2281525 Dagen började med att jag kom försent till körskolan, så det var bara att hiva på sig skiten och hoppa upp. Körde kon-banorna nåra gånger och sen snabbt iväg till tullinge. Måste jag berätta hur varmt det var?
Fick börja med att göra hela säkerhetskontrollen utan centralströdet då det hade gått sönder. Första krypkörnings försöket välte jag en kon, andra försöket tappade jag balansen och var tvungen att sätta ner fötterna. På inbromsningen i 90 låste jag bakhjulet en kort sträcka. Första försöket på höghastighets banan plockar man en kona det första man gör...
Han muttrade lite och sa åt mig att göra om. Andra gången gick det vägen, som tur var. Han stod en stund och funderade och skrek sedan åt mig att jag skulle köra krypkörningen EN gång till och den här gången "ska du fanimej klara det!". Upp på hojen igen och satte den med nöd o näppe, fortfarande lite skakig efter hans plötsliga utbrott...
Han sa att jag skulle köra upp brevid hans hoj och ta av mig hjälmen. Nu ere kört tänkte jag. "Här haru snäckan, nu ska vi ut o köra!" Oj tänkte man ju och gjorde snällt som man blivit bedd.
Ut i villaområde med massa barn, allt gick bra sen blev det landsvägs körning som gick hyffsat. Tillbaka till tullinge, och han inleder samtalet med: "jahaa... jag undrar lite saker". Han tyckte jag skar alldeles för sent i höger kurvorna och att det MÅSTE jag minsann öva mycket mer på. "Sådär ja, 2000 åt helvete" sa man till sig själv. "Men det får du göra på egen hand, grattis!"
HAN hade en bra dag!
o jag me!