Skrotnisse
What would Shervin do?
Det kan man faktiskt möjligen göra om man tar frågan ur sitt sammanhang eller med flit försöker missförstå vad som skrivs.
Det denna retoriska ställda fråga söker svar på är om det är möjligt att "vikta" mellan felaktigt outade personer och sexuella trakasserier och övergrepp.
I min quote framgår att Moa's berättelse i #metoo-kampanjen fått idrottsrörelsen att agera vilket i sin tur fått fram flera potentiella övergrepp varav ett förmodat på ett barn.
OM det nu stämmer så kanske man kan gripa någon som ev skulle ha förgripit sig på fler barn i framtiden.
Mycket "om och men" men blotta möjligheten att #metoo kan hjälpa till att få bort pedofiler från barn rättfärdigar sas #metoo för mig.
Som jag skrev tidigare tycker jag inte någon ska förekomma med namn innan det står på polisanmälan.
Och som jag också skrev tidigare hoppas jag verkligen att ingen idiot använder #metoo för att sprida lögner.
Det är, precis som många är inne på, att föringa och urvattna de riktiga övergrepp som finns i kampanjen.
Edit: Ändrade emot till och.
Du stödjer alltså en kampanj eftersom det kommit fram en anklagelse i periferin som handlar om ett lagbrott. Det är inte det kampanjen handlar om. Det stora problemet med denna kampanj är att folk (du) verkar tro att varenda anklagelse är sanning, hela sanningen och intet annat än sanningen. Statistik har visat att runt 20% av alla våldtäktsanklagelser är ren lögn, ändå tror du att eventuella falska utspel i en modern kampanj är försvinnande få.