Felparkare

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
War-psycho skrev:
Händer ibland att dom snor min p-plats.
Den är tydligt märkt, och kan inte misstas för nåt annat, så det är enbart uppsåtligt alltså.

Gatukontoret kan ej göra nånting, då det är privat mark, och fastighetsvärden har inga p-vakter.
Finns inga platser på gatan när jag kommer hem, och har ingen lust att parkera i en annan stadsdel.

Så, jag sliter ut dom i gatan med bogserlinan, parkerar min bil på min plats.
Sen ringer jag gatukontoret och säger att det står en bil mitt i gatan och blockerar.
Dom kommer och sätter en 700:-/biljett på hans vindruta.

Det kallas egenmäktigt förfarande, vilket är samma brott felparkeraren gör sig skyldig till.
Så ev. utredningar bör nog hamna i samma soptunna.
(Så länge man inte hamnar på film)

Detta har jag väl fått göra ca: 5 ggr på 9 år, men det har visat sig vara det enda som riktigt går in i skallen på dessa "Men jag ska bara"-typerna.
Så gör jag iallafall, så får alla moraltanter skrika sig hesa nu.
Hade du blivit glad om något ställt en bil mitt i vägen när du kommit med din stora tuffa lastbil?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Såhär ska man inte göra!!! :tungan :tungan :tungan :tungan

4st välplacerade stora spik i 45 graders vinkel bakom däcken borde få dem att tänka om.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
HanneZ skrev:
Hade du blivit glad om något ställt en bil mitt i vägen när du kommit med din stora tuffa lastbil?
Hahaha, har du letat länge efter nåt att gnälla på ?

Som svar på frågan; Ingen fara, jag bor på en återvändsgata, med en 7 dygnsparkering i änden som man kan köra runt, i bägge riktningarna.
Jag blockerade på inget sätt framkomligheten, men jag sa så när jag ringde gatukontoret, så dom skulle bry sig om att komma.
Man kommer lika bra fram om man kör i andra riktningen runt 7-dygnsparkeringen.

Men på den här snutten åker aldrig några lastbilar in, iallafall inte nattetid, men det hade i så fall inte varit några problem alls.
Självklart så saboterar jag inte framkomligheten för andra.
Det borde du haja, om du använder lite sunt förnuft.
Så du få hitta något annat att gnälla på, eftersom du inte gillar yrkesförare som mig.
(Eller också kan du ju ändra attityd mot yrkesförarna istället... nää, vi är ju skurkar allihopa?)

Om ni andra undrar varför HanneZ ogillar yrkesförare, så kan ni ju läsa denna tråden, där jag försökte förklara varför lastbilar inte alltid kan köra som bilisterna tycker. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111107

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Aha! Detta har jag sett i en serie, (Nip/Tuck), herrn fick spel och knuffade bort den bilen, med sin egen.
Det är nog vad jag åxå skulle känna för att göra.

I dessa snötider kan du säkert muta en uttråkad snöröjare med utmärkt snörröjning/bortdragning/bortskottnings/överskottnings-maskin att hitta på nått kul med bilen i fråga :hihi
Snopet att ha en snöhög över bilen när de kommer tillbaka:)

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Gecko skrev:
Ta en styck tegelsten. Skriv följande på ett papper "Pakerar du här igen så ligger denna i din framruta" Sätt ett gummiband med pappers lappen runt tegelstenen, lägg sen tegelstenen på motorhuven.

Är han rädd om bilen så fattar han.

Tror inte man skall mosa framrutan på en bil i tälje innan man vet vem personen är, finns ju en del busiga människor där.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
War-psycho skrev:
Hahaha, har du letat länge efter nåt att gnälla på ?

Som svar på frågan; Ingen fara, jag bor på en återvändsgata, med en 7 dygnsparkering i änden som man kan köra runt, i bägge riktningarna.
Jag blockerade på inget sätt framkomligheten, men jag sa så när jag ringde gatukontoret, så dom skulle bry sig om att komma.
Man kommer lika bra fram om man kör i andra riktningen runt 7-dygnsparkeringen.

Men på den här snutten åker aldrig några lastbilar in, iallafall inte nattetid, men det hade i så fall inte varit några problem alls.
Självklart så saboterar jag inte framkomligheten för andra.
Det borde du haja, om du använder lite sunt förnuft.
Så du få hitta något annat att gnälla på, eftersom du inte gillar yrkesförare som mig.
(Eller också kan du ju ändra attityd mot yrkesförarna istället... nää, vi är ju skurkar allihopa?)

Om ni andra undrar varför HanneZ ogillar yrkesförare, så kan ni ju läsa denna tråden, där jag försökte förklara varför lastbilar inte alltid kan köra som bilisterna tycker. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111107
Vad har du hittat på den här gången nu då? Har jag skrivit att jag inte gillar yrkesförare? Du får nog sniffa lite mindre diesel! Jag har dessutom konstaterat att dom allra flesta yrkesförare gör precis tvärtom jämfört med dig, men jag antar att du har rätt o alla andra har fel :hihi

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
HanneZ skrev:
Jag har dessutom konstaterat att dom allra flesta yrkesförare gör precis tvärtom jämfört med dig, men jag antar att du har rätt o alla andra har fel :hihi
Jaha, det var ju också ett påstående. :va
Men du har ju dina idéer också.
Du är duktig på att "veta" mycket om saker du inte har någon kunskap/erfarenhet av.

Du ställer en fråga varför yrkesförare betedde sig på ett speciellt sätt, men sen accepterar du inte förklaringen du fick från just en yrkesförare, utan blir otrevlig och börjar racka ner på mig och vet minsann bäst själv iallafall.
Om du nu "vet" så bra hur allt ligger till, så behöver du ju inte fråga.

HanneZ skrev:
Ett skäl att du ska hålla till höger är så att stressade bilister inte ska tvingas till onödigt farliga omkörningar. Men va fan de skiter ju du i. Ni verkar ha ungefär samma mentalitet som busschaufförerna i linjetrafik.
Stackars dig som "tvingas" köra om av oss elaka lastbils/busschaffisar.

Trevlig samtalston har du iallafall inte. :fakta
( http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1983010&postcount=67 )

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
War-psycho skrev:
Jaha, det var ju också ett påstående. :va
Men du har ju dina idéer också.
Du är duktig på att "veta" mycket om saker du inte har någon kunskap/erfarenhet av.

Du ställer en fråga om en yrkesgrupp du inte begrep dig på, men accepterar inte svaret du får.
Sen "vet" du minsann bäst iallafall om den saken.

Stackars dig som "tvingas" köra om av oss elaka lastbils/busschaffisar.

Trevlig samtalston har du iallafall inte.
( http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1983010&postcount=67 )
Nja vet o vet, jag drog en slutsats av att vissa chaufförer kan hålla sig till höger medan vissa inte kan det. Det finns väl olika duktiga chaufförer inom yrkeskåren antar jag. Är det ren oskicklighet så är det väl inget mer med det, det är ju dock onödigt o hetsa upp stämningen på vägarna bara för att "hålla på sin sak".

Åter igen ställde jag flertalet frågor du inte kunde svara på, du hittade på lite andra lalla-svar som säkert va rätt men inte hade direkt med saken att göra.

Min samtalston är alltid trevlig, men dig har jag inte snackat med vad jag vet :)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
HanneZ skrev:
Min samtalston är alltid trevlig, men dig har jag inte snackat med vad jag vet :)
Du kanske ska läsa igenom den andra tråden en gång till i så fall.

(Och det var iallafall andra som förstod & accepterade mina förklaringar där, men dom kanske också var oskickliga yrkesförare, som mig. :D )

Kuritas skrev:
Du Hannez, det kan omöjligt vara en nyhet för dig att många upplever dig som dryg? Folk kanske skulle lyssna mer på vad du sa om du höll en trevligare ton. Ett tips bara!
:jisses

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
War-psycho skrev:
Du kanske ska läsa igenom den andra tråden en gång till i så fall.

(Och det var iallafall andra som förstod & accepterade mina förklaringar där, men dom kanske också var oskickliga yrkesförare, som mig. :D )

:jisses
Jodå jag har läst ditt långa inlägg flera gånger! Dessutom var det väl bara en som höll med?

Dryg och dryg, jag är lite mer rakt på sak än dom flesta andra bara. Bra ibland dåligt ibland. Du har ju själv skrivit att du är en dryg jävel så ge fan i o klaga på mig! :) Skämt o sido. Nog om det där från min sida!

Mvh. Hannes

2fast4hjo skrev:

Jag skulle inte käka för mycket av de där om jag vore du...

Ooops va ja dryg nu igen :lol

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
HanneZ skrev:
Dryg och dryg, jag är lite mer rakt på sak än dom flesta andra bara. Bra ibland dåligt ibland. Du har ju själv skrivit att du är en dryg jävel så ge fan i o klaga på mig! :) Skämt o sido. Nog om det där från min sida!
Hörrudu, JAG inte kallat dig "dryg".
(Nog för att jag håller med om det, men det var inte jag som sa det. :fakta )

Så gapa på nån annan istället. :hördu

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Såg någon som hade felparkerat i vivalla i örebro... ägaren till parkeringsplatsen hade inte blivit så glad och parkerade sin jeep (av hög moddel) över motorhuven på den felparkerade bilen.... Ägaren till den felparkerade bilen lär ha blivit lite förvånad :död

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping