PutteLiten skrev:2632915Hydraliskbromsljuskontakt
Som nämnts ovan.
Kolla med ISR om han kör med 1.0 eller 1.25 stigning på gängorna.
"Tummregel"
Europeisk = 1.0
Japps = 1.25
eller, var det tvärtom?
Jag har för mig att jag köpte min på Touringbutiken. Inte direkt gratis, men de funkar bra.
![]()
madmagnus skrev:2633726var satte du givaren? istället för nippeln på ovansidan eller gjorde du någon sorts förgrening på bromsslangana?
gixxer_1255 skrev:2633926Istället för banjobulten som håller bromsslangen.
matte_mannen skrev:2646703Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!
Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande![]()
Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?
matte_mannen skrev:2646703Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!
Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande![]()
Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?
madmagnus skrev:2646685nya styret på plats i dag.
som jag skrivit tidigare är jag lite trött på crosstyre och vill ha ett lägre kompaktare stuk på cykeln.
för att det inte skulle bli klassisk caferacerlook vände jag clipon styrena uppåner.
resultatet blev lite av ett dragbarstyre fast lägre.
blev precis som jag tänkt mig.
Chronic skrev:2647896Jag monterade ett par clip-ons precis som på din bild så där rakt ut men hojen blev sinnessjukt trögstyrd, alltså verkligen verkligen okörbart trögstyrd.
Det berodde på vinkeln, för när jag vred ihop dem innåt tanken så blev det bra igen.
Det är ju lite konstigt, för det finns ju många hojar med dragbars, fast kanske mest glidare? Det här var ingen glidare dårå.
På tal om bromsljuskontakt så har jag sett choppers med kvicksilverfyllda bromskontakter, dvs det behövs ingen fysisk koppling till handtaget, utan bromslyset tänds helt enkelt av kraften som uppstår vid inbromsning.
Känns som det optimala systemet, skulle tillomed kunna byggas in i bakljuset, eller rent utav i själva glödlampan![]()
madmagnus skrev:2648244vinklarna på mina clipons är i princip identiska med ett crosstyre som inte har så mycket pullback, så det borde nog fungera rätt bra.
enda skillnaden är igentligen höjden på handtagen, och bredden förståss.
det känns inte alls fel när man provsitter så jag hoppas det funkar i verkligheten oxå!
madmagnus skrev:2653902grejade lite i dag med ett nytt framlyse.
delade mit gamla dubbellyse och använde det ena som enkellampa i stället,
sen kapade jag till en liten kolfiberkeps av lite skräprör från ett gammalt slipon.
ska givetvis lacka fästena svart senare när jag bestämt om det är så här det ska se ut![]()
det känns rätt okej just nu iaf men jag brukar kunna ändra mig.
ozeo skrev:2654008ska de va nån kåpa el likn ovanför el![]()
inte funderat på nå cafelikn framkåpa?
kanske en överspejsad sådan?
ahh, de blir nog bra,, du har ju sinne för smak![]()
madmagnus skrev:2654035jo det blir nog en liten kåpa för att gömma instrumenteringen!
men det blir nog inget överdrivet, det är ju inte riktigt min grej![]()
ozeo skrev:2654049jag skulle vilja påstå att de blir mindre vackert![]()
men smaken s baken osv![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |