[Film] KTM Track day 2009-08-19

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
07 KTM Superduke
Det går undan.

Ja, det hade jag garanterat. Ska prova den nästa gång... kollar på filmerna och ser att det går ju faktiskt att köra rätt mycket snabbare... Trots allt min tredje bandag i min 3 år långa mc karriär :)

Ruggigt kul med alla filmer å foton. Det går undan oxå. Vanliga gatudäck?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ruggigt kul med alla filmer å foton. Det går undan oxå. Vanliga gatudäck?

Av oss som körde i den gruppen fanns nog ingen som körde på gränsen till att man skulle kunna skylla på däcken om man gick av.

De klarar mer än man tror, tom halvkalla. Sen brinner de ju upp om man kör för hårt för LÄNGE, men tempot i mellangruppen så är inga kymmer :tummenupp!

@ Phat:

Vad är det för däck på SMR:en nu btw? Jag hade 950sm och den satt det Pirelli Scorpion på, bra i blött men skulle iofs faktikst brinna upp en bandag.. (Så jag kanske backar lite från ovan påstående om originaldäck)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Här är jag:)

Hade det varit för Hasselbladaren hade det inte blivit någon skarp actionbild någonstans - men till stilla ting exelerar de, m.a.o. precis som en chopper:)
Fotat med Nikons nya D300s, samma som en del av filmerna.

Klicka in på den korta länken, om ni sedan klickar på bildspel så kommer er dator garanterat varna för cookies, godkänn dem och klicka på bildspel igen.

http://a04-b04.mypicturetown.com:80...-BkzC3RoM-z.m7WTG2cNWDBq5z%JrJ*akCgG4S_&qxEWB

Hälsningar

Klotgren
Ser mest ut som ett pojklag i fotboll :va

Klotgren 1

Guest
Med "korta länken" så menar jag förstås tvärt om:)

Det finns massor av fler bilder, men det tar några dagar till innan jag får dem.

Hälsningar

Klotgren

fel länk!!!! Ha ha ha, ny kommer snart......!!!!!!!!!!

Last edited:

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
@ Phat:

Vad är det för däck på SMR:en nu btw? Jag hade 950sm och den satt det Pirelli Scorpion på, bra i blött men skulle iofs faktikst brinna upp en bandag.. (Så jag kanske backar lite från ovan påstående om originaldäck)

Pirelli Supercorsa PRO...min lever nog en (1) bandag till. Dom har gjort 4 hittills...men så kör jag inte så fort heller ;)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Pirelli Supercorsa PRO...min lever nog en (1) bandag till. Dom har gjort 4 hittills...men så kör jag inte så fort heller ;)

Oki, DÅ håller dem!

Men det är inte dem original va?

Min Duke kom ju med Pirelli Diablo (utan heftiga beteckningar bakom)

Klotgren 1

Guest
fel länk!!!! Ha ha ha, ny kommer snart......!!!!!!!!!![/QUOTE]

Nytt försök:)

Hade det varit för Hasselbladaren hade det inte blivit någon skarp actionbild någonstans - men till stilla ting exelerar de, m.a.o. precis som en chopper:)

Klicka in på den korta länken, om ni sedan klickar på bildspel så kommer er dator garanterat varna för cookies, godkänn dem och klicka på bildspel igen.

Jag har inte brytt mig om att ta bort en massa bilder.

http://a04-b04.mypicturetown.com:80...i2KILICYrCnDC=uW3pVofZMuQ*bId5nFViebzawkcbPXV

Hälsningar

Klotgren

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Coolt med alla filmer! :tummenupp

Snacka om bra reklam för KTM och ContourHD... :yoparty

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

http://a04-b04.mypicturetown.com:80...i2KILICYrCnDC=uW3pVofZMuQ*bId5nFViebzawkcbPXV

Hälsningar

Klotgren[/QUOTE]

Sjukt bra bilder...

:gråta

Men jag är inte med på enda endaste liten en, inte ens i bakgrunden. Har scannat säkert 250 bilder nu, och ingenstans finns jag. Wersta Ghostridern..

Börjar undra om jag ens var där :va

Det var alla bilder va?

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin

Hälsningar

Klotgren[/QUOTE]

Hej Klotgrej. (snygga foton)

Jag såg att ni stod och plåtade en jäkla massa när jag gjorde grymma häng i målkurvan. Såg dock inte mig själv på ett endaste litet kort :gråta

Kommer det fler bilder?

Mvh

b0bl00i

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Oki, DÅ håller dem!

Men det är inte dem original va?

Min Duke kom ju med Pirelli Diablo (utan heftiga beteckningar bakom)

Jodå, dom sitter original, det var därför jag svarade åt Phat...likadana hojar och snarlika namn ;)

Häftiga däck original, jajamen, dom heter Pirelli Dragon Supercorsa Pro...iaf har dom ett tufft namn, men jag var allt annat än tuff med dom sulorna när regnet öste ner i Kinnekulle...

Klotgren 1

Guest
Sjukt bra bilder...

Men jag är inte med på enda endaste liten en, inte ens i bakgrunden. Har scannat säkert 250 bilder nu, och ingenstans finns jag. Wersta Ghostridern..

Det var alla bilder va?[/QUOTE]

Nej det är inte alla - bra va?

Däremot väntar jag på minneskorten så jag kan lägga upp de andra.

Klotgren

Jag såg att ni stod och plåtade en jäkla massa när jag gjorde grymma häng i målkurvan. Såg dock inte mig själv på ett endaste litet kort :gråta

Kommer det fler bilder?

Mvh

b0bl00i[/QUOTE]

Det kommer mera:yoparty

//Klotgren

Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Sjukt bra bilder...

Det var alla bilder va?

Klotgren

Kommer det fler bilder?

Mvh

b0bl00i[/QUOTE]

//Klotgren[/QUOTE]

:banana :banana :banana :banana

Phat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Hoj
KTM 990 SMR - 2009

Klotgren

Kommer det fler bilder?

Mvh

b0bl00i

//Klotgren[/QUOTE]

:banana :banana :banana :banana[/QUOTE]

Kanske ska tilläggas att det inte var herr Klotgren som fotade, utan Daniel Rholin - en kille som jobbar som fotograf. Det var han och hans kompanjon som ni såg med gula västar lite här och där. Kameran var, precis som Klotgren anger, en Nikon D300s (ny kamera). Det fotades även med en Nikon D3:a och dessa bilder kommer så snart herr Klotgren har fått minneskorten.

Det var även Daniel som med D300s kameran filmade allt som var banåkning när kameran INTE satt på hjälmen (då var det en ContourHD).

Rätt ska vara rätt ;)

Phasta, NP att du svarar på mina frågor - vi är ju nästa samma person ;) hehe.

Jag gillade däcken, men 4:e passet och framöver blev bakhjulet faktiskt lite väl smetigt. Åkte på sladd i princip alla lite skarpare kurvor på slutet (vilket iofs inte var fel, det var kul).

Tror att mina däck har max en bandag till i sig.

Fan. Jag vill ha en bandag till i MIG.... :(

MaQ

Do you like that? Do you!?
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Aprilia RSV4 RF-16 - #11 SBK
Däcken...

Inte vara sig så snål Phat.... :näsblod

Mitt bakdäck är heeeelt slut efter Jonas och mitt tävlande på Rumsättravägen samt Gelleråsen, totalt 120 mils körning.
Ska in till Väjödäck idag och kränga på ett nytt Michelin PP2CT inför Anderstorp på måndag :gnissla

Erbjudandet står kvar, släng upp knarren på släpet och kom ner över helgen.

Och du, tack för filmerna, bra klippning och musik. Skitkul att se om och om igen, kanske lite narcesistiskt, men jag älskar mig själv :rolleyes:

// MaQ

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nån som INTE vart med på bild än och kört i andra gruppen?

Ja , tyvär så har du inte kört om mig på någon film ännu..synd det skulle vara kul att se hur man hankar sig fram ;)

Sen brinner de ju upp om man kör för hårt för LÄNGE, men tempot i mellangruppen så är inga kymmer !

Mina Bridgestone Bt-016 såg inte så roliga ut...de typ smalt ..Bridgetone killen va och tittade på dem och han sa att jag skulle nog köra på deras 003 tror jag dom hette "race däck" Lite konstigt, för så snabb är jag inte och har precis börjat få ner knät i backen :)

Han sa att chassie inställngarna såg väldigt bra ut ialf av dömma av däck slitaget ..

Nästa år blir det nog deras 003 eller Pirelli dragon supercorsa , lite synd för jag gilla verkligen fästet/greppet i Bt-016

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Ja , tyvär så har du inte kört om mig på någon film ännu..synd det skulle vara kul att se hur man hankar sig fram ;)

Mina Bridgestone Bt-016 såg inte så roliga ut...de typ smalt ..Bridgetone killen va och tittade på dem och han sa att jag skulle nog köra på deras 003 tror jag dom hette "race däck" Lite konstigt, för så snabb är jag inte och har precis börjat få ner knät i backen :)

Han sa att chassie inställngarna såg väldigt bra ut ialf av dömma av däck slitaget ..

Nästa år blir det nog deras 003 eller Pirelli dragon supercorsa , lite synd för jag gilla verkligen fästet/greppet i Bt-016
Jag körde på BT002, dom gick för varma, väldigt grovt slitage från början. Jag startade med 2.0 i bakdäcket, fick öka på till 2.8 varmtryck för att få dom lite bättre. Men det finns en del kvar o önska, mest av fjädring.

Och JA, det gick långsamt. Jag har kört fortare, det sitter nåt jävla troll i min skalle som säger att det kostar mycket pengar o klota med den här hojen.

Måste vräka honom.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...