Ferrari 458 Italia vs Ducati 1198S

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Titta, lyssna och njut. Gör det inte till en bil vs hoj tråd

[YOUTUBE-ID]VPNs3v4m7TA[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:

Simonsson

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Hoj
yamaha
Riktigt snygga o snabba maskiner.
Konstigt att många sportbilar byggs utan vinge idag :p verkar vara modernt, dock inte så bra när man ska sätta varvtider :) men dom som äger en ferrari har nog oftast mer pengar än kör skicklighet :p så de e skitt samma

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Shit vad underbara maskiner, snacka om högklassig design. Synd att Ducatin låter riktigt illa dock =(

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Japanska maskiner är ju lite akterseglade nu. Bättre med en BMW 1000RR då.

BMWn körde man ju mot Ferrari Enzo (V12 &600+hkr). BMWn piskade den rejält, då den är över en sekund snabbare på 1/4milen än duccen, för att inte tala om i fart, då kör den åttor runt Duccen.

Men ren bankörning vete tusan om skillnaden är så stor trots BMWs övertag i hkr, Duccen är grymt välbalanserad:tungan

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Riktigt snygga o snabba maskiner.
Konstigt att många sportbilar byggs utan vinge idag :p verkar vara modernt, dock inte så bra när man ska sätta varvtider :) men dom som äger en ferrari har nog oftast mer pengar än kör skicklighet :p så de e skitt samma

Så en bil måste ha vingar för att vara snabb:D

458 Italia är en rätt så avancerad bil och behöver inga dräparvingar för att köras fort med. Ska man rejsa så är det ju kanske alltid fördel med vingar, men nu är denna versionen tänkt för gata.

Märkligt resonemang i övrigt. Så fort någon har pengar för en Ferrari så är de kassa bilförare..

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nu blev det ändå lite bil vs mc tråd :D

Så en bil måste ha vingar för att vara snabb:D

Jag vet en bil som behövde det iallafall. Koenigsegg på Top Gears bana :crash Snurrade utan, men de kanske ändrade på chassit samtidigt som de monterade vingen. Vetefan. Men långt ifrån alla behöver det. Countachen tappade väl 30 km/h i toppfart med vingen på :D

Märkligt resonemang i övrigt. Så fort någon har pengar för en Ferrari så är de kassa bilförare..

Håller med lite där, men på ett sätt är det kanske rätt. Beror på hur det tolkas:
"dom som äger en ferrari har nog oftast mer pengar än kör skicklighet", dvs. körskicklighet per ägd krona.
Om jag sätter körskickligheten på en skala från 0-100% (så tror alla 18-åringar att de är på 100% nu när snön är här, men det hör inte hit just nu) så hamnar kanske en normalförare på 50%.
Jag, som kanske är en medioker bilförare på ovan nämnda 50%, har inga pengar överhuvudtaget. Eller kanske en tusenlapp över dagen innan lönen kommer in. Så 50/1000=0,05 i förhållande mellan körskicklighet och pengar.
Dvs. så min körkompetens är 0,05 per ägd krona.
Men om jag nu helt plötsligt vinna en massa pengar och ha 10 miljoner kr dagen innan löning så blir jag inte bättre bakom ratten för det, och då är förhållandet 50/10000000=0,000005, och då blev jag helt plötsligt en mycket sämre bilförare per ägd krona. Bara 0,000005 delar körkompetens per ägd krona. Då har jag helt plötsligt mer pengar än körskicklighet än jag hade innan innan.

Så tror jag han menar :D

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Vinge lär nog inte behövas. Bilen har någon variant av diffusor under bilen som suger den mot marken. Den skall enligt uppgift producera 140kg downforce i 200km/h och så mycket som 360kg i topphastighet.

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Jag som går i tankar om att sälja bmw och köpa en ducce 1198 vit det blev inte bättre nu haha:D vill ha en twin!!!:yoparty

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Mumma! Jevlar va gott ferrarin lät nä han varva upp den för dragracet...
Hade varit en "lagom" samling att ha i garaget... fisatan...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha