madmagnus skrev:2609668vet inte riktigt vilket stuk det blir ännu.... men låg, framåtlutande och kort blir den iaf.
eventuellt blir det en custom framlykta, som den svarta R1:an i en annan tråd hade!
We're not worthy, we're not worthy!
madmagnus skrev:2609668vet inte riktigt vilket stuk det blir ännu.... men låg, framåtlutande och kort blir den iaf.
eventuellt blir det en custom framlykta, som den svarta R1:an i en annan tråd hade!
komma bli asgrymmadmagnus skrev:2609668vet inte riktigt vilket stuk det blir ännu.... men låg, framåtlutande och kort blir den iaf.
madmagnus skrev:2589613jag tycker dom är för långa.
baken ska sluta strax efter bakaxeln för ett kort aggresivt utseende
DR-Zätare skrev:2619326En tanke som slog mig är att om du ska satsa på en evil café racer så skulle det vara coolt med klassikt runt lyse fram, typ som Monster eller Ducati Sport Classics. Sedan bak från en Hayabusa eller TL-R, med deras cuts-lock får du ju en modern variant av den klassiska café-puckeln som de gamla hojarna brukar ha.
madmagnus skrev:2620974blir nog ingen klassisk caferacer, har som sagt funderat mer åt custom framlyse (se bilden nedan) pulverlackat svart!
har ju beställt pp-tuning clipon, dom har en lutning på 10 grader så jag tänkte vända dom uppåner och räta ut dom. då får jag mer ett riktigt lågt dragbarstyre.
som det ser ut nu så kommer bakdelen bli en kolfiberbak från ducati 999, eller kanske desmosedici baken.
OM jag får råd så kommer jag även byta tank till en kolfiber dito.... men det är ett riktigt stort frågetecken.
slutsummering: kort, låg, framåtlutande och uberbrutal
madmagnus skrev:2620974blir nog ingen klassisk caferacer, har som sagt funderat mer åt custom framlyse (se bilden nedan) pulverlackat svart!
...
har ju beställt pp-tuning clipon, dom har en lutning på 10 grader så jag tänkte vända dom uppåner och räta ut dom. då får jag mer ett riktigt lågt dragbarstyre.
som det ser ut nu så kommer bakdelen bli en kolfiberbak från ducati 999, eller kanske desmosedici baken.
OM jag får råd så kommer jag även byta tank till en kolfiber dito.... men det är ett riktigt stort frågetecken.
metkallica skrev:2621100Var kan man få tag på det lyset o vad kostar det?
#6 Limpan skrev:
metkallica skrev:2621100Var kan man få tag på det lyset o vad kostar det?
ozeo skrev:2621249såg en bild på en framtida harley i en tidning..nån studie..hade en typ av fyrkantig customlykta..finnsalltså inte men såg frän ut..
kanske göra ett eget lamphus som är lite kantigt?
3 eller 4 kanter med mjuka linjer
långt överhäng som en gammal lyktkepa
Alf skrev:2621230Mycket nice bygge!
Bläddrat sönder förra nummret av bomber där din hoj e med.
Bladen gör sig mycket bra med lackad ram och sving!
madmagnus skrev:2621724
jag blir fan imponerad av din vilja att göra allting själv (bygga saker som inte finns) fortsätt med det, köpa i katalog kan alla göra.
madmagnus skrev:2631578nu börjar det rulla in delar igen! fick hem en bromspump i dag, blev en begagnad istället för en ny som det var tänkt men den här duger fint.
någon som vet om det går att ansluta en bromsljuskontakt till denna pumpen?
ser inte så ut nämligen. kanske finns att köpa en tillsats eller något?
madmagnus skrev:2631578nu börjar det rulla in delar igen! fick hem en bromspump i dag, blev en begagnad istället för en ny som det var tänkt men den här duger fint.
någon som vet om det går att ansluta en bromsljuskontakt till denna pumpen?
ser inte så ut nämligen. kanske finns att köpa en tillsats eller något?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|