Fikarådet

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Blire nån fika i morgon eller? :p

Vill du veta vilket fik du INTE ska gå till eller? :arsele

Fikan blir väl en kombination med förfest för DJ Tiësto på Trädgårn? :yoparty
 

Teasis

Jag har en helt egen ängel!!!
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675 - totalkrashad, nu e de över :(
Vill du veta vilket fik du INTE ska gå till eller? :arsele

Fikan blir väl en kombination med förfest för DJ Tiësto på Trädgårn? :yoparty

haha Fan du kom på mig ;P
Ne men kanske dyker upp denna gång :D
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Är det några som vill fika någon annanstans än Ljungrens?

Jag vet inte riktigt vad jag känner inför fikan längre om jag ska va helt ärlig! När jag väl är där så tycker jag det är jätte trevligt som vanligt. men när jag sitter hemma och läser i tråden, att vissa hellre fikar på ett Cafe där dom inte ens har mat som alla äter, så tär det lite på mitt hjärta att inse att folk faktisk inte "vill" fika med alla, som det va förr. :(
Om folk väljer fikaställe framför folket så tycker jag nog att det är dags att säga tack och hej till denna forna så trevliga tradition.

Jag säger inget om att vi inte kan byta fika ställe, såklart så är det bra om så många som möjligt blir nöjda, men jag tycker det är lite kasst att byta till ett ställe där vissa faktiskt inte ens kan äta nått. För mig känns det lite som ett grundkrav på fikastället. kontanter/kort, öl, kaffe/latte det spelar mig ingen större roll, så länge alla är någorlunda nöjda och det finns nått för alla så är jag nöjd.

Vill vi fortsätta den gemensamma fikan, så föreslår jag att alla kommer med iallafall ett cafe som dom tycker uppfyller de krav som man anser rimmliga. Så kan vi välja utifrån den listan sen?!?

1. Blomman - Evas paley, la france (stavning), Franks, Capoccino.
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vill vi fortsätta den gemensamma fikan, så föreslår jag att alla kommer med iallafall ett cafe som dom tycker uppfyller de krav som man anser rimmliga. Så kan vi välja utifrån den listan sen?!?

1. Blomman - Evas paley, la france (stavning), Franks, Capoccino.

http://www.cafekartan.se/Göteborg/
Bara börja beta av.. ;)

Nu har jag inte hunnit fika så mkt på torsdagarna men ett ställe jag gillar och har fikat en del på är Grappolino i Haga. Dom har mat och kladdkaka! Enda jag är osäker på är med MC-parkering. Dock har det tidigare gått att parkera utanför på gatan.
http://www.cafekartan.se/0288/Cafe_Grappolino


Bite me hondaboy :tungan
 
Last edited:

Gazza

Gazza
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600 FS - 02
Nytt fikaställe

http://www.cafekartan.se/Göteborg/
Bara börja beta av.. ;)

Nu har jag inte hunnit fika så mkt på torsdagarna men ett ställe jag gillar och har fikat en del på är Grappolino i Haga. Dom har mat och kladdkaka! Enda jag är osäker på är med MC-parkering. Dock har det tidigare gått att parkera utanför på gatan.
http://www.cafekartan.se/0288/Cafe_Grappolino



Bite me hondaboy :tungan

Personligen tycker jag "Café Vasa":yoparty e grym. Mysig liten ställe vid Vasa, Vasagatan 13. Brukar ta o fika där efter träningen. Dem har bra käk oxå till bra priser. Gott om plats för att ställa hojar oxå!
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Är det några som vill fika någon annanstans än Ljungrens?

Jag vet inte riktigt vad jag känner inför fikan längre om jag ska va helt ärlig! När jag väl är där så tycker jag det är jätte trevligt som vanligt. men när jag sitter hemma och läser i tråden, att vissa hellre fikar på ett Cafe där dom inte ens har mat som alla äter, så tär det lite på mitt hjärta att inse att folk faktisk inte "vill" fika med alla, som det va förr. :(
Om folk väljer fikaställe framför folket så tycker jag nog att det är dags att säga tack och hej till denna forna så trevliga tradition.

Jag säger inget om att vi inte kan byta fika ställe, såklart så är det bra om så många som möjligt blir nöjda, men jag tycker det är lite kasst att byta till ett ställe där vissa faktiskt inte ens kan äta nått. För mig känns det lite som ett grundkrav på fikastället. kontanter/kort, öl, kaffe/latte det spelar mig ingen större roll, så länge alla är någorlunda nöjda och det finns nått för alla så är jag nöjd.

Vill vi fortsätta den gemensamma fikan, så föreslår jag att alla kommer med iallafall ett cafe som dom tycker uppfyller de krav som man anser rimmliga. Så kan vi välja utifrån den listan sen?!?

1. Blomman - Evas paley, la france (stavning), Franks, Capoccino.



E väl mest du som inte gillar ljunggrens för att dom inte har "mat"...
Jag gillar det för att dom har "fika" och bra priser.
Billiga priser brukar vara viktigt...de har jag läst förr:)
Trevligt e de där också...
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
E väl mest du som inte gillar ljunggrens för att dom inte har "mat"...
Jag gillar det för att dom har "fika" och bra priser.
Billiga priser brukar vara viktigt...de har jag läst förr:)
Trevligt e de där också...
Dom tar inte kort heller, och jag tycker inte att det är trevligt där.

men om ni absolut inte kan tänka er att fika med alla oavsett vad det är för folk, som vi gjorde förr, så fika där då.
Och är det ingen annan som vill fika nån annan stans med mig då, så får jag väl betrakta fikan som död från och med nu då.

Jag tycker det är tråkigt.
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
http://www.cafekartan.se/Göteborg/
Bara börja beta av.. ;)

Nu har jag inte hunnit fika så mkt på torsdagarna men ett ställe jag gillar och har fikat en del på är Grappolino i Haga. Dom har mat och kladdkaka! Enda jag är osäker på är med MC-parkering. Dock har det tidigare gått att parkera utanför på gatan.
http://www.cafekartan.se/0288/Cafe_Grappolino

Ja, funkar inte ett ställe för vissa så är det väl bara att testa nya ställen! Jag har nog fikat 3ggr i mitt liv så jag testar gärna nya ställen. :tummenupp

Dom tar inte kort heller, och jag tycker inte att det är trevligt där.

men om ni absolut inte kan tänka er att fika med alla oavsett vad det är för folk, som vi gjorde förr, så fika där då.
Och är det ingen annan som vill fika nån annan stans med mig då, så får jag väl betrakta fikan som död från och med nu då.

Jag tycker det är tråkigt.

Man kan inte kräva att fikan ska vara på ett specifikt ställe. Att du lägger veto mot ett ställe tycker jag dock är OK även om jag inte varit på något av ställena.
Jag vill också gärna ha mat och jag vill definitivt betala med kort. Det är väl ingen hojåkare(eller någon annan) som vill ha mynt och massa papperslappar(sedlar)?

Kör på ett ställe där alla trivs, ett sånt måste väl finnas? :krama
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Det känns som en trygg vetskap att oavsett hur länge man än är borta så är det samma härliga dagismentalitet här när man tillslut trillar in i tråden igen. Underbart ;)

Att fikan inte längre är till för alla måste väl ändå vara något taget ur luften? Som jag förstår det vill några fika på ett annat ställe än än andra pga att det är ett trevligare/mysigare/bättre fik, och inte för att sällskapet suger. Rätta mig gärna om jag har fel. Är det hela världen? Nej, förmodligen inte.

I alla tider av fika så har det nog varit, och kommer nog vara, så att någon eller ett antal inte avgudar det stället som för tillfället gäller. Får de inte byta då?

Och nästa undran är, hur okristen den än må vara i en tråd som denna, om fikan verkligen är det heligaste på jorden? Är det verkligen så att "alla" måste fika tillsammans bara för att man råkar hänga på samma forum? Javisst, det är trevligt med stora sällskap, men hur smidigt är det? Hur många fik kan egentligen ta emot ett större sällskap och hur många av "alla" hinner man egentligen prata med på en "jättefika"?

För mig passar inte ens valet av dag längre, kan hända att det är fler som känner så? Tråden avhandlar i mitt tycke just nu endast ett fikaevent per vecka, och om någon annan får för sig att rubba dessa heliga ritualer så mottages det med motstånd och bitterhet hos vissa medan andra är mer öppna. Kan det inte bara vara en tråd för fikor? Där man kan annonsera att man är sugen på en fika med hojgelikar på en viss dag efter eget önskomål och så får de som har möjlighet och lust haka på? Inget säger ju att man inte kan ha fikor varje dag hela veckan, och inget säger att alla behöver ha möjlighet att vara med hela tiden. Så länge ingen aktivt utesluts ur gemenskapen så borde det inte vara några problem, eller hur?
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
...
För mig passar inte ens valet av dag längre, kan hända att det är fler som känner så? Tråden avhandlar i mitt tycke just nu endast ett fikaevent per vecka, och om någon annan får för sig att rubba dessa heliga ritualer så mottages det med motstånd och bitterhet hos vissa medan andra är mer öppna. Kan det inte bara vara en tråd för fikor? Där man kan annonsera att man är sugen på en fika med hojgelikar på en viss dag efter eget önskomål och så får de som har möjlighet och lust haka på? Inget säger ju att man inte kan ha fikor varje dag hela veckan, och inget säger att alla behöver ha möjlighet att vara med hela tiden. Så länge ingen aktivt utesluts ur gemenskapen så borde det inte vara några problem, eller hur?

Instämmer! Eftersom min träningsäsong dragit igång igen kommer torsdagarna att ägnas åt blod,svett och tårar istället för pajer med god vaniljsås (låter ju inte så lockande...) Så förhoppningsvis blir jag inte kapad vid fotknölarna om jag föreslår en fika nån onsdag framöver för att hinna träffa det sköna SH-folkslaget med skönt låg humår :Bugar

Vi ses på nåt fik framöver!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top