Fikat Rosenhill slingerbulten

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hela fam åkte till Eskilstuna centrum och på em åt vi på en ute servering vedugnsbakad pizza för 385 spänn då var vi en vuxen till och två av dessa pizzor va med svensk oxfilé...
Känns som att ägarna på Rosen håller på att "knulla" alla knuttar som åker dit och fikar!! :gnissla

Fattarrru inte att om man ger 57.000kr för en trafikförsäkring på sin Er6a så vill man flasha med en 120kronors räkmacka!? :mad:
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag tyckte att jag såg en lapp i kassan där det stod att man fick 20% rabatt om man hade hoj med sig, missade dock på vad rabatten gällde, men något gällde den.
 

kalsvad

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2012
Ort
Kolsva
Hoj
zx10r-08 cbr tjejhundra för bana -01
Jag tyckte att jag såg en lapp i kassan där det stod att man fick 20% rabatt om man hade hoj med sig, missade dock på vad rabatten gällde, men något gällde den.


Fikade där igår för första gången någonsin...och det var faktiskt en skylt på kassaapparaten där det stod 10% för hojåkare.
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..

Folk borde fatta att allt är OK och prisvärt bara det kostar mindre än något annat de köpt oavsett kategori. :rofl
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Hela fam åkte till Eskilstuna centrum och på em åt vi på en ute servering vedugnsbakad pizza för 385 spänn då var vi en vuxen till och två av dessa pizzor va med svensk oxfilé...
Känns som att ägarna på Rosen håller på att "knulla" alla knuttar som åker dit och fikar!! :gnissla

Matematiken blir svår här då många inte vet hur många det är i familjen.... Hur många pizzor vart det för 385 kr menar du? Eller var det 385 kr per pizza? :confused:
 

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Olika
327 spänn för tre personer 1 vuxen två barn på Rosen, 385 spänn i Eskilstuna, centrum för 4 personer 2 vuxna 2 barn :)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fast det finns väl ingen Slingerbult i Eskilstuna? Bara det är ju värt lite kosing......
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fast utslaget per näsa blev ju notan på Rosen dyrare (eller har jag blivit helt dumihuvet?)

Rosen = 109 kr per näsa
Eskilstuna = 96 kr per näsa

Så tänkte jag även om du har en stor poäng där Ulvhamne
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Orka bry sig! Inte direkt så man är där varje dag. Passar det inte så fika hemma...
 

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Olika
Skillnaden är den att Rosen är ett cafe medans den andra va en restaurang med säkert 7 servitörer som serverade oss...?
Vad som är grejen här att vi blir skinnade av en förbannades cafeägare och det är just det som är grejen jävla ocker priser vem fan tror dom att de är?
Alla får göra precis som dom vill men jag sätter aldrig min fot där igen!! Basta
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Låter lite som tillgång & efterfrågan på sin spets, dom har ju ingen direkt konkurrent heller vilket gör att dom kan göra som dom vill.
Hoppas någon öppnar ngt liknande i närheten med vettigare priser, det går väldigt snabbt att förlora kunder, det tar lång tid att vinna deras hjärtan.....
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lite komiskt att man gnäller på att priserna höjs, de ligger ju inte direkt centralt till just enbart för mc åkare & kanske några förbipasserande på just den vägen. Det som att gnälla när de höjde priset på mjölken & frimärket jäklar vad man gnällde då trots det varit billigt för lääääääänge sedan så stannar knappast inflationen. Vissa kan köpa både det enda å det andra till sig & hojen varje år men gnälla över andras ev överlevnad på ett fik som lär vara stendött på vintern går an, ta med picknick nästa gång! :)
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är så här kapitalismen fungerar, det handlar om utbud och efterfrågan. Det finns tydligen en efterfrågan på kaffe och bullar på Rosen. Titta bara hur många hojar som stannar där.

Rosen skulle antagligen tjäna ännu mer pengar om de höjde priserna lite till. Det eventuellt minskade antal kunderna skulle kompenseras med högre priser. De kunderna som blir kvar är antagligen mer köpstarka .

Vill de ha hög omsättning eller mycket vinst ?
Vilken prisnivå är optimal för bästa/mesta förtjänst ?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top