Smagatusk
Guest
Ja, det tror jag du har rätt i och Bushido beskriver det rätt väl.
Men jag ser också ett hyckleri i att oja sig för att flickor blir sexuellt antastade på festivaler och sedan oja sig över att flickor vill ha en egen festival.
OBS! Jag pekar inte på någon här.
Nä, inget jag kommer klä ut mig för att försöka komma in på.
De som kanske vill in är väl de skitstövlar som sexuellt trakasserat på andra festivaler.
Som far till en dotter är jag en av dem som "ojar" sig över att tjejer blir ofredade på BLAND ANNAT festivaler. Jag hade ojat mig även om jag inte hade haft en dotter ska tilläggas...
Men tjejer ofredas överallt. Är det inte lika bra att bannlysa män överallt?
Jag skiter högaktningsfullt i deras festival. Förmodligen bara Zara Larsson och nån annan dussin-feminazi-artist som kommer att spela där. Men det handlar om signalerna som ställningstagandet sänder ut. Jag blir heligt förbannad på att det de faktiskt säger är "du (alltså "smagatusk") får inte komma in på vårt festivalområde, för vi tror att du kan vara en våldtäktsman".
Vad i hela helvete har jag gjort för att bli en misstänkt våldtäktsman? Detta är ju tidernas grövsta generalisering.
Och en sak till... Varför ska jag ta ansvar för vad andra män gör? Seriös fråga, alltså. Hur är det mitt ansvar?