RND
Blygsam
Hej det här är min byggtråd, eller konverteringstråd om man så vill. Puritaner skulle nog inte kalla det byggtråd då jag enbart skruvar om lite prylar. Men jag hoppas att den kommer bli kul, blev sugen på en i höstas och har skaffat styrkrona och lite annat godis. Har inga bilder på det men det kommer. Nedan följer lite bilder på hojen före och efter strippning samt mina styröverfall, egenhändigt konstruerade , dock har någon annan tillverkat dem men jag har ritat. Tyck till om ni vill.
Angående gasvajer tänkte jag kolla om någon annan kawasaki originalvajer skulle kunna tänkas passa och vara tillräckligt lång, detsamma gäller choke-vajer.
Tänkte också byta bromsslangarna fram till stålomspunna. Tips på vart ni handlat sådana, finns ju fem miljoner ställen men om ni har positiva erfarenheter så. Bor i Södertälje så ställen i närheten vore ju bra. Ha de allesammans !!
Angående gasvajer tänkte jag kolla om någon annan kawasaki originalvajer skulle kunna tänkas passa och vara tillräckligt lång, detsamma gäller choke-vajer.
Tänkte också byta bromsslangarna fram till stålomspunna. Tips på vart ni handlat sådana, finns ju fem miljoner ställen men om ni har positiva erfarenheter så. Bor i Södertälje så ställen i närheten vore ju bra. Ha de allesammans !!