Ferrari racing weekend, anmälan, viktigt!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
I dag börjar det och få MC-tävlingar har väl fått så mycket draghjälp i media som just detta BoTT. Se nu till att bjuda på bra rejsing boys och promota sporten i alla lägen! Här lär det finnas både publik och sponsorer att nå ut till.

http://www.automotorsport.se/news/21309/svenska-racekungar-till-ring-knutstorp/
Evenemanget får i år även besök av MC-Racing serien Battle of the Twins med bland annat italienska maskiner från Ducati och Aprilia. Maxeffekter upp emot 185 hästkrafter, ingen minimumvikt och fria däck bäddar för spänning! Startfältet är massivt med över 30 bågar och förare som Per G:son Gustafsson, Bård Eker, Jarle R Seather och Alex Lind.

http://www.motorrad.se/?nid=619
Stor racinghändelse med Ferrari och BoTT!

Roadracingserien Battle of The twins, BoTT, kommer under kommande helg att köra två deltävlingar i samband med Autoropas Ferrari & Maserati Racing day´s.

Ring Knutstorp kommer under lördagen den 28 augusti att totalfyllas med Italienska skönheter på både fyra och två hjul.

Med över 30 förare anmälda till start i mc-serien så garanteras det spänning och fart!

Denna sitter uppe i både Malmö och Helsingborg:

Ferrari-maserati-bott.jpg

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul tävling blandat med fräcka ferraris o maserratis. Grymma bilar. Jag blev iaf topp 10 i båda rabén, rätt nöjd med det. Ändå första rejset för i år. De andra hade helt klart bättre kondis då jag vekna i båda race efter hälften av varven gått. Ska byta däckmärke o minska lite vikt till nästa race :)

Kul med publik som även tydligt var exalterade över alla coola botthojar!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Det var inte dåligt, körde du med Aprilian eller?
Kul tävling blandat med fräcka ferraris o maserratis. Grymma bilar. Jag blev iaf topp 10 i båda rabén, rätt nöjd med det. Ändå första rejset för i år. De andra hade helt klart bättre kondis då jag vekna i båda race efter hälften av varven gått. Ska byta däckmärke o minska lite vikt till nästa race :)

Kul med publik som även tydligt var exalterade över alla coola botthojar!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ja chassit ska ju vara väldigt bra har man hört!
Måste känts härligt att gasa igen :)
Jepp, på knudan var den helt ok i effekt. Krm r hade tufft att köra om på ren effekt berätta iaf jarle! O jag körde om o höll jämnt med vissa 1098 på rakan.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Fetingskoj helg och vi hojåkare fick massor med berömm av arrangörerna! Kul.

Robz

Guest
Anlände vid 10.40
Otroligt segt genom betalningen in - skärpning där! Miniräknare och fingerfärdighet är ett måste!! :huvet
Sedan kaffe o info hos Gsson medan regnet vräkte ned 10.50 :tummenupp
Helt klart att BoTT lyfte hela evenemanget!! Resten var en ganska tragisk tillställning egentligen med de bästa bilarna (Vit Maserati @132dB) körandes strax under 1.10....:arsele
Kul att lukta på en 599xx (33st tillverkade) - tydligen nytt ringen-rekord!!
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/100427-ferrari-599xx-ring/index.xml

Lite bilder då på tighta utgångar ut på rakan :tummenupp
Grattis PG!

Bifogat

• CIMG6135.jpg
    CIMG6135.jpg
    229.2 KB · Visningar: 119
  • CIMG6136.jpg
    CIMG6136.jpg
    228.6 KB · Visningar: 121
  • CIMG6148.jpg
    CIMG6148.jpg
    228.6 KB · Visningar: 119
  • CIMG6149.jpg
    CIMG6149.jpg
    229.1 KB · Visningar: 119
  • CIMG6150.jpg
    CIMG6150.jpg
    225.7 KB · Visningar: 115

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Missade första loppet, men tror Björk vann det. G:sson dominerade lopp nummer två enkelt.

Dominerade är nog inte ordet jag söker, Munken eller vad han nu kallas flåsa i nacken hela tiden, var nästan om vid ngt tillfälle. Sen ställde vissa varvningar till det för båda. Bra rejs mellan dom två.

Per Björk hoppa andra rejset. Ville nog spara lite på matrialet?

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jepp, på knudan var den helt ok i effekt. Krm r hade tufft att köra om på ren effekt berätta iaf jarle! O jag körde om o höll jämnt med vissa 1098 på rakan.
Det såg bra ut men vad hände på fredagens träningspass? Du stod still uppe vid hårnålen, såg ut som nåt tekniskt?
(Flaggis i torn 6)
Fetingskoj helg och vi hojåkare fick massor med berömm av arrangörerna! Kul.
Du syns bra med en lila hoj bland alla röda och orange men röd ram...? Hur tänkte du nu?! :confused:

IMG_7705-1024.jpg

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Per Björk hade snabbaste kvaltid i går före Per "G:sson".
Idag var det dock G:sson som var snabbast runt Knudan. Enligt uppgift från banan vann han dagens båda rejs.

Missade första loppet, men tror Björk vann det. G:sson dominerade lopp nummer två enkelt.

Han körde bra och säkert kansk för säkert så ut på rakan det näst sista varvet tänkte jag ladda lite extra för att ta honom i inbromsningen efter rakan. Jag fick en kanon utgång samtidigt som gson fick ett kast och tappade båda fötterna från pinnarna. Lätt match tänkte jag, nu tar jag honom. Tyvärr så lade jag ner så mycket att växelpedalen slogs av i svängen så jag kunde inte växla. Fick till slut i växeln men fick handväxla ner Eftr. Raken och åka på treans växel in det sista varvet. Tänk om inte om fanns .....

Sjukt kul race ändå :)
KTM kommer igen ;)

Tutankhamon

Medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Ducati
Tävlingsdebut för mig på ett Kanon evenemang.
Mycket trevligt gäng att tävla tillsammans med :tummenupp.

Stor eloge till mr. Lind som har dragit ihop detta :Bugar. Hoppas att det
blir mer av den varan till nästa år.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det såg bra ut men vad hände på fredagens träningspass? Du stod still uppe vid hårnålen, såg ut som nåt tekniskt?
(Flaggis i torn 6)

Monterade en ny koppling som strulade lite pga mig. Monterade ihop vakumfunktionen från original, men ny suterkopplingen ska inte ha det såklart så det gjorde att när jag drog in kopplingen underbart färdig så försvann kopplingstrycket... Gick inte koppla!

Var ser man resultat? Inget på mylaps...
70-åringen som höll i tiderna strulade fruktansvärt mycket så vi sakna tider o fick handräkna startordningar och resultat. Galet att vi betala för den "servicen".

Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Var ser man resultat? Inget på mylaps...

Å så jævla glad man er for det:) En skitsesong som denne skulle det vært forbudt å vise tider/resultater offentlig:huvet Uansett Pinky II vs Generic 3 - 0:brinnerup

All ære til MrBlind for et kanon opplegg:Bugar Saint for depoets cooleste fasiliteter, Robban for å kjøre 1,04 med 50 kilo mer og 50 hk mindre enn alle andre og alle BoTTere for å skape nok en topphelg:tummenupp:banana Men hvor f.. var GSXR110000000RRRRRRRR:confused:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka