Filip Backlund Trackdays 2012 - Häng med oss till Sveriges bästa racingbanor!

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R

Var med på årets häftigaste bandagar/trackdays! Filip Backlund har tillsammans med en rad stora företag så som Kawasaki, Dunlop, SMC samt Mc Gruppen suttit ihop denna otroliga paketering som vi nu erbjuder Er.
Vi vill skapa så stora mervärden som möjligt åt Er och samlar alla dessa företag på samma plats på samma dag där Ni kan få den support ni behöver för att utveckla Er körning till nästa nivå!
Häng med Oss och gör 2012 till det fantastiska motorcykel år det kommer att bli!

Vad som ingår i paketeringen till Kunderna:

Proffesionell körinstruktör Filip Backlund
Proffesionella SMC förarinstruktörer
Seminarium Dunlop med däcksinformation
Däcksupport direkt på plats av Dunlop
Mc Gruppen med sin mobila mc-verkstad samt försäljning av diverse tillbehör
Kawasaki med hela sitt modellprogram för provkörning
Mat, frukost samt fika finns att köpa på plats under dagen

Banor/dagar
Anderstorp Raceway: 11-12/6 2012
Mantorp Park: 9-10/7 2012
Ring Knutstorp: 8-9/8 2012

Pris: 1200:- / dag

Gruppindelning
Race/Licens, Snabb, Medel/Lugn

Race/Licens är den snabbaste gruppen och därefter Snabb och sedan Medel/Lugn.

I grupperna Snabb samt Medel/Lugn gäller vanlig mc-försäkring. I gruppen Race/Licens gäller försäkring via licensen genom Svemo.

Du anmäler dig till den grupp som passar ditt tempo oavsett motorcykel. Vi strävar efter så jämna grupper som möjligt.

Ni är välkommna att besöka www.filipbacklund.se för mer information samt anmälan.

http://www.filipbacklund.se/filip-backlund-trackdays-2012

Häng med oss på årets bästa bandagar och gör 2012 till det fantastiska racing år det kommer att bli :)

Om ni har frågor eller liknande så kan ni kontakta mig (Filip) på mail: filip@backlundracing.se eller besök www.filipbacklund.se

Ni får hade så bra tills vidare allesammans så ses vi ute på banorna till sommarn!

Mvh

Filip Backlund
Backlund Racing

Joakim Wiedesheim
Team CaWalli

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu blir jag väldigt nyfiken, hur kan ni utlova att någons försäkring gäller i snabb + medel/lugn?
I de allra flestas försäkringsvillkor står det klart och tydligt att deras försäkringar inte gäller på bana? Dessutom är alla försäkringsavtal en affärsuppgörelse mellan försäkringstagare och försäkringsbolag. Ett avtal ingen annan än de två inblandade parterna har med att göra.

I grupperna Snabb samt Medel/Lugn gäller vanlig mc-försäkring. I gruppen Race/Licens gäller försäkring via licensen genom Svemo.

Jag är jättesugen på att köra Knudan med er, Bladen är dock helt oförsäkrad och jag tänker inte ta ut min licens för i år.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu blir jag väldigt nyfiken, hur kan ni utlova att någons försäkring gäller i snabb + medel/lugn?
I de allra flestas försäkringsvillkor står det klart och tydligt att deras försäkringar inte gäller på bana? Dessutom är alla försäkringsavtal en affärsuppgörelse mellan försäkringstagare och försäkringsbolag. Ett avtal ingen annan än de två inblandade parterna har med att göra.

Jag är jättesugen på att köra Knudan med er, Bladen är dock helt oförsäkrad och jag tänker inte ta ut min licens för i år.

Hmm lite lurigt formulerat är det. De menar nog att man i Medel och snabb grupp skall ha trafikförsäkrad hoj och i race/licens gruppen skall man ha en giltig licens.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Låter jävligt kul, jag är helt klart sugen. Hoppas bara inte herr Backlund blir ledsen när han blir frånåkt. :7peta

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nu ska vi inte va petiga va .. Föräkringen gäller i de 2 första grupperna vaa :)

ska försöka komma med i Mantorp den 9 .. Faan va fett det bliir :)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu ska vi inte va petiga va .. Föräkringen gäller i de 2 första grupperna vaa :)
Det där är väl högst otroligt eftersom TFF tolkar det så här:
http://www.freespeed.nu/smc/tsl-mtfl.pdf

"Trafikförsäkring eller motortävlingsförsäkring?
I normal trafik ska ett motordrivet fordon vara trafikförsäkrat. Enligt trafikskadelagen gäller dock inte en trafikförsäkring vid tävling inom inhägnat tävlingsområde. Med tävling likställs även träning, uppvisning, övningskörning eller liknande användning inom ett inhägnat tävlingsområde."

Just detta är anledningen till att jag undrar. Vad ska man med en försäkring till om den ändå inte gäller och varför har man krav på trafikförsäkring Det är ju ganska meningslöst.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Iom att det är Smc instruktörer med så skall försäkringen gälla vad jag har hört .. men kolla upp detta själva .
för min del med streethoj så gäller det alltid sålänge ingen tidtagning är aktuell :tummenupp

Kul att ha en Superrrbike hoj i streetfighter kostym med alla fördelar det ger försäkringsmässigt :banana

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Iom att det är Smc instruktörer med så skall försäkringen gälla vad jag har hört .. men kolla upp detta själva .
för min del med streethoj så gäller det alltid sålänge ingen tidtagning är aktuell :tummenupp

Kul att ha en Superrrbike hoj i streetfighter kostym med alla fördelar det ger försäkringsmässigt :banana
Rätt tveksam till det också. Om man läser på SMC's hemsida så säger de själv så här:

Försäkring vid SMC:s fortbildning

SMC får många frågor om hur mc-försäkringen gäller vid kurserna.

SMC har därför kontaktat samtliga försäkringsbolag om hur försäkringen gäller under våra fortbildningar. Svaret är entydigt; motorcykelförsäkringen gäller i samband med fortbildning som genomförs och är godkänd av SMC. Det gäller även kurser som genomförs på inhägnat tävlingsområde som arrangeras och är godkända av SMC.

En förutsättning är att du tecknat en försäkring för respektive moment för din motorcykel.

Bankurser som anordnas av andra arrangörer

Det saknas prejudikat på området. Enligt vad SMC erfar gäller trafikförsäkring om området inte är ett inhägnat tävlingsområde. Då det gäller delkasko- och vagnskada uppmanar SMC dig att kontakta ditt försäkringsbolag och undersöka vad som gäller.

Kneedrag

Guest

Var med på årets häftigaste bandagar/trackdays! Filip Backlund har tillsammans med en rad stora företag så som Kawasaki, Dunlop, SMC samt Mc Gruppen suttit ihop denna otroliga paketering som vi nu erbjuder Er.
Vi vill skapa så stora mervärden som möjligt åt Er och samlar alla dessa företag på samma plats på samma dag där Ni kan få den support ni behöver för att utveckla Er körning till nästa nivå!
Häng med Oss och gör 2012 till det fantastiska motorcykel år det kommer att bli!

Vad som ingår i paketeringen till Kunderna:

Proffesionell körinstruktör Filip Backlund
Proffesionella SMC förarinstruktörer
Seminarium Dunlop med däcksinformation
Däcksupport direkt på plats av Dunlop
Mc Gruppen med sin mobila mc-verkstad samt försäljning av diverse tillbehör
Kawasaki med hela sitt modellprogram för provkörning
Mat, frukost samt fika finns att köpa på plats under dagen

Banor/dagar
Anderstorp Raceway: 11-12/6 2012
Mantorp Park: 9-10/7 2012
Ring Knutstorp: 8-9/8 2012

Pris: 1200:- / dag

Gruppindelning
Race/Licens, Snabb, Medel/Lugn

Race/Licens är den snabbaste gruppen och därefter Snabb och sedan Medel/Lugn.

Du anmäler dig till den grupp som passar ditt tempo oavsett motorcykel. Vi strävar efter så jämna grupper som möjligt.

Ni är välkommna att besöka www.filipbacklund.se för mer information samt anmälan.

http://www.filipbacklund.se/filip-backlund-trackdays-2012

Häng med oss på årets bästa bandagar och gör 2012 till det fantastiska racing år det kommer att bli :)

Om ni har frågor eller liknande så kan ni kontakta mig (Filip) på mail: filip@backlundracing.se eller besök www.filipbacklund.se

Ni får hade så bra tills vidare allesammans så ses vi ute på banorna till sommarn!

Mvh

Filip Backlund
Backlund Racing

Joakim Wiedesheim
Team CaWalli

Det där låter sköj. jag spikar i kalendern

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Min försäkring gäller så länge ingen tar varvtider (if) och hur fan ska de kunna kolla det? Gå och lägg er.

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Om man kör en oförsäkrad Avställd banhoj utan licens, men har olycksfallsförsäkring ? :va :gråta Kört för mig?

Last edited:

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Får jag köra i Licens med en försäkrad mc? Jag kör helst oförsäkrad så slipper jag hålla på med det. Jag har ingen licens men kan tempomässigt köra i licensgruppen.
Eller "tvingas" jag köra i en annan grupp pga att jag saknar licens?

//Henrik

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Jag är i alla fall anmäld den 9/7. Ska bli kul att tesa mantorp på hoj, då jag endast kört bil där innan :)

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Ohh jag har alltid velat testa på Anderstorp i lite lugnare tempo :D.
Du kan la hojta till när platserna börjar sina (jag gillar o köra i sol :banana)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC