Filmen med de 2 bästa nybörjarna

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:
glömde lägga i 6an bara annars inget att anmärka på. Men jag har problem med hojen.. den toppar mindre och mindre.. köpte kompressionsmätare idag jag ska prova imorn i samband med stiftbyte.

dags för kolv byte kanske :)

den rasar nog snart.. jävla 2 takt :hihi

men komp mätaren hur ska den hjälpa dig? dom är väll inte så exakta va? sen hur ska du veta hur mycket komp du tappat från när den va ny? det behöver ju inte vara det dom står

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RS "Alex" skrev:

men komp mätaren hur ska den hjälpa dig? dom är väll inte så exakta va? sen hur ska du veta hur mycket komp du tappat från när den va ny? det behöver ju inte vara det dom står
Står i manualen 7,5. Blir bara till att mäta och se vad jag får fram. :) borde kunna säga en hel del om skicket på kolvarna. dock tror jag att det är batteriet som är kasst så ventilerna öppnar inte redigt. upp till 8k är den vanlig. fanns dock inga batterin hemma hos biltema fören v38.. :3freak

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
RS "Alex" skrev:

klart man kan se på en kompmätare.. Har du nångång använt en sån?
Normalt är runt 5-6bar. Om det är mindre, byt kolv innan det rasar. Fast du känner själv med kicken om kolvarna är slut.

Ne jag tror kompmätaren ljuger :näsblod

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
DJM skrev:
Normalt är runt 5-6bar. Om det är mindre, byt kolv innan det rasar. Fast du känner själv med kicken om kolvarna är slut.

vet inte hur kicken ska kännas på en 2 cylindrig 250. inte säkert den drar runt motorn lika långt eller att den ens går runt 1 varv iom 2 kolvar. samt att de är väldigt lång hävarm på kicken. osv.. har ingen uppfattning.

slut med OT nu.. :rolleyes: jag hoppas jag fixar det. tror på elfel men inge kul om de rasar precis..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DJM skrev:

värst va du va kaxig jo jag äger en till och med, men 5-6 bar vad är det för fel på min om jag har 7.5 då? låt säga jag har 7.5 org om den då visar 5.5 så lär ju kolvrana vara skit slut kanske kolven jag ska skriva :kocko aja

bra film :tummenupp vill se mer åka :)

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
philsson skrev:
vet inte hur kicken ska kännas på en 2 cylindrig 250. inte säkert den drar runt motorn lika långt eller att den ens går runt 1 varv iom 2 kolvar. samt att de är väldigt lång hävarm på kicken. osv.. har ingen uppfattning.

slut med OT nu.. :rolleyes: jag hoppas jag fixar det. tror på elfel men inge kul om de rasar precis..

Testa att dra upp portarna till max, då känner du ju om den går som vanligt...
Kul film, men jag hade nog uppskattat lite mer "vanlig" körning.

Btw grymma stoppies :hihi

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
Hihihi, lite småkul film :lol

Hade egentligen inte tänkt anmärka på det, men efter att ha läst om SolitudEs brorsa måste jag bara. Skyddskläder!!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
brorzan skrev:
Hihihi, lite småkul film :lol

Hade egentligen inte tänkt anmärka på det, men efter att ha läst om SolitudEs brorsa måste jag bara. Skyddskläder!!

Min tanke med.. Fan va rolig film en då inte lika dö seriös som alla andra.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
va fan spelar ni upp filmen med. jag ser en bild sen hänger det sej på den bilden, medans ljudet fortsätter :va

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!