Fighterprojekt: CBR 900RR 1992

Westie

Byggde StreetFighter
Gick med
15 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750 1989
Kul att du fick tag i en hoj så Fightrandet kunde börja :)
Ser riktigt bra ut än så länge!

Bara att kämpa på :yoparty

Mvh Andreas
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Kul att du fick tag i en hoj så Fightrandet kunde börja :)
Ser riktigt bra ut än så länge!

Bara att kämpa på :yoparty

Mvh Andreas

Här kämpas det för fullt. Sitter på arlanda och har köpt ett nytt svart FATBAR styre + massa andra godis i stockholm på MC varuhuset. Ska bli en rolig kommande vecka! Pulverlacken blir klar och bakdelen kommer m.m Äntligen ska jag få börja bygga!


I will!
 
Last edited:

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Den nya tailen från cbr 600 rr -05:an kommer bli kanon! Nu ska jag bara svetsa ihop en ny alubakram. Väntar fortfarande på grejerna från pulverlackaren, nu har man lite tid att vila :) Men jag planerar att efter helgen så ska motor och elsystem vara draget!
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Pulverlackat!

Oj det gick lite fortare än jag hoppats på. Var och hämtade lite grejer från pulverlackeraren idag! Kvar som skall lackas är fälgar och lite småprylar.

Här kommer iaf bilder på grejerna jag fick.
Ps. Svingen är inte flammig utan det är bara lite damm efter att jag blåst den ren från bläster rester.
 

Bifogat

  • pulverlackat1.jpg
    pulverlackat1.jpg
    33.1 KB · Visningar: 442
  • pulverlackat2.jpg
    pulverlackat2.jpg
    40.1 KB · Visningar: 252

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Oj det gick lite fortare än jag hoppats på. Var och hämtade lite grejer från pulverlackeraren idag! Kvar som skall lackas är fälgar och lite småprylar.

Här kommer iaf bilder på grejerna jag fick.
Ps. Svingen är inte flammig utan det är bara lite damm efter att jag blåst den ren från bläster rester.


Tamifan porr för oss hojbyggare.

Snyggt jobbat !
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
När är tanken och de klart då? vill se temat nuuuU!

Det kan du tyvärr inte. men jag kanske kastar upp en bild som avslöjar temat snart. vill bygga klart tailen innan jag lackar grejerna och det kan jag bara göra när jag fått ihop den en aning.

Nu är det även beställt nytt skinn ställ från Berik!
Fast min jacka är Svart/vit endast.
 

Bifogat

  • byxa.jpg
    byxa.jpg
    25.1 KB · Visningar: 77
  • jacka.jpg
    jacka.jpg
    42.2 KB · Visningar: 86

Svedenblad

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Univega 21vxl -96
Det kan du tyvärr inte. men jag kanske kastar upp en bild som avslöjar temat snart. vill bygga klart tailen innan jag lackar grejerna och det kan jag bara göra när jag fått ihop den en aning.

Nu är det även beställt nytt skinn ställ från Berik!
Fast min jacka är Svart/vit endast.

Köpte en precis likadan jacka på lelles häromdagen, riktigt nöjd med den. Passade på att köpa en Shoei Raid II mattsvart med svart visir när plånkan ändå var öppe. Har liknande brallor fasst Arleen Ness
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Köpte en precis likadan jacka på lelles häromdagen, riktigt nöjd med den. Passade på att köpa en Shoei Raid II mattsvart med svart visir när plånkan ändå var öppe. Har liknande brallor fasst Arleen Ness

Jo jag testade stället när jag var på mc varuhuset i sthlm. Men beställde via en kontakt sjukt jävla billigt! :)
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Ikväll börjas det bygga! Ska försöka ha tid att uppdatera allt eftersom bygget fortlöper. Väntar fortfarande på bakdämparen som jag verkligen hoppas blir klar i helgen.

Köpte även Mc dojjor idag, blev ett par IXS!
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
mer mode

kunde inte hålla mig från att handla lite mer godis efter jobbet. Nu drar jag till garaget!
 

Bifogat

  • godis.jpg
    godis.jpg
    70.4 KB · Visningar: 172

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Haha.. har likadana handskar också! :rock Säg inte att du har en röd blackbird för då blir jag rädd :eek:

Det har jag inte :) Idag har jag börjat pressa in alla nya lager i sving osv. men till min besvikelse hade momentum glömt att skicka med packningarna till vissa lager samt att killen som fixade bakdämparen sa att kolvtätningen var kaput så jag måste beställa en ny... :huvet men projektet fortgår med annat.
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Motorn inne!

Jahap, trots en del motgångar av prylar jag saknat fick jag in motor, förgasare och halva elsystemet i idag. Har även fått klart styrkrona med raisers. Lackerade lite detaljer och monterade bultar på svingen för depåstöd.

Bilder, varsågoda.
 

Bifogat

  • motorinne.jpg
    motorinne.jpg
    78.7 KB · Visningar: 269
  • styre.jpg
    styre.jpg
    73.3 KB · Visningar: 290
Last edited:

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Lite mer delar på plats. Fick nya drivpaketet och styrlager idag så jag passade på att test montera styret. Mentalt skönt att se att det faktiskt börjar likna en mc snart. Monterade även länkaget och sving, men väntar fortfarande på dämparen bak... :mad:

Dagens arbete bjuder endast på en bild. Ps. världens bästa mekskiva måste nog vara topgun soundtrack :yoparty
 

Bifogat

  • styrepa.jpg
    styrepa.jpg
    72.3 KB · Visningar: 289

Westie

Byggde StreetFighter
Gick med
15 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750 1989
Rackarns va du jobbar på!
Antar att du siktar på körklar denna sesång? :)

Kul att följa bygget!

Mvh Andreas
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Rackarns va du jobbar på!
Antar att du siktar på körklar denna sesång? :)

Kul att följa bygget!

Mvh Andreas

Tack!
Det klart jag ska köra denna säsong!! Tycker om att jobba under blåslampan, då får man någonting gjort :) Mitt slutdatum är siktat på den 20 maj :) vet inte om jag hinner men då har man iaf ett mål.
Enda problemet är väl att sambon börjar bli lagomt less att jag spenderar mer tid i garaget än hemma.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top