PutteLiten skrev:2632915Hydraliskbromsljuskontakt
Som nämnts ovan.
Kolla med ISR om han kör med 1.0 eller 1.25 stigning på gängorna.
"Tummregel"
Europeisk = 1.0
Japps = 1.25
eller, var det tvärtom?
Jag har för mig att jag köpte min på Touringbutiken. Inte direkt gratis, men de funkar bra.
madmagnus skrev:2633726var satte du givaren? istället för nippeln på ovansidan eller gjorde du någon sorts förgrening på bromsslangana?
gixxer_1255 skrev:2633926Istället för banjobulten som håller bromsslangen.
matte_mannen skrev:2646703Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!
Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande
Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?
matte_mannen skrev:2646703Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!
Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande
Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?
madmagnus skrev:2646685nya styret på plats i dag.
som jag skrivit tidigare är jag lite trött på crosstyre och vill ha ett lägre kompaktare stuk på cykeln.
för att det inte skulle bli klassisk caferacerlook vände jag clipon styrena uppåner.
resultatet blev lite av ett dragbarstyre fast lägre.
blev precis som jag tänkt mig.
Chronic skrev:2647896Jag monterade ett par clip-ons precis som på din bild så där rakt ut men hojen blev sinnessjukt trögstyrd, alltså verkligen verkligen okörbart trögstyrd.
Det berodde på vinkeln, för när jag vred ihop dem innåt tanken så blev det bra igen.
Det är ju lite konstigt, för det finns ju många hojar med dragbars, fast kanske mest glidare? Det här var ingen glidare dårå.
På tal om bromsljuskontakt så har jag sett choppers med kvicksilverfyllda bromskontakter, dvs det behövs ingen fysisk koppling till handtaget, utan bromslyset tänds helt enkelt av kraften som uppstår vid inbromsning.
Känns som det optimala systemet, skulle tillomed kunna byggas in i bakljuset, eller rent utav i själva glödlampan
madmagnus skrev:2648244vinklarna på mina clipons är i princip identiska med ett crosstyre som inte har så mycket pullback, så det borde nog fungera rätt bra.
enda skillnaden är igentligen höjden på handtagen, och bredden förståss.
det känns inte alls fel när man provsitter så jag hoppas det funkar i verkligheten oxå!
madmagnus skrev:2653902grejade lite i dag med ett nytt framlyse.
delade mit gamla dubbellyse och använde det ena som enkellampa i stället,
sen kapade jag till en liten kolfiberkeps av lite skräprör från ett gammalt slipon.
ska givetvis lacka fästena svart senare när jag bestämt om det är så här det ska se ut
det känns rätt okej just nu iaf men jag brukar kunna ändra mig.
ozeo skrev:2654008ska de va nån kåpa el likn ovanför el
inte funderat på nå cafelikn framkåpa?
kanske en överspejsad sådan?
ahh, de blir nog bra,, du har ju sinne för smak
madmagnus skrev:2654035jo det blir nog en liten kåpa för att gömma instrumenteringen!
men det blir nog inget överdrivet, det är ju inte riktigt min grej
ozeo skrev:2654049jag skulle vilja påstå att de blir mindre vackert
men smaken s baken osv
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |