Fikat Rosenhill slingerbulten

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Skitenkelt. Åk till Eldtomta, eller fiket som ligger mot Hemfosa (bygdegård ngnting). Var på bygdegården häromdagen. 34 spänn för en cola och världens största svingoda morotskaka. Att ägaren sedan serverade påtår ute i skuggan under ett träd var inte fy skam. Rosen svänger man in till emellanåt numer, förut var jag där varje dag.

Ge fan i å gnäll. Byt ställe (som jag) eller hosta upp cashen.

Såg nå'n skylt om fik om man svänger vänster i T-korset istället för höger (lillsnutten ner mot rosen). Var det där du fikade?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ja, ny rabattskylt upp på Rosén om 10% hojåkarrabatt, hoppas att det innebär att alla i personalen har koll. Nya ägarna läser förhoppningsvis SH. Nicke o tudde är visst bara passiva delägare nu, kaa-tching.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Om man vågar sig ut från Stockholms län så kan jag varmt rekommendera café Björndammen.
http://www.cafekartan.se/0355812/Cafe_Björndammen

Mysigt som attans. Men de tog inte kort sist jag var där...

De brukar ta kort, men det går inte alltid så fort. (Det lät ju poetiskt) .
Mysigt vid bra väder. Bra vägar däromkring. Både gruset och asfalten i området är förstklassig. Det lär bli fler besök där innan säsongen är över. :tummenupp
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..

Man har väl inte mer pengar för att man betalar en dyr försäkring, snarare mindre över..

Idag köpte jag min sista fika där, räkmacka, bulle och kaffe för 124:- det är fan svindyrt även på lyxfik i stan och kvalitén är långt ifrån det..
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jajemen! Tipsade ägaren om att asfaltera infarten+parkering för mer hojfolk.
Han skulle börja med att kirra rabatt för hojåkare samt köpa underlägg till stöden på feltema.
Ligger precis i 4 vägskorsningen där du åker höger mot Sorunda.

Eldtomta ligger mot Mörköfärjan till. Dvs förbi rosen på södertäljevägen (mot södertälje) seden vänster i korsningen vid golfklubben.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
...sen följer gängbildning, revirpinkande och "bunkaslagsmål" om man bevistat "fel" fik. Med lite övning kanske det går att få ner nivån till idrottsvärldens.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Heter väl Västerby, fiket mot Sorunda alltså. Öppet fre-sön bara dock och långt ifrån stort utbud. Vill minnas att räkmackan kostade 48kr men höll inte Rosenklass. Fanns några olika mackor, lite bullar och nån negerboll... Dög för ett snabbfika.
 

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Olika
HAHA tycker man dessa priser är dyra så har man aldrig fikat i Sofo, Öfvre, Wasastan eller City.

Vem kör hoj till ett fik i City?
Att åka MC bland trafik som fick hjärtinfarkt för tio år sedan ligger mig inte i fatet!
Att åka hoj i min värld är precis tvärtom åt andra hållet från alla Cityn!!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jobbar ingen av de vanliga tjejerna/tanterna kvar vid rosen sen efter ägarswitchen ?
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
....Att åka MC bland trafik som fick hjärtinfarkt för tio år sedan ligger mig inte i fatet...
Tuuut, språkpolisen rycker ut. Ett påpekande i all välmening :)
Att något "ligger någon i fatet" innebär att det ligger någon till last, är till någons nackdel.
Gissningsvis har du använt uttrycket som om det betydde " något man tycker om, gillar" vilket är språkligt helt felaktigt.:fakta
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tuuut, språkpolisen rycker ut. Ett påpekande i all välmening :)
Att något "ligger någon i fatet" innebär att det ligger någon till last, är till någons nackdel.
Gissningsvis har du använt uttrycket som om det betydde " något man tycker om, gillar" vilket är språkligt helt felaktigt.:fakta

Du kunde alltså hejda dig vid det?

Knäckfrågan:

Vilket håll åker han på?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Tuuut, språkpolisen rycker ut. Ett påpekande i all välmening :)
Att något "ligger någon i fatet" innebär att det ligger någon till last, är till någons nackdel.

Men nu (om vi ändå är inne på OT) skrev ju faktiskt Ducc att det inte låg honom "i fatet", d v s inte är till belastning för honom, en negation.
Så jag undrar om inte språkpolisen får dra tillbaka påpekandet trots allt ?
:backontop
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top