Fighterblade evo 4

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hydraliskbromsljuskontakt

Som nämnts ovan.

Kolla med ISR om han kör med 1.0 eller 1.25 stigning på gängorna.

"Tummregel"
Europeisk = 1.0
Japps = 1.25

eller, var det tvärtom? :va

Jag har för mig att jag köpte min på Touringbutiken. Inte direkt gratis, men de funkar bra.

:hej
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
PutteLiten skrev:
2632915 Hydraliskbromsljuskontakt

Som nämnts ovan.

Kolla med ISR om han kör med 1.0 eller 1.25 stigning på gängorna.

"Tummregel"
Europeisk = 1.0
Japps = 1.25

eller, var det tvärtom? :va

Jag har för mig att jag köpte min på Touringbutiken. Inte direkt gratis, men de funkar bra.

:hej

var satte du givaren? istället för nippeln på ovansidan eller gjorde du någon sorts förgrening på bromsslangana?
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
madmagnus skrev:
2633726 var satte du givaren? istället för nippeln på ovansidan eller gjorde du någon sorts förgrening på bromsslangana?

Istället för banjobulten som håller bromsslangen.
 

DarkDog

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Pellefanten, Turboräsern o Supermonoprojektet
ISR använder M10x1,25. Och ja, M10x1 gäller för Brembo utom de sitter originalmonterade på bambustaketen (i alla fall ibland). Sen undrar jag om inte Suzuki gillar M10x1 också.

Förvirrande? You bet...
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
En liten ot fråga bara.

Darkdog:
Hur många hp,Nm ger din specialare ?
Laddtryck ?
Originaleffekt,Nm ?
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
update!

nya styret på plats i dag.
som jag skrivit tidigare är jag lite trött på crosstyre och vill ha ett lägre kompaktare stuk på cykeln.
för att det inte skulle bli klassisk caferacerlook vände jag clipon styrena uppåner.
resultatet blev lite av ett dragbarstyre fast lägre.
blev precis som jag tänkt mig.
 

Bifogat

  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    111.3 KB · Visningar: 236
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    98.1 KB · Visningar: 324
  • Bild 005.jpg
    Bild 005.jpg
    90.7 KB · Visningar: 290
  • Bild 009.jpg
    Bild 009.jpg
    119 KB · Visningar: 316

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!

Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande:D

Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
matte_mannen skrev:
2646703 Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!

Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande:D

Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?

jag vill ju gärna att cykeln ska se lite annorlunda ut nästa sommar.
blir jag sugen på crosstyre igen så är det bara att bulta dit det gamla, pp-tuning clipon styrena är delbara så man behöver inte ens lyfta styrkronan för att montera/demontera dom.

jag har inte hittat någon bakdel än. vill helst ha en i kolfiber men det verkar vara svårt att hitta begagnat. vet inte om det blir 999 eller desmosedici bakdel, om jag köper nytt från tyskland skiljer det minimalt i pris dom imellan.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Vad har du för fighter mask på första bilderna?
Har du nån bättre bild på den eller var man hittar att köpa en sån?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
matte_mannen skrev:
2646703 Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!

Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande:D

Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?

Du tycker inte att den lilla signaturen i hans meddelanden visar vilken bak han vill ha? :D

Styret blev bra! Ser riktigt bra ut och som sagt, ett mellanting mellan original och crosstyre. Eftersom jag inte är så estetiskt känslig utan mest bryr mig om känslan så fortsätter jag dock med crosstyret.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
madmagnus skrev:
2646685 nya styret på plats i dag.
som jag skrivit tidigare är jag lite trött på crosstyre och vill ha ett lägre kompaktare stuk på cykeln.
för att det inte skulle bli klassisk caferacerlook vände jag clipon styrena uppåner.
resultatet blev lite av ett dragbarstyre fast lägre.
blev precis som jag tänkt mig.


Jag monterade ett par clip-ons precis som på din bild så där rakt ut men hojen blev sinnessjukt trögstyrd, alltså verkligen verkligen okörbart trögstyrd.

Det berodde på vinkeln, för när jag vred ihop dem innåt tanken så blev det bra igen.

Det är ju lite konstigt, för det finns ju många hojar med dragbars, fast kanske mest glidare? Det här var ingen glidare dårå.

På tal om bromsljuskontakt så har jag sett choppers med kvicksilverfyllda bromskontakter, dvs det behövs ingen fysisk koppling till handtaget, utan bromslyset tänds helt enkelt av kraften som uppstår vid inbromsning.


Känns som det optimala systemet, skulle tillomed kunna byggas in i bakljuset, eller rent utav i själva glödlampan:)
 
Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Chronic skrev:
2647896 Jag monterade ett par clip-ons precis som på din bild så där rakt ut men hojen blev sinnessjukt trögstyrd, alltså verkligen verkligen okörbart trögstyrd.

Det berodde på vinkeln, för när jag vred ihop dem innåt tanken så blev det bra igen.

Det är ju lite konstigt, för det finns ju många hojar med dragbars, fast kanske mest glidare? Det här var ingen glidare dårå.

På tal om bromsljuskontakt så har jag sett choppers med kvicksilverfyllda bromskontakter, dvs det behövs ingen fysisk koppling till handtaget, utan bromslyset tänds helt enkelt av kraften som uppstår vid inbromsning.


Känns som det optimala systemet, skulle tillomed kunna byggas in i bakljuset, eller rent utav i själva glödlampan:)

vinklarna på mina clipons är i princip identiska med ett crosstyre som inte har så mycket pullback, så det borde nog fungera rätt bra.
enda skillnaden är igentligen höjden på handtagen, och bredden förståss.
det känns inte alls fel när man provsitter så jag hoppas det funkar i verkligheten oxå!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
madmagnus skrev:
2648244 vinklarna på mina clipons är i princip identiska med ett crosstyre som inte har så mycket pullback, så det borde nog fungera rätt bra.
enda skillnaden är igentligen höjden på handtagen, och bredden förståss.
det känns inte alls fel när man provsitter så jag hoppas det funkar i verkligheten oxå!

Det kan man tycka, men på min blev det så tungstyrt att jag höll på att ramla på uppfarten.

Jag TROR det beror på att cliponén sitter framför gaffelbenen, det gör ju inte ett crossstyre, annars har jag ingen förklaring på varför.

Men skitsamma, tar 5 min att ändra om du får samma fenomen som jag. Vilket jag tror.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
grejade lite i dag med ett nytt framlyse.
delade mit gamla dubbellyse och använde det ena som enkellampa i stället,
sen kapade jag till en liten kolfiberkeps av lite skräprör från ett gammalt slipon.
ska givetvis lacka fästena svart senare när jag bestämt om det är så här det ska se ut :va
det känns rätt okej just nu iaf men jag brukar kunna ändra mig.
 

Bifogat

  • lampa 001.jpg
    lampa 001.jpg
    99.1 KB · Visningar: 208
  • lampa 008.jpg
    lampa 008.jpg
    109 KB · Visningar: 267

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
madmagnus skrev:
2653902 grejade lite i dag med ett nytt framlyse.
delade mit gamla dubbellyse och använde det ena som enkellampa i stället,
sen kapade jag till en liten kolfiberkeps av lite skräprör från ett gammalt slipon.
ska givetvis lacka fästena svart senare när jag bestämt om det är så här det ska se ut :va
det känns rätt okej just nu iaf men jag brukar kunna ändra mig.

ska de va nån kåpa el likn ovanför el :va


inte funderat på nå cafelikn framkåpa?
kanske en överspejsad sådan?
ahh, de blir nog bra,, du har ju sinne för smak :tummenupp
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
ozeo skrev:
2654008 ska de va nån kåpa el likn ovanför el :va


inte funderat på nå cafelikn framkåpa?
kanske en överspejsad sådan?
ahh, de blir nog bra,, du har ju sinne för smak :tummenupp

jo det blir nog en liten kåpa för att gömma instrumenteringen!
men det blir nog inget överdrivet, det är ju inte riktigt min grej :rolleyes:
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
madmagnus skrev:
2654035 jo det blir nog en liten kåpa för att gömma instrumenteringen!
men det blir nog inget överdrivet, det är ju inte riktigt min grej :rolleyes:

jag skulle vilja påstå att de blir mindre vackert :rolleyes:
men smaken s baken osv :D
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top