Felparkare

Tankis

Bite me!
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
ZX-9R -01
Ta en styck tegelsten. Skriv följande på ett papper "Pakerar du här igen så ligger denna i din framruta" Sätt ett gummiband med pappers lappen runt tegelstenen, lägg sen tegelstenen på motorhuven.

Är han rädd om bilen så fattar han.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
ring in polarna ta med hanskar bär iväg skiten kl 2 i natt om han ännu står kvar :mad:

lr sätt en fin kedja i ena fälgen med ett snöre till dörrhantaget en liten lapp där du förklarar att koden till det lilla låset du har satt dit...och om han gör om det så sitter låset där nästa gång igen men då står inte koden på någon lapp

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
En av mina arbetskompisar kom hem halv 1 efter jobbet (på kvällen) så
märker han att hans granne har tagit halva hans parkering, så han får ställa
sig ute på gatan. Nästa morgon kommer han till bilen och får syn på att
han fått parkeringsböter, iskall som han var åkte han till blomster butiken och köpte blommor och ett tack kort som han skrev och tackade för att han får
betala dubbla hyror men ändå ingen parkeringsplats :D

Det tyckte jag var helt rätt gjort :tummenupp
Grannen borde iaf fattat vad han menade :tungan

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
pucko skrev:
En av mina arbetskompisar kom hem halv 1 efter jobbet (på kvällen) så
märker han att hans granne har tagit halva hans parkering, så han får ställa
sig ute på gatan. Nästa morgon kommer han till bilen och får syn på att
han fått parkeringsböter, iskall som han var åkte han till blomster butiken och köpte blommor och ett tack kort som han skrev och tackade för att han får
betala dubbla hyror men ändå ingen parkeringsplats :D

Det tyckte jag var helt rätt gjort :tummenupp
Grannen borde iaf fattat vad han menade :tungan
Jo, stackars felparkeraren.
Fick stå gratis, och fick blommor på köpet.

Nä, han gör säääkert inte om det. :rolleyes:

(Å så säger dom att brott inte lönar sig. Vi kanske ska ge bankrånarna belöningar istället för att spärra in dom, det lär ju också funka i så fall. :D )

Last edited:

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Rasorblade skrev:
Hade inte du jobbat som en sådan?! :D :hihi

mmm
sdb55811.gif

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
War-psycho skrev:
Jo, stackars felparkeraren.
Fick stå gratis, och fick blommor på köpet.

Nä, han gör säääkert inte om det. :rolleyes:

(Å så säger dom att brott inte lönar sig. Vi kanske ska ge bankrånarna belöningar istället för att spärra in dom, det lär ju också funka i så fall. :D )

Alltså han gjorde det av ren ironi så att han skulle fattat. :)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
pucko skrev:
Alltså han gjorde det av ren ironi så att han skulle fattat. :)
Jo, förstår det, men tror knappast att det funkar.

Han kanske inte parkerar på den platsen mer, men säkert på andra ställen.
Gör man som jag (säger dock inte att det är rätt) så kanske dom fattar att det finns folk som inte tar skit från andra, och nästa gång kanske blir värre.

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
War-psycho skrev:
Jo, förstår det, men tror knappast att det funkar.

Han kanske inte parkerar på den platsen mer, men säkert på andra ställen.
Gör man som jag (säger dock inte att det är rätt) så kanske dom fattar att det finns folk som inte tar skit från andra, och nästa gång kanske blir värre.

Tycker faktiskt du har rätt, dock skulle inte jag göra det :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
War-psycho skrev:
Hörru, det är inte rånmördare vi talar om. Alla har väl nån gång ställt sig lite tokigt. Jag har, och säkert du med.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Du kan ju göra som jag gjorde när jag körde MC-bud i Stockholm en kort tid 1989...

Vi hade problem med en Golf Cabriolet som ALLTID snodde våran MC-parkering. (Det var stoppförbud på andra sidan gatan).

Trots att vi parkerade in honom och låste styrlåsen så han blev tvungen att gång på gång komma in och skämmas och be oss flytta hojarna så hjälpte det inte.

Det hjälpte inte heller att ringa lapplisorna.

En kväll låg jag i soffan och kikade på Rapport/Aktuellt, (inte aktuellrapport, så nu behöver ingen göra sig lustig över det), och fick höra att den på 80-talet så populära låsbara nummerskyltshållaren nu förbjudits och att om man nu skulle avlägsna nummerplåten skulle bilen bogseras bort...

Dagen efter stod Golfjäveln där igen.

Medans vi stod och svor så tittade jag ner i asfalten på trottoaren och uptäckte ett långt buntband, troligen härstammandes från någon tidningsbunt eller liknande.

Det var då jag fick min snilleblixt och bad att någon skulle hämta verktygslådan inne på kontoret.

Under tiden tog jag buntbandet och gick fram till bilen, stoppade in fingret mellan sidorutan och sufletten och hakade fast buntbandet i låsknoppen på dörren och låste upp. -Ingen åverkan gjord.

Sedan skruvade vi av plåtarna, placerade dom snyggt uppochner under passagerarsätet, låste dörren och slog igen den.

-Sedan ringde vi lapplisorna... :D

Dom kom... Ringde bärgare... Bilen forslades till Ropsten...

Några timmar senare kommer en mycket skärrad Golfägare inspringandes och undrar om vi sett vem som stulit hans bil.

Efter att ha upplyst honom om att den "tydligen" försvunnit på en bärgare och troligen kunde återfås mot en dyr peng så lät han sig nöjas med det svaret.

-Nästa morgon stod bilen på stoppförbudet på andra sidan gatan. :lol

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Bingo skrev:
Hörru, det är inte rånmördare vi talar om. Alla har väl nån gång ställt sig lite tokigt. Jag har, och säkert du med.
Det är en sak att "ställa sig lite tokigt", en annan sak att uppsåtligen sno någons hyrda, egenhändigt snöröjda p-plats, för att slippa skotta fram en plats längs gatan. (Som hänt i mitt fall.)

Vilket fall som helst så är det ingenting man bör belöna, ens på ironi, anser jag.

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
sirSmokealot skrev:
NEJ!!! det är aldrig bra med parkeringsvakter!!!!!!! :fatta!
Är man yrkeschaffis, och kör stora fordon i Stockholm, så uppskattar man deras arbete.
Tyvärr har trafikövervakningen försämrats på senare år, vilket också märks på framkomligheten.

Det är synd att så många bilister skiter i andra, och därmed gör P-lisorna nödvändiga.

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
War-psycho skrev:
"Olsfors" står det att du bor. :D
Där kanske polisen prioriterar såna brott, men inte i Södertälje/Stockholm.

Det mesta som inte är brott som begås mot poliserna själva, hamnar i soptunnan här.
Det blir nämligen mycket enklare så. :)

Vet inte .. har bott här i 6 månader så jag har inte hunnit stifta bekantskap med polismakten ännu. Men det funkade i Eskilstuna iaf .. fast det kanske inte heller gills eftersom inte det heller är 08 och som vi alla vet så är allt som påstås existera utanför 08 bara en myt ..

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Smeddie skrev:
Vet inte .. har bott här i 6 månader så jag har inte hunnit stifta bekantskap med polismakten ännu. Men det funkade i Eskilstuna iaf .. fast det kanske inte heller gills eftersom inte det heller är 08 och som vi alla vet så är allt som påstås existera utanför 08 bara en myt ..
Hehe... inte såå... :D

Men jag tror inte att polisen lägger ner mycket krut på sådana ärenden.
Här svarar dom inte ens i telefon längre.

"Direktavskrivning" är ju dagens polisiära melodi. :huvet

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Hmm jag har ett liknande problem med folk som ställer sig på min
parkeringsplats på min tomt... Ute på landet. Otroligt irriterande
att inte kunna göra av bilen när man kommer hem :mad:

Hursomhelst så diskuterade jag problemet med den lokala polisen,
och förslag ett var, spill ut en kartong nubb, fyrhjuls punktering
är aldrig kul, och fattar dom inte den vinken så sätt mitt namn och
tele nr på en lapp under torkarbladet så skall jag tala med dom
om egenmäktigt förfarande om dom vågar ringa upp :)

Kia

Guest
Smeddie skrev:
Nix .. det enda som behövs är lite vanligt folkhyfs. Det lär ju inte vara någon lapplisa (nitisk eller mänsklig) som kan göra något på en privat parkeringsplats. Men du gillar ju att provocera .. antagligen ett anställningskrav.

Men som ett par andra redan nämnt, brottet den felparkerade i detta fall gör sig skyldig till är just "egenmäktigt förfarande". Alltså, ring polisen och anmäl. Bevis borde vara tämligen enkelt att leverera, ett foto med mobilkameran sen ere klart!

Har markägaren hyrt in ett parkeringsbolag för att övervaka parkeringen kan bolagets lapplisor lappa felparkerare där.. Privat parkering eller inte... Upp till den som äger marken.
Om mitt svar på nåt sätt provocerade dig så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. :tummenupp

Hurrar för den typiskt svenska dubbelmoralen vi har... Ena sekunden spyr vi galla och svär över lapplisorna... Men i nästa sekund är vi väldigt trevliga och tycker de gör ett himla bra jobb, när nån idiot står på just MIN parkering... :Bugar :7peta

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping