Fikat Rosenhill slingerbulten

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Va överraskad över hur billigt det va

Dem har en in arbetad konsumentgrupp som har få alternativ.

Finns gott om ställen som tar värre betalt. Valfritt skid ställe tex

Duktigt haltande jämförelse...

Med en sh på Rosenhill är du på några minuter vid ett annat valfritt fik så alternativen är inte få medans om du är i fjällen så blir det jobbigt att staka till nästa by...

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..

Denna kommentaren va bara för skön, fan va ja skratta när jag läste den. Tack!:)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hmm såg just att dom har massage med...... En fika + massage med happy ending innan man drar förbi fotokurvan med ett STORT leende :hihi:3freak
Fast jag vet inte.... den som masserar har säkert mjölkat korna för hand förr i tiden....

Det har väl förevarit lite kontroverser med ägarna till stället tidigare. Skulle vara intressant att se vad som händer om det plötsligen blev ökad kommers.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Det har väl förevarit lite kontroverser med ägarna till stället tidigare. Skulle vara intressant att se vad som händer om det plötsligen blev ökad kommers.

Exakt, det skulle nog bli intressant helt plötsligt att bli mer kompis med oss.
Sen ser jag i min vision även curbs och café sittplatserna i form av en läktare så man kan sitta och bedöma knäskrapen runt huset :rofl
Pengar kan få den mest envise att bli medgörlig :tuttar
Sen är det där stället rätt bra placerat om man får för sig att ta genvägen genom Ådrans villaområde (Ådravägen) :)

Nej, men allvarligt, ska vi dra iväg ett mejl till dom?

Last edited:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Tycker fiket håller samma standard som de alltid gjort. Räkmackorna är inte dyrare än på Harrys hak eller liknande. Däremot är de sjukt mycket bättre än på de flesta ställen.
Sluta gnäll!

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Olika
Alla väljer själv vad dom vill göra med sina stålars jag väljer att inte sponsra ägaren til shappet så han kan byta till ny Ferrari varje år..! Säger det igen "Våga dissa Rosen"!!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..

Ytterst få gör det..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Med 7-8 mille i omsättning och minusresultat? Eldar dom upp pengarna?! Näe, ligger nog girighet bakom det mesta i dom där siffrorna.

Jag tror jag är normal när jag säger detta, men har jag en gång "hickat" för att priset varit lite för högt på ett ställe jag fikat på. Så kommer jag inte spendera lika mycket pengar där igen, om alls faktiskt.

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Jag håller med om att det är trist när priser trissas upp utan en bra anledning.
MEN, det är ekonomin i ett nötskal, må kanske vara "dolda" anledningar, men det finns alltid en anledning!

Försök att få samma produkter till lägre priser på ett "OK" fik/restaurant runt Östermalm/djurgården. Omöjligt.
Försök få en räkmacka och en kaffe/valfri dryck på en sjökrog för liknande priser. Omöjligt.

Vad beror detta på nu då? Förfrågan = köpkraft, köpkraft = högre priser. Enkel företagsekonomi.
Som sagt, det är synd. Men de enda sätten att få ned priserna eller att hålla dem nere, är att
1. Sluta äta på / dricka / besöka stället
2. Få konkurrens in i bilden

Frågan är vilket som är lättast... :fyllisar

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag håller med om att det är trist när priser trissas upp utan en bra anledning.
MEN, det är ekonomin i ett nötskal, må kanske vara "dolda" anledningar, men det finns alltid en anledning!

Försök att få samma produkter till lägre priser på ett "OK" fik/restaurant runt Östermalm/djurgården. Omöjligt.
Försök få en räkmacka och en kaffe/valfri dryck på en sjökrog för liknande priser. Omöjligt.

Vad beror detta på nu då? Förfrågan = köpkraft, köpkraft = högre priser. Enkel företagsekonomi.
Som sagt, det är synd. Men de enda sätten att få ned priserna eller att hålla dem nere, är att
1. Sluta äta på / dricka / besöka stället
2. Få konkurrens in i bilden

Frågan är vilket som är lättast... :fyllisar

Packmoppe med dieselagg & kaffebryggare på parkeringen, jag ser big bussiness :hihi

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Skriver upp mig på listan över att åtm. testa Eldtomta-fiket mot Skanssundet istället för Rosenhill vid nästa hojfika (dvs imorgon).

ps. När ströps eg. hojåkar-rabatten hos Rosenhill? Vad säger det om uppskattningen till hojfolket som stått för en stor del av intäkterna under sommaren historiskt sett.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Gott fikabröd, sanslöst goda mackor samt supertrevlig personal och läget. Jag tror nog att jag fortsätter att fika där

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Jag har då fått rabatt när jag varit där nyligen. Men det kanske beror på att jag är trevlig och gärna åker dit för att dricka kaffe/läsk samt äta mackor. 99:- för en räkmacka och 50cl läsk tycker jag inte är farligt för att sitta där med andra likasinnade hojnördar, ta en cigg med polarn. Snacka om 1098R'n som precis gled in på parkeringen osv. Enligt mig betalar man för mkt mer än bara tilltugget. Ser gemenskapen som en vinst med även om jag inte går runt och hejar på folk och "umgås". Mer känslan av att just möjligheten finns att sätta sig ner och äta något t ex som är värt. Man behöver ju inte köpa en dyr macka om man nu inte vill. Men tycker inte man ska sitta och tjura för priserna osv. Åk till ett annat din eller gilla läget. Jag är glad att Rosén finns. Den dagen jag inte tycker mackorna är värda priset så kommer jag inte köpa några.. Inte så svårt.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Finns det likadana trådar i cykelforumet, i truckersforumet och i vi-som-bor-lokalt-runt-Rosen-forumet också?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!