Fingret
Jag satt och funderade på vilka jag skulle citera och kom på att det blir nog för många.
En gammal svensk hojåkardevis har ju varit
"alla är polare tills annat är bevisat". Jag hoppas verkligen att den fortfarande gäller och att nivån inte är så lågt satt att den går vid att hälsa eller inte.
Jag hälsar. På alla. Men jag förbehåller mig rätten att inte släppa styret om jag inte kan... Huvudnickningar fungerar oftast ändå.
Jag tycker att det är jävligt trist att ge en annan motorcyklist fingret bara för att jag själv inte väljer samma åkstil eller märke. De individerna
har inte mycket med en hojgemenskap att göra (som jag menar inte är märkesbunden), de ställer sig utanför direkt. Trålare eller glassbåtar spelar ingen roll.
Så min uppmaning är: hälsa först, oavsett märke eller modell. Om de inte hälsar tillbaka kan det bero på att de inte har uppmärksammat dig, inte har möjlighet att hälsa eller helt enkelt för att de tyvärr är så trångsynta att inte förstår bättre. I det sistnämnda fallet är du alltid den större personen.
Och förhoppningsvis kan vi som enträget hälsar ändra andras beteende som i sin tur ändrar attityder osv till något mer positivare inom gruppen motorcyklister.
Får du dessutom ett finger tillbaka på en hälsning visar det bara att den givaren är dum i huvudet. Inget annat.
Friskt hälsat, allt vunnet!
Ride On!
// Uffe