Filmer / Bilder

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Danne, vad klipper du i för program? Kör du adobe premiere, så tanka hem ett plugin som heter twixtor, den räknar ut hur det ser ut mellan två frames och skapar nya frames, på grund av det kan man göra sjuuuukt snygga slowmo klipp.. tänkte på det hackiga där hojarna möts på bakhjulet.
Annars riktigt nice film!!

exempel..

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Danne, vad klipper du i för program? Kör du adobe premiere, så tanka hem ett plugin som heter twixtor, den räknar ut hur det ser ut mellan två frames och skapar nya frames, på grund av det kan man göra sjuuuukt snygga slowmo klipp.. tänkte på det hackiga där hojarna möts på bakhjulet.
Annars riktigt nice film!!

Tack för tipset Landin, skall kolla in det där.
Fanns tydligen till Final Cut PRO med som jag använder. Jag brukar normalt sett undvika slow på klipp med låg Framerate men nu lekte jag loss lite som hastigast. Jag tror inte jag kan grovklippa i streamclip när filmen är i ex. 720/120. Formatet behåller inte 120 utan sänks till 60/s. För att lösa detta måste jag använda klippet i sitt ursprungsformat direkt i finalcut.

Aja får testa vidare! :)

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Hahaha, det var det nog, han lär slita ut bakdäcket dubbelt så fort som framdäcket tror jag, för framdäcket använder han aldrig =)

Hade en härlig kväll tillsammans med Biddarn idag!

"Sånt hääär högt styre ska jag ha på min nästa hoj!!!"
vlcsnap-2013-07-21-22h38m29s16.jpg
Whiiiiiii
vlcsnap-2013-07-21-22h39m18s38.jpg

vlcsnap-2013-07-21-22h41m32s91.jpg

vlcsnap-2013-07-21-22h43m27s239.jpg

vlcsnap-2013-07-22-01h38m48s216.jpg

vlcsnap-2013-07-22-01h39m32s164.jpg
Nu är det inte långt kvar tills skylten skrapas =)
vlcsnap-2013-07-22-01h44m21s222.jpg

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Rossi, Guy Martin och SuperMotot WC Thomas Chareyre racear runt lite på Rossi's Fla-Track bana i italien, curtisy of Dainese.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Innan semesterresan tar mig vidare så fixade jag ihop en liten snutte från några körningar jag gjort fram tills nu, konstruktiva kritiken tagen sen sista videon :tummenupp hoppas ni gillar denna!

nu så börjar de ta sig sa pyromanen, gött med klipp från olika vinklar ihop blandat med lite poserande m.m. och hållts kort. Good job :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
film från hela pass3 på onsdagen på gåsen inget märkvärdigt och mycket folk på banan.
Men vaffan!?!? En Africa Twin vid 5:00. Körde du lugn grupp eller? ;) ;)
1:20-tider på de två fria varven i mitten :tummenupp Ungefär vad det brukar hamna på när det är så många på banan. Hur kändes fjädringen?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Fjädringen kändes väl ok men hojen känns tyngre än min gamla grymt ojämna hastigheter i grupperna vi körde mellangruppen allihopa.. Mäter man kameratiden på det bästa varvet i filmen trots trafiken ut på startmål körde jag 1.19 som bäst så det är jag nöjd med. Ny hoj som jag verligen inte ville lägga och en trafiken.

Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!

Något och kika på iaf.. Inget som jag kan säga att jag har lagt min själ i och undrar tveksamt om det skulle bli så mycket bättre för den delen..=)

Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!

Och här är massa klipp från vinklarna. Lång och RAW men för dom som var med kan det finnas lite och kika på.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Om man skulle ta och köpa en sån här för framtida inspelningar, vore rätt coolt att hovra över vägen när några hojar kör förbi =)

Tappar man sändningen med quadcoptern etc så är den GPS styrd så den landar automatiskt på en utsedd plats. Ser lovande ut!

Hur går det för dig Rav3n med ditt bygge?

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
De går framåt, men har lite kalibrerande och fixade kvar. Hoppas på att hinna till helgen. Måste ta ett test flyg med den med för att de hur den känns med kameran under och få lite kläm på den.

VH

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2012
Hoj
z750r
Om man skulle ta och köpa en sån här för framtida inspelningar, vore rätt coolt att hovra över vägen när några hojar kör förbi =)

Tappar man sändningen med quadcoptern etc så är den GPS styrd så den landar automatiskt på en utsedd plats. Ser lovande ut!

Hur går det för dig Rav3n med ditt bygge?

fy fan. en står numera högst på önskelistan.:yoparty

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...