Fikat Rosenhill slingerbulten

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Va överraskad över hur billigt det va

Dem har en in arbetad konsumentgrupp som har få alternativ.

Finns gott om ställen som tar värre betalt. Valfritt skid ställe tex
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att nöjet är värt pengarna? Finns ingen kopp kaffe i världen som är värd vad vissa vill att man ska betala.
Är det dyrare än finkrogar inne i stan, ja då är nåt galet.
Som tur är så hänger jag extremt sällan där, tycker att bulten är lite överskattad. :glömdet

Nu e de ju verkligen inte dyrare än fin krogar, utan kostar som de brukar där behov finns och alternativen e få, är fan inte mkt billigare på fiken i stan för den delen heller...

Nä konstigt ja vet minst 10 vågar som e bättre i roslagen, ja förstår inte va folk gör på söder sidan (gäller iof allt:tungan)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Sälja dyrt till färre som finner det värt det eller billigt till flera med ökade kostnader och minskad förtjänst som följd? Vilket hade du gjort som affärsidkare?

Ni är ju för goa!

I en annan tråd klagade ni på att hojfirmor gör just detta.... :va

Lägg gärna till grinig personal också!:lol
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blir jag niad eller vilka åsyftas? Vad har jag isf skrivit?

I en annan tråd klagades det över att det var för dyrt i Sverige så därför köper man på nätet där det är billigt istället.
Här är det flera, inte bara du, som tycker det är helt logiskt att ta så mycket betalt man kan istället för att sälja mer till lägre pris.

Många hojfirmor gör just det, säljer dyrt till färre...

Vilket föredrar du som affärsidkare?
Vilket föredrar du som kund/gäst?
 

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Olika
Man gjorde detta misstag på trekanten i Mariefred man bytte ägare höjde priserna efter en säsong var dom borta idag finns det inte kvar längre..! Jag menar om jag ändå är ute och åker kan jag lika väl åka till ett annat fik för det är bara vrida på rullen och njuta en stund till...! :)
För min del om jag råkar stanna till där igen kommer jag gå in och låna toaletten förbruka massor av tvål och papper och dricka ett eller fler glas vatten, dessa ockerpriser har satt sin sista potatis!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
I en annan tråd klagades det över att det var för dyrt i Sverige så därför köper man på nätet där det är billigt istället.
Här är det flera, inte bara du, som tycker det är helt logiskt att ta så mycket betalt man kan istället för att sälja mer till lägre pris.

Många hojfirmor gör just det, säljer dyrt till färre...

Vilket föredrar du som affärsidkare?
Vilket föredrar du som kund/gäst?

Jag är nog inget lysande exempel. Mig slipper man i kön på överfulla trendfik. Flockbeteende och mc går inte ihop i min hjärna...eller hjärta vad som nu styr ens beteende när det gäller sagda intresse. Livrädd för att handla på nätet är jag också. När jag lämnar iväg hojen blir det till fåordig mek av en utrotningshotad typ som varken snackar bort min eller andras tid. Inte ens dyr.
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Jupp, inte svenskägt längre... Om det nu påverkar! ...har märkt en försämring jag med, -fan! :glömdet

Åh fan! Inte ofta man hör att utländska investerare köper ett enskilt café ut i skogen!
Klart som fan att det påverkar, det betyder att all vinst som företaget gör kan flyttas till det utländska moderbolaget och alltså ut från Sverige, vilket vore synd!
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
vilka bra alternativ finns till Rosen ?

Jag tycker dock att Rosen är OK.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jaha nu blev man pikad igen :(

Jag som bara vill ge rosens gäster lite valuta för pengarna medans dom njuter av den dyra mackan och kaffet som dom knappt har råd med..... :banana

Ställen som Rosen och Sveadonken kommer (oavsett priser) alltid trakteras av unga män på sporthojar, eftersom läget möjliggör att inför gästerna idka bakhjulsåkning. Efter att man försvunnit ur bild kan man vända och komma från andra hållet.
Lika lockande för medelålderskrisande hängbukssvin med köpecustom, döskallar och raka rör. Man kan dra förbi så rutorna skallrar, obegränsat antal gånger.
Svårslaget.
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
De e viss skillnad på ta 75 för en räkmacka som annars kostar 60 och att ta 3750 för en koppling ja hitta på ebay för 750,,,

Gillar inte att betala överpris, men på saker jag kan välja att va utan har jag svårt att bli upprörd

Och kontra 50 pix för en cola och 75 för en blasköl så e de billiga
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag dricker bara kaffe där. Sparar mycket deg på det, nästa år har jag sparat ihop till en Hypermotard SP på att skita i räkmackan och bara dricka 5 liter kaffe åt gången (fyller buken för hela veckan). Om jag ökar på takten och dricker bara kaffe lite extra kanske blir det också ett Termi system !
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Bara jag som la märke till det lämpliga namnet på VD;

VD Wandi, Kawa
Registreringsår: 2000

F-Skatt: Registrerad läs mer

Telefon: 08-53029688

ADRESS
Rosenhill 23
147 91 Grödinge
Stockholms län

On-topic så är det där en klassiker innan ägarbyte, få upp priserna och dagskassan så omsättningen ser högre ut. Dessutom brukar man sluta svarta nästan helt av försäljningen för att det ska se bättre ut...
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
En ide för alla som tycker att det är för dyrt på cafét är att ta med sig en termos med kaffe, några plastmuggar och hemmabakade kakor. Ni vet, så som barnfamiljerna gör. Det finns väl några bänkar eller lediga gräsplättar vid macken.

Då slår ni två flugor i en smäll: Ni får gemenskapen (visserligen en bit bort) och ni får billigt fika. :tummenupp
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top