Fighterprojekt: CBR 900RR 1992

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Igår började jag bygga min nya bakram, delarna är på plats och inom kort ska allt svetsas. Nya röven är modifierad och det kommer nog bli riktigt smoooooth! Bilder kommer!
I helgen är det lång helg så jag hoppas på en provstart innan onsdag! :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...

I helgen är det lång helg så jag hoppas på en provstart innan onsdag! :)

Du planerade inte att :fyllisar utan satsar stenhårt på :hojcbr det är ju så att man bara vill:banana .:tummenupp

Edit: blev lite konstigt där, inte fått i mig mitt morgon kaffe än. Hoppas du fattar.
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Du planerade inte att :fyllisar utan satsar stenhårt på :hojcbr det är ju så att man bara vill:banana .:tummenupp

Edit: blev lite konstigt där, inte fått i mig mitt morgon kaffe än. Hoppas du fattar.

Jag förstår precis vad du menar :) Men ska jag vara ärlig så har vi en egen bar i klubb lokalen, så en och annan kall kommer det nog bli medans man mekar... ;)
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Nya bilder från gårdagen!

Här kommer bilder från rövbygget igår. Allt är fixerat med popnitar för att sedan svetsas på plats och pulverlackas tillsammans med fälgar och lite annat jox.

Fick även det fruktansvärt dyra nållagret till svingen så den kan jag med montera på plats. Väntar nu på en ny dämpare från tyskland och packboxar till gaffelbenen från svensk leverantör.

Jag kommer även göra en liten ny box under tanken som jag kan proppa full med alla elkomponenter för att sedan dra fram nya kablar till styre, mätare och div.

Nya bromsbelägg fram och bak skall monteras och stålomspunna bromsslangar bak och fram är planerade under nästkommande vecka.

Går allt enligt planer så skall bakdel, tank och framskärm vara klara för lack innan nästa helg! Nu jävlar börjar det faktiskt se ut som en hoj!

Här är bilderna som lovat.
 

Bifogat

  • tail1.jpg
    tail1.jpg
    75.8 KB · Visningar: 274
  • tail2.jpg
    tail2.jpg
    77.3 KB · Visningar: 340

tpak86

Tågstation
Gick med
3 May 2006
Ort
Utanför Gävle
Hoj
Kawasaki Z 500 -81 och Volvo 142 -74
Snyggt!! Bra jobbat!!!!

Följer ditt bygge med stort intresse!!!!!!:tummenupp

/thomas

Här kommer bilder från rövbygget igår. Allt är fixerat med popnitar för att sedan svetsas på plats och pulverlackas tillsammans med fälgar och lite annat jox.

Fick även det fruktansvärt dyra nållagret till svingen så den kan jag med montera på plats. Väntar nu på en ny dämpare från tyskland och packboxar till gaffelbenen från svensk leverantör.

Jag kommer även göra en liten ny box under tanken som jag kan proppa full med alla elkomponenter för att sedan dra fram nya kablar till styre, mätare och div.

Nya bromsbelägg fram och bak skall monteras och stålomspunna bromsslangar bak och fram är planerade under nästkommande vecka.

Går allt enligt planer så skall bakdel, tank och framskärm vara klara för lack innan nästa helg! Nu jävlar börjar det faktiskt se ut som en hoj!

Här är bilderna som lovat.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Ser ut att bli en ifin hoj!

Får man fråga vad den är budgeterad till att kosta?

Lyckat till MVH Oskar
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Hörru perry....

Du som snackat om singel lyse fram, kika på madmagnus....
 

Bifogat

  • lampa 004.jpg
    lampa 004.jpg
    111.1 KB · Visningar: 455

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Damn man.....det ser ut att bli en riktigt fet hoj av ditt bygge......du verkar inte tumma på kvaliten eller finishen...helt rätt...

Funderar också på en -92 blade, vad fick du ge för din, köpt från tyskland??

Är inte så haj på å svetsa bakram, vet du om en r6 bakdel passar i orginal bakramen utan större modifikationer?
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Damn man.....det ser ut att bli en riktigt fet hoj av ditt bygge......du verkar inte tumma på kvaliten eller finishen...helt rätt...

Funderar också på en -92 blade, vad fick du ge för din, köpt från tyskland??

Är inte så haj på å svetsa bakram, vet du om en r6 bakdel passar i orginal bakramen utan större modifikationer?

tack tack. Jag köpte en krashad 92:a som var svensksåld. fick ge drygt 20 pruppare för min. Orginalbakramen måste du nog modifera lite om det skall passa en r6 röv, men inga större bekymmer. Mest kapjobb.

Ikväll ska jag fortsätta med tailbygget, batterilåda och div... :tummenupp

Mvh P
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Efter lite jobb i garaget ser det ut så här.
Ritade en rolig mall för den undertail jag ska bygga samt försöka fixa till avgassytemet.
 

Bifogat

  • avgasskit.jpg
    avgasskit.jpg
    64.5 KB · Visningar: 146
  • avgasrent.jpg
    avgasrent.jpg
    77.9 KB · Visningar: 234
  • undertailmall.jpg
    undertailmall.jpg
    47.7 KB · Visningar: 201
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top