sirSmokealot
Vet inte vad jag ska välja!!!
Rasorblade skrev:Det är nu man tycker det är bra med parkeringsvakter
NEJ!!! det är aldrig bra med parkeringsvakter!!!!!!!
Rasorblade skrev:Det är nu man tycker det är bra med parkeringsvakter
sirSmokealot skrev:NEJ!!! det är aldrig bra med parkeringsvakter!!!!!!!
Jo, stackars felparkeraren.pucko skrev:En av mina arbetskompisar kom hem halv 1 efter jobbet (på kvällen) så
märker han att hans granne har tagit halva hans parkering, så han får ställa
sig ute på gatan. Nästa morgon kommer han till bilen och får syn på att
han fått parkeringsböter, iskall som han var åkte han till blomster butiken och köpte blommor och ett tack kort som han skrev och tackade för att han får
betala dubbla hyror men ändå ingen parkeringsplats
Det tyckte jag var helt rätt gjort
Grannen borde iaf fattat vad han menade
War-psycho skrev:Jo, stackars felparkeraren.
Fick stå gratis, och fick blommor på köpet.
Nä, han gör säääkert inte om det.
(Å så säger dom att brott inte lönar sig. Vi kanske ska ge bankrånarna belöningar istället för att spärra in dom, det lär ju också funka i så fall. )
Jo, förstår det, men tror knappast att det funkar.pucko skrev:Alltså han gjorde det av ren ironi så att han skulle fattat.
War-psycho skrev:Jo, förstår det, men tror knappast att det funkar.
Han kanske inte parkerar på den platsen mer, men säkert på andra ställen.
Gör man som jag (säger dock inte att det är rätt) så kanske dom fattar att det finns folk som inte tar skit från andra, och nästa gång kanske blir värre.
Hörru, det är inte rånmördare vi talar om. Alla har väl nån gång ställt sig lite tokigt. Jag har, och säkert du med.War-psycho skrev:Gör man som jag (säger dock inte att det är rätt) så kanske dom fattar att det finns folk som inte tar skit från andra, och nästa gång kanske blir värre.
Det är en sak att "ställa sig lite tokigt", en annan sak att uppsåtligen sno någons hyrda, egenhändigt snöröjda p-plats, för att slippa skotta fram en plats längs gatan. (Som hänt i mitt fall.)Bingo skrev:Hörru, det är inte rånmördare vi talar om. Alla har väl nån gång ställt sig lite tokigt. Jag har, och säkert du med.
som inte jobbar på helgerRasorblade skrev:Det är nu man tycker det är bra med parkeringsvakter
Är man yrkeschaffis, och kör stora fordon i Stockholm, så uppskattar man deras arbete.sirSmokealot skrev:NEJ!!! det är aldrig bra med parkeringsvakter!!!!!!!
War-psycho skrev:"Olsfors" står det att du bor.
Där kanske polisen prioriterar såna brott, men inte i Södertälje/Stockholm.
Det mesta som inte är brott som begås mot poliserna själva, hamnar i soptunnan här.
Det blir nämligen mycket enklare så.
Hehe... inte såå...Smeddie skrev:Vet inte .. har bott här i 6 månader så jag har inte hunnit stifta bekantskap med polismakten ännu. Men det funkade i Eskilstuna iaf .. fast det kanske inte heller gills eftersom inte det heller är 08 och som vi alla vet så är allt som påstås existera utanför 08 bara en myt ..
Smeddie skrev:Nix .. det enda som behövs är lite vanligt folkhyfs. Det lär ju inte vara någon lapplisa (nitisk eller mänsklig) som kan göra något på en privat parkeringsplats. Men du gillar ju att provocera .. antagligen ett anställningskrav.
Men som ett par andra redan nämnt, brottet den felparkerade i detta fall gör sig skyldig till är just "egenmäktigt förfarande". Alltså, ring polisen och anmäl. Bevis borde vara tämligen enkelt att leverera, ett foto med mobilkameran sen ere klart!
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari