Feminist rasar över tivolits utsmyckningar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Lika lön för lika jobb inom samma företag med samma utbildning, ålder, år inom företaget och så vidare ska vara en självklarhet.

Först och främst, jag håller absolut med om att kön inte skall ha någonting med lönesättning att göra.
Däremot vill jag absolut inte se någon kvotering och/eller tvång till tabellöner som baserar lön på tjänst & titel.
Individuell lön måste få finnas.

Lönen bör baseras på utfört arbete och _kompetens_.
Att likställa utbildning, ålder & år inom företaget med kompetens är vansinnigt, lika så är det inte verklighetsenligt att tro att alla med samma titel på samma arbetsplats utför samma arbete, och då behöver de inte heller vara värda samma lön.

Å andra sidan känner inte jag en enda kvinna som har så låg lön som jag har, de flesta ligger _minst_ en 25-30% över, därför att jag visligen är värdelös.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag håller med, är det sant är det sjukt vidrigt av mannen och är det inte sant är det sjukt vidrigt av henne att ens öppna käften.

Det som är patetiskt är alla dessa människor som sitter och grinar över feminister och deras åsikter. Precis alla människor har rätt till sin åsikt. Jag har mina åsikter och tänker inte sätta mig själv i ett fack.
Jag står för jämlikhet mellan könen när det gäller mycket men samtidigt måste man inse att könen är olika. Tjejer har i det stora hela inte samma fysiska styrka som män och kan därför inte i många sporter mäta sig med männen. Inom de sporter där kvinnor och män är lika har jag inget emot att man utövar den på samma villkor. Men att vissa sitter och gnäller över att manliga fotbollsspelare får mer betalt än kvinnliga kan jag bara säga, när kvinnorna får lika mycket publik kan de också få lika mycket betalt.
Kvinnor och män kommer aldrig bli lika till hundra procent, MEN vi ska ha samma möjligheter här i livet.

Lika lön för lika jobb inom samma företag med samma utbildning, ålder, år inom företaget och så vidare ska vara en självklarhet.
Har inte dom som sitter och grinar rätt till sin åsikt då? lite motsägelsefullt hmmm?? :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Först; tack.

Sen tycker jag det är helt acceptabelt att beundra vackra människor, kvinnor som män. Problemet ligger i vilka förutfattade meningar som dras utifrån det. Ser jag en välklädd man på stan så kan se det för vad det är - en välklädd man. Jag placerar honom inte automatiskt i ett fack, vilket många tyvärr gör när de ser en kvinnas utseende. Framförallt kvinnor själva är duktiga på att nedvärdera sig själva och de omkring som inte uppfyller deras mall för hur en kvinna ska se ut.

Sen kan man skylla allt detta på "samhället". Men det är ju trots allt vi som gör detta samhälle. Det är vi, män som kvinnor, som drar dessa förutfattade meningar om människor vi inte känner.

Men värst av alla är de som profiterar på dessa värdegrunder. Fundera på vilka det är. Det är definitivt inte företagare - de flesta håller med om att intern diversifiering ökar förutsättningarna för ett företag att lyckas.
Däremot finns det nu människor som livnär sig på att utöka klyftan mellan kvinnor och män. För inte sitter väl dessa sk feminister och delar med sig av sina väl formulerade alster bara för att de är naturligt givmilda...?

Jag håller med om att kvinnor är mer dömande än vad män är. Kvinnor nervärderar sig själva och andra kvinnor, hugger andra kvinnor i ryggen istället för att beundra deras styrkor.

Jag kan själv tycka att det är lite kul att sitta och titta på människor och hitta på en historia, ett liv de lever bara för att fly från verkligheten ett tag, men skulle en av dessa människor senare bli en bekant så kommer inte detta att påverka något i min bedömning av denne. Då är det enda viktiga personligheten och sättet de behandlar mig och andra människor på.

Utseendet ger ett första intryck men det intrycket överskuggas alltid av personligheten.

Först och främst, jag håller absolut med om att kön inte skall ha någonting med lönesättning att göra.
Däremot vill jag absolut inte se någon kvotering och/eller tvång till tabellöner som baserar lön på tjänst & titel.
Individuell lön måste få finnas.

Lönen bör baseras på utfört arbete och _kompetens_.
Att likställa utbildning, ålder & år inom företaget med kompetens är vansinnigt, lika så är det inte verklighetsenligt att tro att alla med samma titel på samma arbetsplats utför samma arbete, och då behöver de inte heller vara värda samma lön.

Å andra sidan känner inte jag en enda kvinna som har så låg lön som jag har, de flesta ligger _minst_ en 25-30% över, därför att jag visligen är värdelös.

Självklart ska lönen sättas efter hur man utför arbetet och kompetensen man har, det jag pratade om var att om det enda som särskiljer är könet ska oxå lönen vara densamma.

Har inte dom som sitter och grinar rätt till sin åsikt då? lite motsägelsefullt hmmm?? :)

Man kanske ska sluta grina och ta tag i saker istället. ;)

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Ja fy fan, mycket bättre med fittor överallt som det var för ett par veckor sen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ja fy fan, mycket bättre med fittor överallt som det var för ett par veckor sen.

Jag gillar att folk är så konsekventa... När någon förvirrad twitterfeminist beklagar sig över nån tivolibild så tar det hus i helvete och tråden växer sig lång..

När favoritpartiets riksdagsledarmöter står i riksdagens talarstol och säger att de vill fängla någon som målat något de ogillar så är tystnaden total.

I en av de andra trådarna i OT-forumet brukar partianhängarna frekvent använda uttrycket: "Sila mygg och svälja kameler!".

Om man retar sig så mycket och skriver inlägg efter inlägg om förvirrade twitterfeminister som navelskådat sin omgivning i jakt på något att genus/sexim-rage:a emot så är det frågan vem av dig(inte just exakt dig jag citerade) och twitterfeministen som är överkänsligast..

Last edited:
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...