fildelning???

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Torrent är för kidsen..... Vill du kunna leecha obegränsat i maxhastighet använd usenet. Rekommenderar starkt www.giganews.com Det kostar förvisso men det är det värt. Du kan få 256 bitars SSL kryptering om du verkligen tror att AP eller några andra försöker kolla upp dig. Usenet har ju miljontals användare och cirka 5 TB med data laddas upp varje dag.

Servrarna ligger dessutom på en 80 GBPS lina i Holland, hyfsat =)
Jag får inte riktigt grepp om hur det där funkar, har du lust att dra en snabb förklaring?

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Jag får inte riktigt grepp om hur det där funkar, har du lust att dra en snabb förklaring?

Sure, du skaffar ett konto på giganews.com Du får då lösenord och användarnamn. För att kunna komma in på servrarna behöver du ett program typ newsbin.

Det funkar enligt nedan:

http://help.newsbin.com/index.php/Installation

Där står allt. Verkar lite rörigt i början, men det är inte svårare än torrents eller DC++

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Har du någonsin fått ett enkelt och rakt svar från en :tuttar

Ja fan, det händer faktiskt men det är klart man inte blir förvånad när man inte får det, kolla hårfärgen :tummenupp

Programmet är skapat av en av mina dagispolare i sandlådan så jag tror inte att det intresserar dig då det inte går att få tag på för vanliga n00bs. :tungan :tuttar

Okej, innan du kallar någon "n00b" så kanske du ska ta reda på lite fakta om "n00ben" i fråga, sen kan det vara bra att läsa på lite innan man (hittar på) svarar.
Men det är "Luuunnggghhaaaannnn" bruden, jag diggar lääääggeeettt. Hoppas inte sanden tar slut :tuttar

Jag var inte ute efter programmet pippirina eller erat tivoli, jag var bara nyfiken OM vad som gjorde det "Unikt" i dagsläget...
Tack för det informativa svaret :tummenupp

Ehm, OpenVPN är inget program? Det där "dravlet" är nog din enda chans om du fortfarande vill ha lite normala hastigheter. OneSwarm är säkert om man lägger till rätt folk. Det var aldrig meningen att man skulle byta keys med okänt folk på forum. Det förstör liksom hela idén
.

Jajajaja, du har rätt, delvis. Orkar inte argumentera men som du säger så var det inte meningen att börja byta nycklar kors och tvärs på forum. Men det är upp till var och en att lägga till Ponten´s polare och kanske även han själv, det går ju dock att köra limited men :rolleyes:
Hastigheten vet jag inte om den kommer ändras så markant, har ett par leverantörer som jag är lite nyfiken på men det är som så att en efter en annan tracker lägger ner så frågan är om det ens är värt mödan.

Aja, det kommer nog en lösning förr eller senare, jag hör till dom som inte tänker betala en jävla massa pengar för en skiva med 2 bra låtar på utav 20...

:död

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja fan, det händer faktiskt men det är klart man inte blir förvånad när man inte får det, kolla hårfärgen :tummenupp

Okej, innan du kallar någon "n00b" så kanske du ska ta reda på lite fakta om "n00ben" i fråga, sen kan det vara bra att läsa på lite innan man (hittar på) svarar.
Men det är "Luuunnggghhaaaannnn" bruden, jag diggar lääääggeeettt. Hoppas inte sanden tar slut :tuttar

Jag var inte ute efter programmet pippirina eller erat tivoli, jag var bara nyfiken OM vad som gjorde det "Unikt" i dagsläget...
Tack för det informativa svaret :tummenupp

Jajajaja, du har rätt, delvis. Orkar inte argumentera men som du säger så var det inte meningen att börja byta nycklar kors och tvärs på forum. Men det är upp till var och en att lägga till Ponten´s polare och kanske även han själv, det går ju dock att köra limited men :rolleyes:
Hastigheten vet jag inte om den kommer ändras så markant, har ett par leverantörer som jag är lite nyfiken på men det är som så att en efter en annan tracker lägger ner så frågan är om det ens är värt mödan.

Aja, det kommer nog en lösning förr eller senare, jag hör till dom som inte tänker betala en jävla massa pengar för en skiva med 2 bra låtar på utav 20...

:död

För det första så behöver du inte bli ledsen för att jag nämnde ordet n00b, det var inget personangrepp som det du försöker dig på. Det är bara korkat att börja dömma folk efter kön och hårfärg.

Vad får dig att tro att jag hittar på?
För det första så har jag haft eget DC-nätverk sen DC kom till för ca tio år sedan och har fortfarande. Så jag är inte helt korkad bara för att jag är brud och blond. Jag har dessutom genom DC jobbat åt att sätta dit pedofiler åt rädda barnen vilket kanske inte heller tyder på att jag är den korkade blondin som du dömer mig att vara.

Programmet jag pratar om heter Alliance och är precis nytt, har inte själv använt det så mycket ännu eftersom det fortfarande går att lösa de flesta nedladdningarna genom vissa stora DC-hubbar. ;D Programmet går dock ut på att man endast bjuder in sina vänner som bjuder in sina vänner, alltså folk man litar på. Sen måste man även godkänna vännens vänner innan de får tanka från en.

Det som är skönt är att det inte finns någon ratio ännu och att man inte själv måste dela något om man inte vill.

Jag hör till samma skara, jag lyssnar nog fan hellre på radio än att betala för en skitskiva för att jag gillar en låt. Samma sak när det gäller filmer, jag går fortfarande på bio men jag tänker inte se en film som jag vet att den kanske inte är så bra innan. Vill jag se filmen så tankar jag hellre ner den eller skiter helt i att se den.

*kastar lite sand* :hihi ;)

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Maaaaasssssaaaa Text

Chilllaaaa :tuttar

Inget illa menat mot hårfärg eller något annat, så där misstolkade du mig och se vad enkelt det var att bara dra lite info om programmet. Jag jobbar definitivt för APB och kommer sätta dit dig och dina vänner såklart :rofl

Uppskattar sanden, väntar bara på lite värme med... Inget på lager :banana ?

*Ps*
Tjejen e blond men hon är riktigt smart, eller så är det jag som är förbannat jävla dum och, ja, resten är enkelt att räkna ut :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Chilllaaaa :tuttar

Inget illa menat mot hårfärg eller något annat, så där misstolkade du mig och se vad enkelt det var att bara dra lite info om programmet. Jag jobbar definitivt för APB och kommer sätta dit dig och dina vänner såklart :rofl

Uppskattar sanden, väntar bara på lite värme med... Inget på lager :banana ?

*Ps*
Tjejen e blond men hon är riktigt smart, eller så är det jag som är förbannat jävla dum och, ja, resten är enkelt att räkna ut :D

Haha, ja snälla sätt dit mig. :) Som att jag är så dum att jag kör servern hemma hos mig. :hihi Mohaha. Bättre om nån annan åker dit istället. :tungan

Värmen kommer imorgon, JAG LOOOOVAR. ;) *kastar lite sol i din riktning* :brinnerup :hihi

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
För det första så behöver du inte bli ledsen för att jag nämnde ordet n00b, det var inget personangrepp som det du försöker dig på. Det är bara korkat att börja dömma folk efter kön och hårfärg.

Vad får dig att tro att jag hittar på?
För det första så har jag haft eget DC-nätverk sen DC kom till för ca tio år sedan och har fortfarande. Så jag är inte helt korkad bara för att jag är brud och blond. Jag har dessutom genom DC jobbat åt att sätta dit pedofiler åt rädda barnen vilket kanske inte heller tyder på att jag är den korkade blondin som du dömer mig att vara.

Programmet jag pratar om heter Alliance och är precis nytt, har inte själv använt det så mycket ännu eftersom det fortfarande går att lösa de flesta nedladdningarna genom vissa stora DC-hubbar. ;D Programmet går dock ut på att man endast bjuder in sina vänner som bjuder in sina vänner, alltså folk man litar på. Sen måste man även godkänna vännens vänner innan de får tanka från en.

Det som är skönt är att det inte finns någon ratio ännu och att man inte själv måste dela något om man inte vill.

Jag hör till samma skara, jag lyssnar nog fan hellre på radio än att betala för en skitskiva för att jag gillar en låt. Samma sak när det gäller filmer, jag går fortfarande på bio men jag tänker inte se en film som jag vet att den kanske inte är så bra innan. Vill jag se filmen så tankar jag hellre ner den eller skiter helt i att se den.

alliance drog jag ner fast jag har inte riktigt kläm på det än.
hoppas det är bättre än oneswarm som jag tycker är skit då det är baserat på azerus,men så är det där vem ska fixa de nya filmerna och nya skivorna i vänkretsen?från nånstans ska det nya matrialet komma i från.
skit i gliringarna,alla här vill väl bara veta var de kan ladda ner grejor,mina favorit tracker lade ner tyvärr när jag hade bra ratio.
alla tips i ämnet är bra,skivbolagen kan skylla sig själva en cd kostar inte många spänn att trycka men kan man tjäna mer miljoner så gör man väl det,artisterna får ju inget mer.
/robin

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag är inte medlem på thepiratebay, men jag laddar ner därifrån, alltså jag laddar inte upp något som andra kan ta del av, är man säker då eller vadå?:confused:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag är inte medlem på thepiratebay, men jag laddar ner därifrån, alltså jag laddar inte upp något som andra kan ta del av, är man säker då eller vadå?:confused:

Samtdigt som man laddar ner en torrent delar man med sig av det man redan fått hem till andra personer som oxå laddar ner samma torrent. Det är så torrenttekniken fungerar. Mao har du laddat upp upphovsrättat material.

Bara för att det inte är du som publicerat materialet på nätet från början hjälper du iaf till att sprida det.

Du är helt rökt och kan räkna med ett fett skadeståndskrav! :brinnerup

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Samtdigt som man laddar ner en torrent delar man med sig av det man redan fått hem till andra personer som oxå laddar ner samma torrent. Det är så torrenttekniken fungerar. Mao har du laddat upp upphovsrättat material.

Bara för att det inte är du som publicerat materialet på nätet från början hjälper du iaf till att sprida det.

Du är helt rökt och kan räkna med ett fett skadeståndskrav! :brinnerup

Om man surfar trådlöst via nån grannes bredband då som inte har lösenord på det?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Råkar grannen illa ut då eller? den kanske inte ens själv fildelar?

Det kan han/hon nog göra. Det beror väl lite på vilken granne du har förmodar jag. Bor tant Sighurd 82 granne med dig verkar det ju hemskt osannolikt att hon ska ha slangat hem "Ghost Rider goes krejsi with a moped".
Men huruvida detta skulle fungera i verkligheten vågar jag inte gissa.

Gillar du inte din granne så tanka på bara. :hihi

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men saken är väl den nu att man inte ens får ladda ner upphovsrättsskyddat material och då spelar det ingen roll att du inte har "delat ut" något själv, du har fortfarande begått ett brott. :(

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC