Fikat Rosenhill slingerbulten

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Svenska avundsjukan i ett nötskal...
Tycker det e pinsamt o gråta över att sakerna e dyra....
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Förövrigt tycker jag det är väldigt tantigt att "fika" :mad:
 

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Olika
Jag har råd att betala då jag tjänar och har bra lön men grejen är den att jag sätter värde på pengar och tycker inte om kännslan att blivit "rånad" när jag betalar!
Rosen är för dyrt att betala det dom vill få betalt är åt helvete därför väljer jag att aldrig sätta min fot där igen utan väljer ett annat fik och kanske får åka en längre sväng på hojen men det gör ringa för mig då jag njuter av att åka hoj :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Skillnaden är den att Rosen är ett cafe medans den andra va en restaurang med säkert 7 servitörer som serverade oss...?
Vad som är grejen här att vi blir skinnade av en förbannades cafeägare och det är just det som är grejen jävla ocker priser vem fan tror dom att de är?
Alla får göra precis som dom vill men jag sätter aldrig min fot där igen!! Basta

Har du någon skyldighet att köpa där?
Har de någon skyldighet att sälja och då till låga priser?
Om de kan, har de inte rätt att "välja" sina kunder?

Samma vinster eller bättre som Randonörd påpekar, färre personal (och personal kostar även när det regnar och/eller stället är tomt, mycket), enklare logistik, mindre slitage på stället, lugnare och mindre trängsel. Man har lyckats med en verksamhet när man som ägare kan prioritera på det sättet. Deras första skyldighet måste väl ändå vara att bygga en så stark och vinstbringande rörelse som möjligt. Sänka priser kan de alltid göra om det skulle behövas, kärvare tider etc.

Det du och andra grinOllar kan göra är att:

-ta med egen fika
-hitta alternativ
-starta egen rörelse

men framförallt:

SLUTA BÖLA!

Nej, du kan inte jämföra matstället med ett avsides café som sommartid fått något av en särställning.

Skulle kunna tänka mig att besöka det en gång, bara för att. Jag är en sån som hellre stannar där det är fint, fixar en pulverkaffe, njuter av utsikten och saknar den där ciggen som hade gjort det hela komplett.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Prisexempel
•Kaffe med påtår 20:-
•Latte med smak efter önskemål 35:-
•Kräftsmörgås 75:-
•Ost och skinksmörgås 48:-
•Baguette med rostbiff 60:-

Jag vet inte var ni fikar i vanliga fall men SÅÅÅÅÅ jävla dyrt är inte detta i jämförelse, absolut inte billigt, men inte heller svindyrt.

20 spänn för kaffe är ju helt okej, man behöver kanske inte trycka i sig en kräftmacka varje gång man fikar.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Prisexempel
•Kaffe med påtår 20:-
•Latte med smak efter önskemål 35:-
•Kräftsmörgås 75:-
•Ost och skinksmörgås 48:-
•Baguette med rostbiff 60:-

Jag vet inte var ni fikar i vanliga fall men SÅÅÅÅÅ jävla dyrt är inte detta i jämförelse, absolut inte billigt, men inte heller svindyrt.

20 spänn för kaffe är ju helt okej, man behöver kanske inte trycka i sig en kräftmacka varje gång man fikar.

HAHA tycker man dessa priser är dyra så har man aldrig fikat i Sofo, Öfvre, Wasastan eller City.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Kaffe och bulle 40:-
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Exakt. Det är klart att det är dyrt om man jämför med att fika på Statoil, men jag tycker att Rosenhill ska jämföras med högklassiga caféer.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Starta gärna fler trådar...

Hur finansierar ni fikat??
Rosenhill = sms-lån??
Fika nu betala i höst??
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
4 sidor ståhej för att kräft:arsele kostar. Beklämmande.
Jag tror jag får skriva i kränkttråden. Man känner sig lurad.
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Revolution !
Vägra köra MC och låt er inte utnyttjas :yoparty


Upp till kamp !!!!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skitenkelt. Åk till Eldtomta, eller fiket som ligger mot Hemfosa (bygdegård ngnting). Var på bygdegården häromdagen. 34 spänn för en cola och världens största svingoda morotskaka. Att ägaren sedan serverade påtår ute i skuggan under ett träd var inte fy skam. Rosen svänger man in till emellanåt numer, förut var jag där varje dag.

Ge fan i å gnäll. Byt ställe (som jag) eller hosta upp cashen.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hur finansierar ni fikat??
Rosenhill = sms-lån??
Fika nu betala i höst??

Var inte så neggo nu. :7peta Grabbarna i programmet Lyxfällan skall väl ha något att göra i höst också. Tänk på hur mysigt det blir i TV- rutan i vinter. Att få se ett sporthojsfåne som förköpt sig totalt på fika och och hojförsäkringar skämmas i TV, när de finnasierat det hela med idiot-... äh jag menar SMS- lån. :lol:lol:lol

Se möjligheterna, inte problemen kompis :)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Var det så mycket billigare på 80-talet? Eller vart hängde GPZ och GSX-R förare?
Äh.. :glömdet
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
....kännslan att ha blivit "rånad" när jag betalar!
Rosen är för dyrt att betala det dom vill få betalt är åt helvete därför väljer jag att aldrig sätta min fot där igen ....

Fast det är väldigt sällan en rånare lämnar nåt i ersättning till offret vid sin gärning. Det är ju liksom hela grejen vid ett rån......
Och då är ju problemet löst för dig, du fikar någon annanstans helt enkelt där känslan är bättre.

Jag fikade på Gröna Stugan i Sundbyberg och fick betala 120 spänn för två koppar kaffe och en kanelbulle. I relation till det är Rosen praktiskt taget gratis.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top