Fick Fingret!

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Hoj
-09 ER6N
Solid snake skrev:
2205919 Trålarna hälsar inte för då måste de släppa styret och då skenar trålaren med all säkerhet rakt ner i ett dike, får man fladder på en sån så är det omöjligt att räta upp den.

Jag själv vinkar på alla.

Haha :tummenupp

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Solid snake skrev:
2205919 Trålarna hälsar inte för då måste de släppa styret och då skenar trålaren med all säkerhet rakt ner i ett dike, får man fladder på en sån så är det omöjligt att räta upp den.

:tummenupp

Hur gjorde killen som fick upp fingret då :confused:

roligt med tuffa fingeråkare :lol

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Fingret

Jag satt och funderade på vilka jag skulle citera och kom på att det blir nog för många.

En gammal svensk hojåkardevis har ju varit "alla är polare tills annat är bevisat". Jag hoppas verkligen att den fortfarande gäller och att nivån inte är så lågt satt att den går vid att hälsa eller inte.

Jag hälsar. På alla. Men jag förbehåller mig rätten att inte släppa styret om jag inte kan... Huvudnickningar fungerar oftast ändå.

Jag tycker att det är jävligt trist att ge en annan motorcyklist fingret bara för att jag själv inte väljer samma åkstil eller märke. De individerna :pangihuve har inte mycket med en hojgemenskap att göra (som jag menar inte är märkesbunden), de ställer sig utanför direkt. Trålare eller glassbåtar spelar ingen roll.

Så min uppmaning är: hälsa först, oavsett märke eller modell. Om de inte hälsar tillbaka kan det bero på att de inte har uppmärksammat dig, inte har möjlighet att hälsa eller helt enkelt för att de tyvärr är så trångsynta att inte förstår bättre. I det sistnämnda fallet är du alltid den större personen. :tummenupp

Och förhoppningsvis kan vi som enträget hälsar ändra andras beteende som i sin tur ändrar attityder osv till något mer positivare inom gruppen motorcyklister.

Får du dessutom ett finger tillbaka på en hälsning visar det bara att den givaren är dum i huvudet. Inget annat.

Friskt hälsat, allt vunnet!

Ride On!
// Uffe

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Herman skrev:
2205797 Hmm, känns som jag ska börja visa :finger åt alla glidare... :tungan

Så tråkigt med hoj folk som INTE kan hälsa. Jag bryr mig inte i vad det e för hoj, jag hälsar glatt och hälsar de inte tebax brukar jag säga till mig själv högt: Nähh din stackare ingen f***a (förlåt svordommen) i natt heller.. hahahah :tuttar , å så åker jag glatt vidare. Då jag åker med min vännina o hon åker "glidar" hoj.. då hälsar de flesta, kanske för att vi är lite "mixat" team?

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag har aldrig förstått varför man ska hälsa på andra motorcyklister överhuvudtaget. Är det på grund av det där otroligt fjantiga snacket om "hojbroder"? Patetiskt.

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
valmers skrev:
2206119 Jag har aldrig förstått varför man ska hälsa på andra motorcyklister överhuvudtaget. Är det på grund av det där otroligt fjantiga snacket om "hojbroder"? Patetiskt.

Vänlighet i trafiken kan väl aldrig skada...? :va

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Solid snake skrev:

Du menar som att köra skottkärra med en hand....

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Hmm det verkar vara lite battre i Norge, (utom enkelta Hd folk) dom flesta halsar på dom flesta. Jag va ute med hojen på en liten 8mila svang i går och møtte sakert 50hojar (det ar Norges traff i Trondheim i helgen) och 9 av 10 halsade....

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
morecore skrev:
2205814 Nån som vet vart i Harley-davisdons verkstadshandbok som det står "Hälsa ej på motorcyklister med annat märke"?
Ungefär på samma sida som i din bok. :7peta

Jag kör bägge sorterna.

Sporthojar är mycket sämre att hälsa på mig när jag sitter på HD'n, alltså mycket sämre än "trålarna" när jag sitter på Suzukin. :mattias

Så sluta snacka skit om om customåkarna, för sporthojsgänget är inte bättre själv.
(Vilket ni skulle märka, om ni provade andra sidan.)

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
valmers skrev:
2206172 Nej, men då ska man väl hälsa på bilar, bussar, lastbilar och cyklister också?

Haha, kanske det :) fast för mig räcker det med att hälsa på hoj åkare..Oavsett om man sitter i en bil, lastbil eller på vad som helst i trafiken så ska man väl försöka visa hänsyn.. även om många inte vet vad det betyder.. men med hoj.. då är man lixom lite, inte mera än någon annan men.. fan det var svårt att förklara :) Jag vinkar glatt i alla fall :) hoppas du uppskattar det om vi "ses" på vägen :) Faktiskt så brukar bussar o lastbilar hälsa på varandra genom ljusblinkningar.. det ser jag titt som tätt. (kanske de e ifrån samma åkeri.. inte vet jag..)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
När någon ger mig fingret så gör jag en 540 på bakan, brassar helvete efter och choppar av tidigare nämnda finger i farten med mitt ninjasvärd... :hihi

Jag hälsar så ofta jag kan. Mest för att alla hälsar på mig. Hur löjligt många än tycker det är, så tycker iaf jag att det är en trevlig företéelse.

Idag var jag över i danmark en sväng, o ombord på båten var det ett 15tal aphängare och dyl. Då tänkte jag faltiskt att, "dem skulle troligen inte hälsa på mig".
Inte just för att dom åkte gynstol, utan för att det verkade som dom hade fullt upp med att se tuffa ut, a'la gå med solbrillorna inomhus och se allmänt häftig ut som man bara kan göra när man uppnått övre gubbålder och börjat tangera längd med bredd.
Säkert jättegóa gôbbar annars, men det var det intrycket jag fick.

Angående att lastbilschaffisar ofta hälsar är nog att dom som vart med i gemet ett tag har hunnit snacka en del skit med de flesta andra chaffisarna i landet på diverse truckstops.

eeh... jaja. Nu orkar jag f** inte skriva mer :)

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
Ja
Solid snake skrev:

Jag själv vinkar på alla.

:lol :lol :lol :lol :lol

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ÄN EN GÅNG, PÅ EN GLIDARE KAN MAN SLÄPPA STYRET OCH GÅ ETT VARV RUNT HOJEN PÅ FOTPLATTORNA UTAN ATT DET VINGLAR!

PÅ EN SPLIRRANS NY SPORTHOJ MÅSTE MAN KÖPA TILL STYRDÄMPARE FÖR ATT ENS KUNNA GÅ RAK UR EN KURVA MED GASPÅDRAG.

GLIDARE GÅR STADIGT RAKT FRAM, DET ÄR DET DOM ÄR BRA PÅ

SPORTHOJAR VILL SVÄNGA HELA TIDEN, DET ÄR DET DOM ÄR BRA PÅ.

"Harley Davidson. The most efficient way to turn gasoline into noise without the byproduct of horsepower." är ett betydligt mer raffinerat och sant sätt att klanka ner på glidare.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
GuW skrev:
2207847 "Harley Davidson. The most efficient way to turn gasoline into noise without the byproduct of horsepower." är ett betydligt mer raffinerat och sant sätt att klanka ner på glidare.
Hahaha... :rofl

Du har rätt, det där var mycket roligare än de övriga stereotyp-fördomarna på det här forumet. :tummenupp

De flesta andra dum-kommentarerna visar hur mycket obildade nollor som verkar sitta på sporthojar. Får väl hoppas att det inte gäller alla som kör hoj i fosterställning.. :)

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
War-psycho skrev:
2207875 Hahaha... :rofl

Du har rätt, det där var mycket roligare än de övriga stereotyp-fördomarna på det här forumet. :tummenupp

De flesta andra dum-kommentarerna visar hur mycket obildade nollor som verkar sitta på sporthojar. Får väl hoppas att det inte gäller alla som kör hoj i fosterställning.. :)

Den här tråden är mer än bara måttligt underhållande också, när vi ändå är inne på ämnet stereotyper... :hihi

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Demp@ skrev:
2205864 måste sett galet dumt ut om du sitter och vinkar på 50glidare... dom skrattade nog gott åt dig sen när dom sa."så ni den killen som vinka som en galning"

näh pallar inte. blev inte riktigt bra detta inlägg känner jag nu. FAKK ITT!! :huvet
Nu vet jag inte hur du vinkar, men jag (och alla som vinkar tilbaks) gör en liten rörelse med handen så att den pekar lite utåt med fingrarna utsträckta. Förstår du kanske hur jag menar? :rolleyes:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin