul att se dem få bort den bussen :hihi

Ställa sig bakom är det enda som hjälper, jag har tryckt en lapp på rutan flera gånger men det går inte in i idioternas huvuden. Sätt en yxa genom taket och låt honom stå. Frågar han dig om du vet något så är det bara att neka och säga att du gärna lånar ut din p-plats till honom :D

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Swedie skrev:

[Humor mode on]

Använde du dig av det svenska språket när du skrev lappen?

[Humor mode off]

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Swedie skrev:
lät ju inte direkt hårdrock..
låter som nåt en gubbe med rutig keps skulle skriva
:rofl

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
War-psycho skrev:
Händer ibland att dom snor min p-plats.
Den är tydligt märkt, och kan inte misstas för nåt annat, så det är enbart uppsåtligt alltså.

Gatukontoret kan ej göra nånting, då det är privat mark, och fastighetsvärden har inga p-vakter.
Finns inga platser på gatan när jag kommer hem, och har ingen lust att parkera i en annan stadsdel.

Sen ringer jag gatukontoret och säger att det står en bil mitt i gatan och blockerar.

Det kallas egenmäktigt förfarande, vilket är samma brott felparkeraren gör sig skyldig till.
Så ev. utredningar bör nog hamna i samma soptunna.
(Så länge man inte hamnar på film)

Detta har jag väl fått göra ca: 5 ggr på 9 år, men det har visat sig vara det enda som riktigt går in i skallen på dessa "Men jag ska bara"-typerna.
Så gör jag iallafall, så får alla moraltanter skrika sig hesa nu.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Annars håller jag med om att det bästa är att parkera in dem och lämna sitt nummer så de kan ringa när de tycker att de vill åka, så att man kan tala om hur upptagen man är och att det nog dröjer några timmar innan man kan flytta bilen. Men som sagt ovan, att det händer i Södertälje förvånar mig inte.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Rasorblade skrev:
Verkligen smart då man åker dit för "egenmäktig förfarande" som är värre brott än den som felparkerat...:7peta
Va?
Egenmäktigt förfarande måste väl ändå kräva att bilen flyttas från platsen?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
War-psycho skrev:
Undrar vad de reagerar starkast på, flyttningen eller böterna :D

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Annars håller jag med om att det bästa är att parkera in dem och lämna sitt nummer så de kan ringa när de tycker att de vill åka, så att man kan tala om hur upptagen man är och att det nog dröjer några timmar innan man kan flytta bilen. Men som sagt ovan, att det händer i Södertälje förvånar mig inte.
I mitt fall så går det inte att parkera in dom.

Däremot så låste jag fast en bil med en vajer runt en stolpe på min p-plats.
(Och tillämpade ditt förslag.)
Men det blev bara massa onödigt tjafs, mitt första förslag är mycket smidigare (för mig iallafall).

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Kia skrev:
Ser att "Nitiska Lapplisor" fortfarande behövs....

:yoparty :7peta

Nix .. det enda som behövs är lite vanligt folkhyfs. Det lär ju inte vara någon lapplisa (nitisk eller mänsklig) som kan göra något på en privat parkeringsplats. Men du gillar ju att provocera .. antagligen ett anställningskrav.

Men som ett par andra redan nämnt, brottet den felparkerade i detta fall gör sig skyldig till är just "egenmäktigt förfarande". Alltså, ring polisen och anmäl. Bevis borde vara tämligen enkelt att leverera, ett foto med mobilkameran sen ere klart!

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Smeddie skrev:
Men som ett par andra redan nämnt, brottet den felparkerade i detta fall gör sig skyldig till är just "egenmäktigt förfarande". Alltså, ring polisen och anmäl. Bevis borde vara tämligen enkelt att leverera, ett foto med mobilkameran sen ere klart!
"Olsfors" står det att du bor. :D
Där kanske polisen prioriterar såna brott, men inte i Södertälje/Stockholm.

Det mesta som inte är brott som begås mot poliserna själva, hamnar i soptunnan här.
Det blir nämligen mycket enklare så. :)

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping