Fick skinnställ från x3mseller.com idag

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Lättaste sättet att få reda på hur dessa billiga skinnställ, handskar, jackor med mera är i kvalité, komfort, osv. är att besöka en monter på en mc-mässa å klämma på de billigaste grejorna. De är med största säkerhet gjorda i Pakistan och är ibland löjligt billiga.
För de mesta så är de ganska hårda, många har enkelsömmar, obehagliga skarvar/sömmar inuti och plastskydden sitter inte riktigt bra alla gånger samt är rätt mjuka och klena.

Nu är självklart INTE alla tillverkare av billiga skinnställ likadana så det finns garanterat klipp att göra där ute. Jag kan själv tänka mig att använda såna grejer. Dock ska man ha lite klart för sig att man får vad man betalar för och efter att ha avverkat två mc-mässor i Milano där jag klämt och känt på en hel del skinnställ, handskar och jackor (alla tillverkade i Pakistan, ofta Sialkot) så har jag en klar bild av varför deras saker är billigare än exempelvis Dainese, Berik, Alpinestar etc. Dock så kostar det ju inte så mycket och om man behagar leta i tillverkarträsket så kan man faktiskt hitta skinnställ med hyfsad design. Sedan hur de passar blir en överaskning.

Jag är faktiskt på väg att beställa ett Pakistan-skinnställ själv, men från en direktkontakt. Bara för att jag e så förbaskat nyfiken på hur de är i verkligheten när man använder dem.

Last edited:

Nicotin

Guest
Sen finns det nog en jävla övertro till hur mycket ett skinnställ och ryggskena hjälper. Folk verkar ju tro att man dör om man kör omkull i 20 med jeans medan man klarar att köra in i en bergvägg med ett bra skinnställ.

mmm eller hur..folk som jag sett under förra året körde rettor/literhojar mm i just jeans och linne/skinnjacka och låångt ifrån 20..

räddar skitbra de du..:tummenupp

han i skinnställ och ryggskydd kanske i ett olyckstillfälle i alla fall levt efteråt..medans liraren i jeans inte gjorde det..
dumt att påstå att folk som skiter i skydd inte gasar.

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
mmm eller hur..folk som jag sett under förra året körde rettor/literhojar mm i just jeans och linne/skinnjacka och låångt ifrån 20..

räddar skitbra de du..:tummenupp

han i skinnställ och ryggskydd kanske i ett olyckstillfälle i alla fall levt efteråt..medans liraren i jeans inte gjorde det..
dumt att påstå att folk som skiter i skydd inte gasar.

De få gånger som jag kör utan skydd får jag lite fobier.. jag ser mig själv ligga förlamad med all hud uppskrapad och önska att jag hade dött. Detta medför att jag kör fort som satan för att slippa eventuellt lidande:va .

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy