Jävlar vilken korkskalle hon är. Det måste nästan vara medvetet provocerande från hennes sida, eller fattar hon på riktigt inte hur jävla verklighetsfrånvänt det inlägget upplevs i normala människors ögon.
Lyft blicken och kolla ut genom fönstret för fan, ser det bra ut tycker du?
Nu är det ju så att det avsätts en viss summa pengar för offentlig utsmyckning, det är inte pengar som (utan politiska beslut) kan användas till något annat.
Så länge vi har det beslutet så kan vi nog se fram emot att mötas av mensfittor på väggarna i offentliga väntrum
Face-Palm är igång igen. Hon är så rackarns provokativ den däringa...
https://blogs.spectator.co.uk/2018/...-catastrophic-interview-with-jordan-peterson/
Den här var ju helt fantastisk! Lång men sevärd!
Kvinnlig reporter: "I Storbritannien tjänar kvinnorna I genomsnitt 9% mindre än männen, är inte det orättvist?
Manlig professor - det beror på så många olika faktorer, man kan inte bara jämföra medianlön rakt av. man måste titta på helheten.
"Så du tycker inte att det är orättvist att kvinnor tjänar mindre?"
- det beror som sagt på omständigheterna.
"Så du stöttar orättvisa?"
- Det sa jag inte, jag sa att det kanske inte är så orättvist beroende på omständigheterna.
"Men kvinnor tjänar mindre, det är orättvist! Och den orättvisan tycker du är helt OK!"
-nej, det säger jag inte. Det enda jag säger är att man måste fråga sig varför kvinnor tjänar mindre.
"Varför? Det spelar väl ingen roll. Kvinnor tjänar mindre, det är inte jämlikhet. Är du emot jämlikhet?"
-Varför är allt som spelar någon roll. Om man med Jämlikhet menar I form av lika resultat så är det skadligt, helt klart.
"Så du är emot jämlikhet!"
-det sa jag inte...
Ungefär så går karusellen runt...![]()
Jordan B Peterson. Hon tog nog en rapeshower i fosterställning efter den intervjun. Satan vad korkad hon var.
https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54
https://www.instagram.com/p/BgDZ65DFr6k/?hl=sv&taken-by=fotografiska
Fotografiska museet könsdiskriminerar helt öppet i år igen.
Det får bli en DO på den.
View attachment 442236
Jag gissar att det iaf formellt är olagligt?
Jag undra HUR SCB har räknat fram de 13% högre lön som män har jmf med kvinnor?
Vilka underlag, yrken övriga kriterier hade man?
https://www.instagram.com/p/BgDZ65DFr6k/?hl=sv&taken-by=fotografiska
Fotografiska museet könsdiskriminerar helt öppet i år igen.
Det får bli en DO på den.
View attachment 442236
Och om man är icke-binär? Gratis?
Då får man välja sitt pris:
https://nyheteridag.se/fotografiska-museet-hojer-entreavgiften-for-man-i-ar-igen/
...
Vad ända in i hela helvetet.
Min hjärna klarar inte av det där. Vet inte vad jag ska säga, helt tomt.
Olagligt så det smäller om det
Diskrimineringslagen som i 4 §, första stycket, säger följande:
"direkt diskriminering: att någon missgynnas genom att behandlas sämre än någon annan behandlas, har behandlats eller skulle ha behandlats i en jämförbar situation, om missgynnandet har samband med kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder"
Det spelar ingen roll att det är en dag om året eller att man legitimiserar det med en hänvisning till det så kallade lönegapet. Att tvingas betala mer för en likvärdig vara eller tjänst, bara för att man har "fel" kön, kan inte beskrivas som något annat än direkt diskriminering. Och det är olagligt.
Dessutom baserar sig prisskillnaden på en myt, ingen seriös statistiker tar könslönegapet på allvar (om det inte tar hänsyn till fler faktorer än bara kön och årslön, men gör man det så landar man inte på några 13%). Inte nog med det, den statistik (myt) som de hänvisar till är gammal och utdaterad statistik, och så tar de med en fotnot om att "uppdaterade siffrror kommer i juni, vi hoppas att de är bättre!". Man hoppas alltså att läget ser "annorlunda" ut idag, men män får ändå betala 13% mer...
SCB:s undersökning är, såvitt jag förstått, extremt basic. Man har i princip sagt att "Här är män, de tjänar i snitt såhär mycket per år. Här är kvinnor, de tjänar i snitt såhär mycket per år. Orättvist, lönegap pga kön är inte ok! Patriarkat!!"... Undersökningen tar alltså inte ens hänsyn till vilken sektor män respektive kvinnor jobbar i, hur många timmar man jobbar per år, hur mycket man är sjuk/föräldraledig, hur mycket arbetslivserfarenhet och expertis man har och så vidare. Det är alltså inte en jämförelse av "lika lön för lika arbete" utan bara en jämförelse av "lön för arbete".
Ja, det sista jag läste om just lika lön för lika arbete var att gapet var väldigt litet (borta?).
Därför vore det kul att se en kort sammanfattning från SCB hur man räknat.
Det finns andra utmaningar men knappast lön längre?
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |