Fick mitt (oförtjänade) a-kort idag!

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
Dagen började med att jag kom försent till körskolan, så det var bara att hiva på sig skiten och hoppa upp. Körde kon-banorna nåra gånger och sen snabbt iväg till tullinge. Måste jag berätta hur varmt det var? :död

Fick börja med att göra hela säkerhetskontrollen utan centralströdet då det hade gått sönder. Första krypkörnings försöket välte jag en kon, andra försöket tappade jag balansen och var tvungen att sätta ner fötterna. På inbromsningen i 90 låste jag bakhjulet en kort sträcka. Första försöket på höghastighets banan plockar man en kona det första man gör... :huvet Han muttrade lite och sa åt mig att göra om. Andra gången gick det vägen, som tur var. Han stod en stund och funderade och skrek sedan åt mig att jag skulle köra krypkörningen EN gång till och den här gången "ska du fanimej klara det!". Upp på hojen igen och satte den med nöd o näppe, fortfarande lite skakig efter hans plötsliga utbrott...
Han sa att jag skulle köra upp brevid hans hoj och ta av mig hjälmen. Nu ere kört tänkte jag. "Här haru snäckan, nu ska vi ut o köra!" Oj tänkte man ju och gjorde snällt som man blivit bedd.

Ut i villaområde med massa barn, allt gick bra sen blev det landsvägs körning som gick hyffsat. Tillbaka till tullinge, och han inleder samtalet med: "jahaa... jag undrar lite saker". Han tyckte jag skar alldeles för sent i höger kurvorna och att det MÅSTE jag minsann öva mycket mer på. "Sådär ja, 2000 åt helvete" sa man till sig själv. "Men det får du göra på egen hand, grattis!"

HAN hade en bra dag! :banana o jag me!
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Då får jag vara först med att gratulera så mycket. :tummenupp

Då är det bara ut å åka.

Ta det lugnt i början bara.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Mat_hilda skrev:
2281525 Dagen började med att jag kom försent till körskolan, så det var bara att hiva på sig skiten och hoppa upp. Körde kon-banorna nåra gånger och sen snabbt iväg till tullinge. Måste jag berätta hur varmt det var? :död

Fick börja med att göra hela säkerhetskontrollen utan centralströdet då det hade gått sönder. Första krypkörnings försöket välte jag en kon, andra försöket tappade jag balansen och var tvungen att sätta ner fötterna. På inbromsningen i 90 låste jag bakhjulet en kort sträcka. Första försöket på höghastighets banan plockar man en kona det första man gör... :huvet Han muttrade lite och sa åt mig att göra om. Andra gången gick det vägen, som tur var. Han stod en stund och funderade och skrek sedan åt mig att jag skulle köra krypkörningen EN gång till och den här gången "ska du fanimej klara det!". Upp på hojen igen och satte den med nöd o näppe, fortfarande lite skakig efter hans plötsliga utbrott...
Han sa att jag skulle köra upp brevid hans hoj och ta av mig hjälmen. Nu ere kört tänkte jag. "Här haru snäckan, nu ska vi ut o köra!" Oj tänkte man ju och gjorde snällt som man blivit bedd.

Ut i villaområde med massa barn, allt gick bra sen blev det landsvägs körning som gick hyffsat. Tillbaka till tullinge, och han inleder samtalet med: "jahaa... jag undrar lite saker". Han tyckte jag skar alldeles för sent i höger kurvorna och att det MÅSTE jag minsann öva mycket mer på. "Sådär ja, 2000 åt helvete" sa man till sig själv. "Men det får du göra på egen hand, grattis!"

HAN hade en bra dag! :banana o jag me!


fan va kul och höra! :) grattis! kör lugnt nu! har uppkörning på fredag :S börjar bli lite nervös asså....
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Mat_hilda skrev:
2281525 Dagen började med att jag kom försent till körskolan, så det var bara att hiva på sig skiten och hoppa upp. Körde kon-banorna nåra gånger och sen snabbt iväg till tullinge. Måste jag berätta hur varmt det var? :död

Fick börja med att göra hela säkerhetskontrollen utan centralströdet då det hade gått sönder. Första krypkörnings försöket välte jag en kon, andra försöket tappade jag balansen och var tvungen att sätta ner fötterna. På inbromsningen i 90 låste jag bakhjulet en kort sträcka. Första försöket på höghastighets banan plockar man en kona det första man gör... :huvet Han muttrade lite och sa åt mig att göra om. Andra gången gick det vägen, som tur var. Han stod en stund och funderade och skrek sedan åt mig att jag skulle köra krypkörningen EN gång till och den här gången "ska du fanimej klara det!". Upp på hojen igen och satte den med nöd o näppe, fortfarande lite skakig efter hans plötsliga utbrott...
Han sa att jag skulle köra upp brevid hans hoj och ta av mig hjälmen. Nu ere kört tänkte jag. "Här haru snäckan, nu ska vi ut o köra!" Oj tänkte man ju och gjorde snällt som man blivit bedd.

Ut i villaområde med massa barn, allt gick bra sen blev det landsvägs körning som gick hyffsat. Tillbaka till tullinge, och han inleder samtalet med: "jahaa... jag undrar lite saker". Han tyckte jag skar alldeles för sent i höger kurvorna och att det MÅSTE jag minsann öva mycket mer på. "Sådär ja, 2000 åt helvete" sa man till sig själv. "Men det får du göra på egen hand, grattis!"

HAN hade en bra dag! :banana o jag me!

Grattis! :tummenupp

Men tänk på att ta det lugnt i trafiken! Det krävs mer än ett lyckad uppkörning för att bli en bra mc förare.

Kör försiktigt ..
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
När jag körde upp i Tullinge förra året så fick jag också en uppkörningskille som skrek och hade utbrott, han heter Thomas Johansson och är känd för att vara helt slut i huvudet. Kuggade mig första gången, men jag klarade andra. Enligt mig är denna man fullständigt sinnesjuk och borde tvångsintas omgående, någon annan som har erfarenhet av denna man?

/Thelinski
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
vbg_snake skrev:
2281575 det blev inget blåsarbete under stadskörningen då? ;)
Nu ska du inte vara sån mot henne,
men snäckan säger man inte om någon om man inte är ÖVER 30
och tjejen UNDER 10

kanske lite överdrivet, men det lät fel ja.


Fast han kan ha varit trevlig bara, skitsamma

grattis till kortet!
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Mat_hilda skrev:
2281525 Han tyckte jag skar alldeles för sent i höger kurvorna och att det MÅSTE jag minsann öva mycket mer på. "Sådär ja, 2000 åt helvete" sa man till sig själv. "Men det får du göra på egen hand, grattis!"

Grattis! :tummenupp

Om du vill lära dig svänga så rekommenderas ett besök på Gelleråsen i augusti. Du hittar mer info här.

Lycka till och kör förnuftigt!!
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Oddjob skrev:
2281588 men snäckan säger man inte om någon om man inte är ÖVER 30
och tjejen UNDER 10

Han menade med 110% säkerhet HÖRsnäckan som man har i örat under uppkörningen där uppkörningsförrättaren kommenderar "sväng vänster" "sväng höger" osv via komradio...


Fasen vad jag kände igen min egna A-uppkörning i din....var riktigt kul att läsa... :)
Det gick inte helt perfekt för mig heller...skitvarmt, skitnervös (lögn i helvete att slappna av ordentligt) och dåligt sövd, pg.a nervositet kvällen innan.


STORT grattis! :klappar :kiss :Bugar

Och välkommen till den fria världen på två hjul... :yoparty

Ha det gott

//Edholm
 
Last edited:
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Oddjob skrev:
2281588 Nu ska du inte vara sån mot henne,
men snäckan säger man inte om någon om man inte är ÖVER 30
och tjejen UNDER 10

kanske lite överdrivet, men det lät fel ja.


Fast han kan ha varit trevlig bara, skitsamma

grattis till kortet!

Han menade nog hörselsnäckan...hoppas jag iaf. :tuttar

Edit: Edholm var ett par sekunder snabbare. :4skrika
 

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
nopp
Oddjob skrev:
2281588 Nu ska du inte vara sån mot henne,
men snäckan säger man inte om någon om man inte är ÖVER 30
och tjejen UNDER 10

kanske lite överdrivet, men det lät fel ja.


Fast han kan ha varit trevlig bara, skitsamma

grattis till kortet!

Han kan inte ha menat öronsnäckan?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top