Har du dumpat Maggan?GSXR1100R skrev:Sex är överskattat, bankörning är underskattat
Till höst kan man leta reda på nå fruntimmer och deppa sig igenom hela vintern, men på våren skall man va fågelfri
Har du dumpat Maggan?GSXR1100R skrev:Sex är överskattat, bankörning är underskattat
Till höst kan man leta reda på nå fruntimmer och deppa sig igenom hela vintern, men på våren skall man va fågelfri
Hon hade eget postnummer... ser att farbror bytt sin avatartext Välkommen in i matchen igen din klantvalmers skrev:Har du dumpat Maggan?
GSXR1100R skrev:Sex är överskattat, bankörning är underskattat
Till höst kan man leta reda på nå fruntimmer och deppa sig igenom hela vintern, men på våren skall man va fågelfri
Tänkte på det där när jag såg filmen. Måste du verkligen ned på ettan? Antar att det krävs mycket balls och hög kurvhastighet för att använda tvåan, men ettan kändes alldeles för låg.Nyteknik skrev:Kul att så många som möjligt får en inblick i hur det är för en nybörjare att köra 205 Racer. Men jag tycker att Micke hade kunnat bjuda på fler av mina grymma inbromsningar in i Esset och Torparn där jag tar in enooormt mycket mark till Stellan – för att bli avhängd i utgångarna. Det är svårt att inte flina åt ljudet när hojen hostar iväg från startplattan och det vansninniga tjutet när ettan åker i in i Esset, Torparn och Bergskurvan.
Nyteknik skrev:Kul att så många som möjligt får en inblick i hur det är för en nybörjare att köra 205 Racer. Men jag tycker att Micke hade kunnat bjuda på fler av mina grymma inbromsningar in i Esset och Torparn där jag tar in enooormt mycket mark till Stellan – för att bli avhängd i utgångarna.
valmers skrev:Tänkte på det där när jag såg filmen. Måste du verkligen ned på ettan? Antar att det krävs mycket balls och hög kurvhastighet för att använda tvåan, men ettan kändes alldeles för låg.
valmers skrev:Tänkte på det där när jag såg filmen. Måste du verkligen ned på ettan? Antar att det krävs mycket balls och hög kurvhastighet för att använda tvåan, men ettan kändes alldeles för låg.
Nyteknik skrev:Skillnaden till tvåan är så stor att jag skulle ha hamnat helt utanför effektregistret som börjar vid 9000 rpm. Skulle jag ha kört på tvåan i Bergskurvan och Esset istället för ettan hade jag stått helt still i utgångarna. Då var det mer effektivt med ettan som ger driv direkt men blir ryckig och för kort. Utmaningen nu ligger såklart i att öka kurvhastigheten genom andra spår, sätt att bromsa, fördela vikten etc. och därmed kunna köra på tvåan och bli betydligt snabbare. Det känns kul att ha detta som mål på träningarna framöver. Men då jag upplever att jag redan kör fort i kurvorna, märker att jag tar in i inbromsningarna och ser på däcken att de är uppptuggade ända ut på kanten så känns det också svårt. Å andra sidan räcker det med att köra efter någon som är snabbare för att inse att det går. Lätt att säga, svårare att göra. Men kul som fan är det!
oFFkeFF skrev:Du hittar lätt en sekund på sviestad på att släppa bromsen några meter tidigare.
Chris Ash skrev:Prova att öka något eller ett par kugg bak då.
Nyteknik skrev:Så är det säkert och det är något jag ska träna på.
Men den varvar ur på sexan med den utväxling jag hade: 14/41. Och jag bytte från en hög till en normal tvåa. Någon "låg" tvåa har jag inte.
Chris Ash skrev:En vanlig missuppfattning är att man måste låta sexan precis varva ur på rakan, det kan vara bäst, beroende på bankaraktär, men du kan faktiskt tjäna mycket på att ha en lägre utväxling och låta motorn skrika lite övervarv på slutet av rakan, uppe i de regionerna tappar du bara några få km/h medan du kan vinna MYCKET i utgångarna istället.
Nyteknik skrev:Mkt bra jobbat Micke! Visste inte att du filmade från depån. Vore kul att se mer av detta och ser fram emot den ordedigerade versionen.
Hoppas det inspirerade i alla fall någon att göra som jag själv, Goodstuff, Teddy och oFFkeFF. There´s nothing like it!
Prova mediaplayer 9 WMP, eller ladda hem rullen igen, den ska inte rycka allsNordgren skrev:Ni är sanna hjältar mekar på natten och fajtas på banan på dagen. Ni verkar ha roligt och din hoj ser ut att gå snabbt. Det roliga är att man tycker det går snabbt sen ser man skillnaden när Fransson varvar.
Bra redigerat tyvärr blir filmen lite ryckig i min dator
Ett tips är att inte slira på kopplingen i provstarten. Det är stor risk att den är för varm sen i den riktiga starten. Det är heller ingen mening eftersom den reagerar/tar olika om den är varm eller kall. Så provstarter bör man inte göra med torrkoppling i provstarten. Det går utmärkt på gathojar eftersom de har våtkoppling (undantaget någon Ducatimodell)
Nordgren skrev:Ni är sanna hjältar mekar på natten och fajtas på banan på dagen. Ni verkar ha roligt och din hoj ser ut att gå snabbt. Det roliga är att man tycker det går snabbt sen ser man skillnaden när Fransson varvar.
Bra redigerat tyvärr blir filmen lite ryckig i min dator
Ett tips är att inte slira på kopplingen i provstarten. Det är stor risk att den är för varm sen i den riktiga starten. Det är heller ingen mening eftersom den reagerar/tar olika om den är varm eller kall. Så provstarter bör man inte göra med torrkoppling i provstarten. Det går utmärkt på gathojar eftersom de har våtkoppling (undantaget någon Ducatimodell)
Chris Ash skrev:Hur är det med racers som har våtkoppling, är den mindre känslig? Yamaha 125:an har ju torrkoppling medan Hyndan har våt.....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |