Fick skinnställ från x3mseller.com idag

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
ZX9R Ninja -98
Beställde skinnbyxor, jacka & handskar igår från x3mseller. Kan återkomma med info när jag fått grejjerna:)

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Även jag har mailat frågor till x3mseller.com utan något svar.
Så jag får känslan att dem inte är så oerhört seriösa = opålitliga, så jag skulle ALDRIG köpa något därifrån. Visserligen kan det vara så att grejerna de har är utav bra material etc, men vill inte vänta tills någon synat backen här på SH och sedan gett en redogörelse.

Men det är ju min åsikt... :p

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
ZX9R Ninja -98
Beställde skinnbyxor, jacka & handskar igår från x3mseller. Kan återkomma med info när jag fått grejjerna:)

Dom ringde idag från x3mseller & sa att jackan jag beställt va slut. Valde då en annan istället.. Den skickades idag, men byxorna & handskarna skulle skickas direkt från fabriken.. Skulle ta ca två veckor.. Återkommer när jag fått jackan, det borde inte ta så många dagar tycker man..

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
ett annat ställe som är lite förbisett som kan vara värt att kika på om man har vägarna förbi är karlssonshjälmar
(jönköping & växjö)

har en hjälm därifrån som passar som en smäck för 1300 med extra spegelvisir och dragskydd till.. (glasfiber/kevlarhjälm f.ö.) de hade dock inga fancy helställ.

de hade lite allt möjligt som kan vara bra att ha som inte fanns med på sidan.
växjöbutiken är inhyst i gamla överskottbolagets lokal, så underställ och allehanda m90 fanns också : varmtochskönt

ett litet tips iaf.

Last edited:

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
ZX9R Ninja -98
Fick jackan från x3mseller idag.. Den sitter riktigt bra och kvaliteten känns helt ok. Däremot kändes axlel & arbågsskydden sådär.. Inte så gedigna och hårda som man kanske hoppats på.. Men men, man får vad man betalar för, och jag betalade 1100:-

Men jag kom faktiskt på att man kan köpa skydd löst till andra jackor (typ dainese, halvarsson, lindstrand) för bara 300. Tror nog att dom passar. Så då blir det ju riktigt billigt ändå:)

Den var faktiskt oväntat snygg oxå, och det känns ju oxå som en förutsättning för att man ska kunna ha grejjerna:)

Tog bara några dagar för jackan att komma, däremot väntar jag på byxor och handskar som var slut i lager och som skickas från fabrik.

Kan återkomma när jag fått de andra prylarna...

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Fick jackan från x3mseller idag.. Den sitter riktigt bra och kvaliteten känns helt ok. Däremot kändes axlel & arbågsskydden sådär.. Inte så gedigna och hårda som man kanske hoppats på.. Men men, man får vad man betalar för, och jag betalade 1100:-

Men jag kom faktiskt på att man kan köpa skydd löst till andra jackor (typ dainese, halvarsson, lindstrand) för bara 300. Tror nog att dom passar. Så då blir det ju riktigt billigt ändå:)

Den var faktiskt oväntat snygg oxå, och det känns ju oxå som en förutsättning för att man ska kunna ha grejjerna:)

Tog bara några dagar för jackan att komma, däremot väntar jag på byxor och handskar som var slut i lager och som skickas från fabrik.

Kan återkomma när jag fått de andra prylarna...

Varför gambla med säkerheten? Tycker du inte att det är vettigare att lägga en slant till och få kvalité istället?

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
ZX9R Ninja -98
Varför gambla med säkerheten? Tycker du inte att det är vettigare att lägga en slant till och få kvalité istället?

Gambla med säkerheten??? Tänkte som sagt byta ut mot hårdare skydd.. Varför skulle inte det vara säkert. Sen har ju ekonomin självklart del i detta oxå.. Alla har inte råd att köpa utrustning för 15000-20000..

Har förresten för mig att jag läste att du hade köptAlpinestars Sg-1.. Det fick ju inte så bra testresultat i senaste Bike..

Vågar du gambla med säkerheten:va :va

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Gambla med säkerheten??? Tänkte som sagt byta ut mot hårdare skydd.. Varför skulle inte det vara säkert. Sen har ju ekonomin självklart del i detta oxå.. Alla har inte råd att köpa utrustning för 15000-20000..

Har förresten för mig att jag läste att du hade köptAlpinestars Sg-1.. Det fick ju inte så bra testresultat i senaste Bike..

Vågar du gambla med säkerheten:va :va

Jag menade bara att jag inte skulle våga köpa skydd/kläder som jag inte vet är kvalité eller inte. Tänker bara på ditt bästa. Sorry för det.

Nej, jag köpte inget Alpinestars SG-1-ställ. Istället köpte jag ett Alpinestars GP-Plus-ställ. Detta ställ accompanjeras av en AGV Ti-tech-hjälm, Alpinestars GP Pro-handskar, Alpinestars Track vest samt Alpinestars S-MX plus-stövlar.
Det behöver inte blir så dyrt om man shoppar från Tyskland. Dock hamnade jag inom 15 000 - 20 000-kronorsramen.

Nicotin

Guest
folk får väl igentligen köpa vad dom vill om dom e snåla..

det e lite kul hur folk resonerar..man har läst inlägg från folk som lagt 15-20 k på grejer till hojen som ska göra att den går fortare och stannar bättre och väger mindre men när det kommer till skydd så skulle dom ta vilken 500kr moppehjälm och farsans skinnjacka och jeans..

Slutar aldrig förvånas över folks sk snålhet:confused:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
haha, ja själv så kikar ja nog hellre på fc-motos rea o köper mig en textiljacka från a-star än att köpa nåt från x3mseller om ja vill komma billigt undan...

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Nej köp inte det där helsvarta skinnstället. Beställde och fick hem det förra veckan. Vilket jävla skit! Det kändes verkligen billigt.
Stenhårt och sömmar som sticker. Rekommenderar det inte. Köp istället ett beg ställ för pengarna.
Skickade tillbaka mitt direkt.

Köpte istället ett "beg" A-star ställ som hade blivit använt några ggr. Vilken skillnad. Går inte att jämföra.

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Jag kan väl säga att jag är hyffsat nöjd med stället från x3mseller, dock första stället jag köper.
Lite missnöjd med midjemåttet men det handlar nog mer om mina matvanor än stället :tjockis

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Sen finns det nog en jävla övertro till hur mycket ett skinnställ och ryggskena hjälper. Folk verkar ju tro att man dör om man kör omkull i 20 med jeans medan man klarar att köra in i en bergvägg med ett bra skinnställ.

folk får väl igentligen köpa vad dom vill om dom e snåla..

det e lite kul hur folk resonerar..man har läst inlägg från folk som lagt 15-20 k på grejer till hojen som ska göra att den går fortare och stannar bättre och väger mindre men när det kommer till skydd så skulle dom ta vilken 500kr moppehjälm och farsans skinnjacka och jeans..

Slutar aldrig förvånas över folks sk snålhet:confused:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Sen finns det nog en jävla övertro till hur mycket ett skinnställ och ryggskena hjälper. Folk verkar ju tro att man dör om man kör omkull i 20 med jeans medan man klarar att köra in i en bergvägg med ett bra skinnställ.

Det funkar - om man har A-stars! :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...