Fick inte plats i berg o dal-banan, gråter ut i pressen..

tkdrille

Guest
Var på Ölands djurpark med barnen för några veckor sedan. Då hände sig just det, en bastant kille i 25års åldern blev bortvisad från en karusell för han inte kunde låsa bygeln. Han såg ut att skämmas lite, men kränkt? Njae.

Ja de är ju bara att acceptera om man är stor. Betnér har ju en riktigt bra syn på detta. NEEEj tjockis du kan inte skylla på din jävla benstomme. Börja träna för helvete tjoooockis.

Att känna sig kränkt sol denne dam borde jämföras med att vi blir både dummare och tjockare. Fan med. Vår generation kommer få så sjuka vårdkostnader på tjockisar

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

tkdrille

Guest
"National Estimated Cost of Obesity
The medical care costs of obesity in the United States are staggering. In 2008 dollars, these costs totaled about $147 billion."

http://www.cdc.gov/obesity/adult/causes/index.html

Bara sjukvårdskostnaden för USAs tjockisar överstiger Iraks, Afghanistans och Pakistans TOTALA BNP. :)

De där är ju bara helt.... Jag finner inga ord. Stor är jag själv men jag kom på det att tjockisar mår ju sämre. Tappade 8 cm i midjan. Får se om Liseberg godkänner mig :)

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Hon borde få anställning på liseberg tycker jag..
Om hon lägger sig ned kan barnen använda henne som hoppslott..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Underbara jävla samhälle. Ingen ska ta ansvar för sig själv. Ingen ska behöva göra något. Alla ska ha allt. :fyllisar
+
Jag är krengt. Fick inte flyga JAS då jag är för kort. DO, var var du då???????

Jag är åchså krengt!
Jag såg för dåligt för att bli attackpilot!
Och var för lång för att bli pansarförare!
(Och var för tjurskallig för att öht få göra lumpen till slut.)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ge henne lite choklad som plåster på såren så mår hon nog bättre sen. Skämt åsido så är det tragiskt att pressen tar upp denna typen av "nyheter". Hon var för fet för att åka, big deal. Hon själv och ingen annan styr över hennes kropp. Hon har själv valt att äta allt hon ser och röra sig minimalt...då får hon också ta konsekvenserna av sina val.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har man bara viljan att hålla hyffsad vikt är det inga problem.
Men då måste man ju dels leta rätt på information om vad man ska äta och hur mycket. (fast här man man ju fuska med o pynta en dietiest att säga vad/ hur mycket man ska äta)
Och den verkligt jobbiga biten: Du måste motionera minst 2ggr i veckan i minst 30min
(nej en lätt promenad i 30min räcker inte! Du måste springa/spinning/bodypump/aerobics/etc som verkligen sätter fart på döfläsket)
Ve o fasa!
Nä! Det är ju diskriminering!

Så istället för att behöva göra nått åt det själva så gråter de ut i Aftonpressen istället o beskyller alla för att diskriminera de feta!

Det ä väl iofs inte sant heller, de allra flesta lyckas hålla en ok (inte spännbög, men ok) kroppsbyggnad helt utan att varken konsultera dietist eller sitta & googla på hälsokost. Samt utan att genomgå någon slags regelbunden hårdträning.
Sunt förnuft kommer man jävligt långt på.

Nu är väl inte jag den spinkigaste grodan i dammen, men ett bälte på en berg & dalbana får jag nog runt magen utan bekymmer. Det är inte några småtjocka individer vi snackar om här inte.

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Jag blir så jävla upprörd så jag vet inte var jag ska ta vägen. JÄVLA IDIOT!! Ta ansvar din feta äckliga sugga!!

Jag är 163 jävla cm och kan inte nå ner på min hoj ordentligt, måste klaga till media!! De diskrimiminerar mig ju på Yamaha!

Det roliga i det hela är att jag inte kan påverka min längd, fettot kan sluta äta som en valross så löser sig problemet.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Det ä väl iofs inte sant heller, de allra flesta lyckas hålla en ok (inte spännbög, men ok) kroppsbyggnad helt utan att varken konsultera dietist eller sitta & googla på hälsokost. Samt utan att genomgå någon slags regelbunden hårdträning.
Sunt förnuft kommer man jävligt långt på.

Nu är väl inte jag den spinkigaste grodan i dammen, men ett bälte på en berg & dalbana får jag nog runt magen utan bekymmer. Det är inte några småtjocka individer vi snackar om här inte.

Jepp som du säger så kommer man långt med sunt förnuft ....
Men jag måste fråga: Kör du hoj eller?
Har du sett den övriga befolkingen som kör bil?
Jag ser inte att det finns nått sunt förnuft där nånstans.

Därvid så kör man hyffsat efter "eneri in = enegi ut" med minst 2st 30min motions pass i veckan så klarar man att hålla en hyffsad vikt.
Och 2st 30min motions pass är inte hårdträning.
Iaf tycker inte jag det

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
De kan såklart slå mynt av detta i form av en ny attraktion - VÅGEN. Innan köp av åkbandet kliver du upp på en våg, och därefter prissätts ditt åkband efter vilka attraktioner som klarar av din kropp.

Framför vågarna är en spegelvägg likt den som används i förhörsrum. Bakom denna vägg finns attraktion nummer två - VIKTIGA VAD. Här slår man helt enkelt vad om olika saker kring de som vägs. Vilka attraktioner kommer de klara? Vad väger de? Etc.

Jag borde driva nöjesfält.

+1000!!

Starta en nöjespark och jag kommer förbi, VIKTIGA VAD ska jag hänga vid hela tiden!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Då ska jag bannemig anmäla Malaco för att det inte var någon saltlakrits i påsen med Gott & Blandat som jag köpte igår. Jag är ingen stor fantast av saltlakrits. Men jag kände mig kränkt, diskriminerad och lite allmänt smågrinig. :mad:

För övrigt är jag glad att jag inte gifter mig med någon som tycker att det är festligt med Plopp på bröllopet.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag blir så jävla upprörd så jag vet inte var jag ska ta vägen. JÄVLA IDIOT!! Ta ansvar din feta äckliga sugga!!

Jag är 163 jävla cm och kan inte nå ner på min hoj ordentligt, måste klaga till media!! De diskrimiminerar mig ju på Yamaha!

Det roliga i det hela är att jag inte kan påverka min längd, fettot kan sluta äta som en valross så löser sig problemet.

Platåskor? :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jepp som du säger så kommer man långt med sunt förnuft ....
Men jag måste fråga: Kör du hoj eller?
Har du sett den övriga befolkingen som kör bil?
Jag ser inte att det finns nått sunt förnuft där nånstans.

Därvid så kör man hyffsat efter "eneri in = enegi ut" med minst 2st 30min motions pass i veckan så klarar man att hålla en hyffsad vikt.
Och 2st 30min motions pass är inte hårdträning.
Iaf tycker inte jag det

Nja, jag skruvar hoj i hopp om att få köra en dag, när stjärnorna står i linje, men det är väl lite ovidkommande.

Kanske det, men det går utmärkt att hålla sig ifrån blob-size utan att syssla med gym/aerobics/boxersize/whatever flera gånger i veckan 30min+. Å andra sidan sitter inte jag på kontor hela dagarna på jobbet heller & det har ju en effekt.

Men ok, hårdträning var lite att ta i.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Skämt åsido så är det tragiskt att pressen tar upp denna typen av "nyheter".

Jag tycker det är mer tragiskt att folk faktiskt stödjer Aftonbladet genom att läsa skiten. Aftonbladet tjänar i alla fall bra pengar på att pumpa ut hjärndöd journalistik, och tydligen är det det svenskarna vill ha eftersom AB är sveriges största tidning(?)

tkdrille

Guest
Jag tycker det är mer tragiskt att folk faktiskt stödjer Aftonbladet genom att läsa skiten. Aftonbladet tjänar i alla fall bra pengar på att pumpa ut hjärndöd journalistik, och tydligen är det det svenskarna vill ha eftersom AB är sveriges största tidning(?)

Jag försvarar mig med att jag köper inte den. Jag använder appen. Får de betalt via den ? Jo klart reklamen men annars ?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO