kusk
Medlem
- Gick med
- 22 Aug 2015
- Hoj
- Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Toppen! Vart hittar man dessa? Biltema?Koppla en diod från en blinker på varje sida, med "pilen" i riktning mot din indikator.
Toppen! Vart hittar man dessa? Biltema?Koppla en diod från en blinker på varje sida, med "pilen" i riktning mot din indikator.
Härligt, tackar och bockar! Läste att man inte behöver en indikationslampan för färdriktningsvisarna om man kan se dem - vilket jag kan. Så funderar på att kanske skippa det.http://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/elektronik/halvledare/dioder/diod-1n4001-p90028
Annars finns det hos Electrokit, Elfa (Distrelec), Farnell eller Svebry tex.
Man kan inte ha för många, är redan sugen på ett nytt. Skönt att jag kunde lindra läsandet lite, en kommentar som denna är ju guld värd!Sådär då har man avverkat ytterliggare några timmar och dessa med en härlig tråd.
Jag blir sugen på ett till projekt men de får vänta till nästa vinter.
Uppskattar dom små skämten och egna tankarna du lyckas få med, klockrent
ha en trevlig hojsommar när du får klart på skiten
Haha låter som en skum inkoppling min gröna sladd skulle sättas på spolens negativa anslutning men tycks inte ge utslag på någon av spolarnahur har du kopplat in den? min skulle viras runt tändkabeln, funkade piss så jag satte det på ena spolens minussida
Man lär sig något nytt... Tack för inputen och engagemanget! Nu fungerar den!Vad är det för märke/modell på mätaren?
Att vira några varv runt tändkabeln är inte så konstigt som det låter. Högspänningen som går igenom den för varje gnista inducerar en lagom spänningsspik för att mätaren ska detektera den. Fast det är inte alltid det fungerar...
Jag kommer hem från en lite längre resa den 7:e juni. Har de flesta delarna redo för svetsning. Längtar tills man kommer hem och får fortsätta på bygget.Härligt bygge! blev det nått av replåtslösningen? skulle se riktigt härftigt ut med den där du har den på bilden!
Om jag inte missminner mig satt den på längst ut på den vänstra sidan av batterilådan, dit alla anslutningarna går. Men du har väl med största sannolikhet redan funnit den. Problemet löst?Trevlig hoj du bygger på.
En fråga till dig: var sitter
laddningsregulatorn på
din hoj ?
Min har troligtvis gett upp.
Ska bli kul att se din hoj
när du är klar me bygget.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|