Film: Polisinsats, Skogis STHLM

KJECOP

Guest
Tja jag kan ju bara prata för mig själv och försöka förklara en av grejerna.
--- massa text---
Jag tycker att vi borde ha rätt att förvänta oss mer av polisen!
och jag tycker att sålänge vi har det så har vi också rätten att spy galla (eller om man så vill, kritisera) över de sakerna som inte fungerar.
Det är för mig stor skillnad på att spy galla och komma med konstruktiv kritik på ett trevligt sätt, så som du gör. Du lägger fram dina åsikter och det får man göra och det kan det även komma något gott ur. Men man kan inte tala om hur en verksamhet och ett jobb (polisen) ska skötas, planeras och prioriteras utan att ha alla fakta om alla verksamheter som ingår i organistationen. Men här finns det så många experter på detta trots att det finns verksamheter inom polisen som många inte har en aning om.

--- text---
varför inte sätta upp ett officiellt konto som folk kan skicka frågor till ?
så slipper vi dels en massa skitsnack från folk som inte vet eller som tror och kan få ett svar rakt av.
som ett exempel på saker som kan förbättras.

oavsett vilket så lycka till
Jag får inte betalt för att sitta här på forumet och svara på frågor och finnas med i diskussionerna och förklara hur det fungerar. Detta är något som jag gör på min fritid för cheferna vill att jag ska vara ute och jobba för att övervaka trafiken och finnas med på prioriterade jobb som att jaga rånare, våldtäktsmän, mördare, inbrottstjuvar, ta hand om trafikolyckor m.m. Om man tror att trafikpoliser bara ägnar så att trafik så är det fel. Jag har ensam på hoj dragit ut i skog och mark och jagat personer som varit beväpnade med automatvapen likväl som jag kan stå och spärra av en gata medan brandkåren jobbar med en brand eller olycka.

Påhopp? I så fall ett påhopp på de som plussar hans inlägg men samtidigt tycker att folk "grinar" över att de fått böter. KjeCop kan säkert vara jättetrevlig, jag vet som du säger inte vem det är, men du kan väl inte förneka att tonen i hans inlägg är att han tycker synd om sig själv?

--- Text ----

ps. För vi har fortfarande yttrandefrihet i Sverige eller? :va
Nej jag tycker inte synd om mig själv. Jag förklarar bara att jag är less över en del typer av formuleringar i en del inlägg. Nej det är verkligen inte synd om mig! Jag har haft en bra uppväxt, är frisk, mår bra och har ett bra liv.

Ja vi har yttrande- OCH åsiktsfrihetfrihet i Sverige, så länge man inte är polis. För då får man inte säga, skriva och ha vilka åsikter vad som helst. För har man det så får man sina chefer, kollegor, media och folket på sig. Och återigen, nej det är INTE synd som mig för att jag tycker att det är på det sättet.

Andra inlägg där man beskriver trafiksituationen längs vägarna m.m. lämnar jag utan att ge något mera ingående svar då detta i så fall kommer att hamna på en invecklad diskussion om polisens prioriteringar, resurser, arbetsbelastning m.m. Men om man tror att jag som privatperson och polis inte vet hur det ser ut i trafiken och vilka trafikförseelser många bryter mot som t.ex. spärrlinjer, hastighet, väjningsplikt, stopplikt, placering i olika körfält och mycket annat så vet jag inte vad jag ska svara eftersom man verkar tro att jag som polis lever i en skyddad värld utan vetskap om hur det ser ut i den verkliga världen.. Men tro mig när jag skriver att jag har sett och upplevt saker i den "verkliga världen" som andra inte en tror existerar eller som många inte vill se. Jag finns också ute i trafiken och ser nog mera förseelser där än de flesta, jag ser trafikförseelser som andra inte ens vet är en trafikförseelse med penningböter som påföljd.
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Det är för mig stor skillnad på att spy galla och komma med konstruktiv kritik på ett trevligt sätt, så som du gör. Du lägger fram dina åsikter och det får man göra och det kan det även komma något gott ur. Men man kan inte tala om hur en verksamhet och ett jobb (polisen) ska skötas, planeras och prioriteras utan att ha alla fakta om alla verksamheter som ingår i organistationen. Men här finns det så många experter på detta trots att det finns verksamheter inom polisen som många inte har en aning om.


Jag får inte betalt för att sitta här på forumet och svara på frågor och finnas med i diskussionerna och förklara hur det fungerar. Detta är något som jag gör på min fritid för cheferna vill att jag ska vara ute och jobba för att övervaka trafiken och finnas med på prioriterade jobb som att jaga rånare, våldtäktsmän, mördare, inbrottstjuvar, ta hand om trafikolyckor m.m. Om man tror att trafikpoliser bara ägnar så att trafik så är det fel. Jag har ensam på hoj dragit ut i skog och mark och jagat personer som varit beväpnade med automatvapen likväl som jag kan stå och spärra av en gata medan brandkåren jobbar med en brand eller olycka.


Nej jag tycker inte synd om mig själv. Jag förklarar bara att jag är less över en del typer av formuleringar i en del inlägg. Nej det är verkligen inte synd om mig! Jag har haft en bra uppväxt, är frisk, mår bra och har ett bra liv.

Ja vi har yttrande- OCH åsiktsfrihetfrihet i Sverige, så länge man inte är polis. För då får man inte säga, skriva och ha vilka åsikter vad som helst. För har man det så får man sina chefer, kollegor, media och folket på sig. Och återigen, nej det är INTE synd som mig för att jag tycker att det är på det sättet.

Andra inlägg där man beskriver trafiksituationen längs vägarna m.m. lämnar jag utan att ge något mera ingående svar då detta i så fall kommer att hamna på en invecklad diskussion om polisens prioriteringar, resurser, arbetsbelastning m.m. Men om man tror att jag som privatperson och polis inte vet hur det ser ut i trafiken och vilka trafikförseelser många bryter mot som t.ex. spärrlinjer, hastighet, väjningsplikt, stopplikt, placering i olika körfält och mycket annat så vet jag inte vad jag ska svara eftersom man verkar tro att jag som polis lever i en skyddad värld utan vetskap om hur det ser ut i den verkliga världen.. Men tro mig när jag skriver att jag har sett och upplevt saker i den "verkliga världen" som andra inte en tror existerar eller som många inte vill se. Jag finns också ute i trafiken och ser nog mera förseelser där än de flesta, jag ser trafikförseelser som andra inte ens vet är en trafikförseelse med penningböter som påföljd.

Stå på dig, tycker personligen att det är kul att du finns på SH trots att vi aldrig snackat här.

Det kan ju vara så att det kan behövas ett och annat råd vid ngt tillfälle, givetvis från privatpersonen... :tungan

JAA det låter så in i helvete:D

Tycker jag inte... ;-)
 
Last edited:
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
ska dom se till att det inte är nån som buskör lite eller vafan är det frågan om? :confused:
fast... om man vill att skattepengar ska gå till sånt här, så fortsätter man bomba vägar.
vill man däremot att mord ska lösas m.m, då kan man ju börja åka bana.

om man åker fort var väl inte så jävla noga, men helvetes körning i 700003453453 km/h är väl rätt så jävla onödigt - så länge man inte är intresserad av att låta våldtäkter samt mord ske vill säga
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
busas det mer nu än förr eller är det så att polisen har en temporär uppfattning och kanske inte en helt korrekt bild av det hela? när man läser om ex. 80-talet på sveavägen och andra ställen så låter det som det gick mera vilt till då.

:meraviltförr


Nu passar det ju bra att ta alla gamla gubbars ordspråk "det var mycket bättre förr" :). Dom var bättre på allt förr i tiden, även att få saker att gå vildare till *hehe*
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
är man där varje onsdag numera? :confused:

såg att polarn la upp detta på sin facebook ikväll.....nån som vet var det är för maskin dom har? Topphastighet & dyl?

Varför 4-hjuling öht?

eijgjk.jpg
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
KJECOP

En fråga när man ändå har dig på tråden här. En sak jag funderat över.

Alla svarttaxiförarare i stan. T ex "ligan" på söder, som står utanför Kelly's o rycker i folk & skriker "taxi".

Vilken polisavd. är det som "ska" ta hand om dom?

Man kan ju ibland säga att mc-busar "trakasseras". Några jag tycker man hårt borde "trakassera", punkt markera, är ju dessa svarttaxidrägg som dels blåser vanliga taxi på inkomster, men även staten på stora skattebelopp och i många fall våldtar.

Mvh
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Ikväll var det besök av Polisen på Skogis igen. Måste nog säga att det var två riktigt trevliga (och söta) poliser som hälsade på.
Lite "ni kör väl försiktigt" och massa trevligt snack bjöd tjejerna på innan dom åkte iväg mot stan.

Inte helt fel asså
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
KJECOP

En fråga när man ändå har dig på tråden här. En sak jag funderat över.

Alla svarttaxiförarare i stan. T ex "ligan" på söder, som står utanför Kelly's o rycker i folk & skriker "taxi".

Vilken polisavd. är det som "ska" ta hand om dom?

Man kan ju ibland säga att mc-busar "trakasseras". Några jag tycker man hårt borde "trakassera", punkt markera, är ju dessa svarttaxidrägg som dels blåser vanliga taxi på inkomster, men även staten på stora skattebelopp och i många fall våldtar.

Mvh

Akta så han inte missförstår och tror du kallar polismyndigheten för patetisk...
 

nmp

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2010
Ort
hemma hos mig
Hoj
yamaha skrammlabra
Hade polisen stoppat alla hojar på filmen när dom kom körande eller var dom redan parkerade när polisen dök upp? Om hojarna redan var parkerade hur kan man då få böter? Torde inte vara olagligt att ha en parkerad hoj med dåliga däck, obesiktad, oförsäkrad osv.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Å andra sidan är det skönt att slippa höra alla ylande radfyror ändå ut till Älta kl 11 på kvällen när man tar sig en bärs på uteplatsen när snutten gör en lite razzia.

http://svtplay.se/v/2084922/abc/22_7_19_20

19.20 sändningen ovan hade mkt längre inslag


-kan det verkligen stämma att det låter så mkt till dom boende i Tallkrogen? :confused:

Låter rätt bra i Älta iaf...inte så jag stör mig, men undrar vad för en försenad moppe fucko komplex folk lever ut för fullt på den där trista rakan med tanke på hur riskokarna ylar. Jag tror fan inte att det går så förfärligt fort, det viktiga är att det ska låta (inte nödvändigttvis bra men gärna mycket)...även om man står still.:tummenupp
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ikväll var det besök av Polisen på Skogis igen. Måste nog säga att det var två riktigt trevliga (och söta) poliser som hälsade på.
Lite "ni kör väl försiktigt" och massa trevligt snack bjöd tjejerna på innan dom åkte iväg mot stan.

Inte helt fel asså

Ja, det där kändes inte helt otaktiskt.. :D

"Är det några som inte har körkort?"
*tre hojar som dundrar förbi i 200+ på slangen*
"Mjo, de där har nog inte det."
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Ikväll var det besök av Polisen på Skogis igen. Måste nog säga att det var två riktigt trevliga (och söta) poliser som hälsade på.
Lite "ni kör väl försiktigt" och massa trevligt snack bjöd tjejerna på innan dom åkte iväg mot stan.

Inte helt fel asså

Buse!!!
Åker du verkligen på sådana här olagliga tillställningar?!? :D
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Hade polisen stoppat alla hojar på filmen när dom kom körande eller var dom redan parkerade när polisen dök upp? Om hojarna redan var parkerade hur kan man då få böter? Torde inte vara olagligt att ha en parkerad hoj med dåliga däck, obesiktad, oförsäkrad osv.

Dom kollade allt på två hjul med motor som fanns vid platsen.
Körandes eller parkerade spelade ingen roll...
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
är man där varje onsdag numera? :confused:

såg att polarn la upp detta på sin facebook ikväll.....nån som vet var det är för maskin dom har? Topphastighet & dyl?

Varför 4-hjuling öht?
QUOTE]

Klicka på bilden så ser du reg.numret.
En koll på transportstyrelsen säger följande:

Registreringsnummer: KLP042
Fabrikat: POLARIS SPORTSMAN X2QUAD
Färg: VIT Fordonsslag: MC
Fordonsår: 2008 Fordonsslagsklass:
Chassinummer: 4XATN50E18A235317
Typgodkännandenummer: e11*2002/24*0131*00
Slagvolym, cm3: 498
Tjänstevikt, kg: 405
Drivmedel 1: BENSIN
Motoreffekt, kw: 13,0 Effektnorm: EG
Max hastighet, km/h: 65,0
Ljudnivå DB, vid körning: 80
Ljudnivå DB, stillastående: 84
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Hade polisen stoppat alla hojar på filmen när dom kom körande eller var dom redan parkerade när polisen dök upp? Om hojarna redan var parkerade hur kan man då få böter? Torde inte vara olagligt att ha en parkerad hoj med dåliga däck, obesiktad, oförsäkrad osv.

Räcker med att fordonet förmodas, eller antas varit eller ska ut i traiken.

Och hur många av de hojar som står där faller utanför den regeln..
Speciellt när ägaren står med skinställ mm.... ???
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top